مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
شمع ماشین و نکات کلیدی قبل از خرید
در خرید شمع خودرو باید به نکات ریز و درشتی دقت کرد تا جنسی مرغوب را خریداری کنید. خودروها پس از مدتی نیاز به تعویض شمع خودرو پیدا می کنند.
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
نگهداری باتری خودرو در تابستان و گرما: توصیهها و راهکارها
گرما و سرمای شدید بر کارایی باتری خودرو اثر نامطلوبی دارند و گرما حتی بیش از سرما ممکن است به باتری آسیب برساند. باتری حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که وقتی با هم وارد واکنش میشوند، برق تولید میکنند. گرمای شدید سرعت واکنشهای شیمیایی درون باتری را بیش از حد افزایش میدهد و نهایتا آنرا از کار میاندازد. دمای بهینه برای باتری خودرو ۲۶٫۶ درجه سانتیگراد است. پس حتیالامکان باید دما را در همین حد نگاه داشت. اما اگر حفظ دما در این حدود ممکن نبود دستکم میتوان با رعایت چند نکته ساده، از خالی شدن شارژ باتری یا معیوب شدنش جلوگیری کرد.
آیا گرم کردن درجا خودرو در زمستان کاری کاری درست است؟
بر اساس یک تفکر قدیمی خیلی ها تصور می کنند گرم کردن خودرو در زمستان به صورت درجا باعث بهتر کارکردن موتور می شود اما...
گرمای تابستان با تایر خودرو چه میکند؟!
از آنجا که گرما، اثر جدی در خالی شدن باد یا ترکیدگی تایرها دارد؛ بدین سبب کارشناسان تصریح زیادی بر توجه رانندگان به این مقوله به ویژه در فصل تابستان دارند. ترکیدگی لاستیک در هوای گرم یکی از شایع ترین عواملی است که خطرات زیادی برای خودروها ایجاد میکند؛ به صورتی که یکی از عوامل اصلی خیلی از تصادفات جاده ای در فصل تابستان ترکیدگی لاستیک به علت های گوناگون است.
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
۶ دلیل برای آنکه ام وی ام x۲۲ را نخریم
چهارشنبه، ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
برترین خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت اول )
چهارشنبه، ۱۴ آبانماه ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
FIAT 500L Living 2014 اتومبیلی برای یک عمر زندگی!
جمعه، ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
با سریعترین سدانهای حال حاضر دنیا آشنا شوید
شنبه، ۱۸ اردیبهشتماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
معرفی ۱۰ سدان کند سال های اخیر
دوشنبه، ۲۷ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
فورد موستانگ GT۵۰۰ با دو تیونینگ متفاوت در لاسوگاس رونمایی شد
شلبی و Roush، نسخههای تیونینگ و سفارشی فورد موستانگ جدید، در نمایشگاه SEMA رونمایی کردند.
شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷:۰۷ |
نمایشگاه SEMA امسال شاهد رونمایی دو فورد موستانگ تقویتشدهی دو تیونر قدرتمند آمریکایی بود. خودرو نخست از شلبی است و اولین بستهی این تیونر معروف برای موستانگ شلبی GT۵۰۰ محسوب میشود. این خودرو جدید که Dragon Snake نام دارد، بهطور رسمی بهعنوان خودرو مفهومی رونمایی شده است و از کیت بدنهی اسپرت و رینگهای جدید استفاده میکند. تمام قسمتهای فیبرکربنی شامل کاپوت و اسپویلر عقب از خودروهای مخصوص مسابقات دِرَگ برگرفته شدهاند و با دیدن آنها بهسرعت متوجه خواهید شد که این فورد موستانگ GT۵۰۰ معمولی نیست. درحالحاضر، شلبی کیت بدنهی پهنی را برای موستانگ جدید عرضه میکند و مدنظر خریدارانی قرار دارد که ظاهر استاندارد موستانگ آنها را راضی نمیکند. درکنار سایر تغییرات ظاهری، باید به پلاک مخصوص روی داشبورد هم اشاره کرد که شمارهی خودرو را نشان میدهد. همچنین، پلاکی دیگر روی پیشرانه قرار دارد. تغییرات اعمالشده در شلبی جدید فراتر از تغییرات ظاهری است. برای مثال، با نصب سوپرشارژر قویتر قدرت پیشرانهی ۵/۲ لیتری V۸ این خودرو از ۷۶۰ اسببخار به ۸۰۰ اسببخار افزایش پیدا کرده است. گرچه شلبی اطلاعاتی دربارهی گشتاور تولیدی پیشرانهی این خودرو ارائه نداده، ازآنجاکه گشتاور استاندارد این خودرو ۸۴۷ نیوتنمتر است، میتوان انتظار عدد بیشتری را داشت. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر مدل استاندارد GT۵۰۰ حدود ۳/۳ ثانیه است و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰/۷ ثانیه طی میکند؛ پس مدل جدید باتوجهبه قدرت بیشتر، حتما میتواند زمان بهتری ثبت کند. Dragon Snake از سیستم اگزوز ارتقایافته و سیستم تعلیق تقویتشده با فنرها و میل موجگیرهای جلو و عقب استفاده میکند. تمامی این تغییرات در سیستم تعلیق بهمنظور دستیابی به بیشترین چسبندگی برای سرعتگرفتن اعمال شدهاند. افزونبراین، شلبی جعبهدندهی هفتسرعتهی دوکلاچ این خودرو را نیز دستخوش تغییراتی کرده تا با قدرت بیشتر پیشرانهی V۸ همخوانی داشته باشد. سایر تغییرات اعمالشده در این مدل شامل مبدل کاتالیست اسپرت و کاهش وزن خودرو هستند. هنوز قیمت این مدل اعلام نشده؛ ولی باتوجهبه قیمت ۷۰ هزار و ۳۰۰ دلاری GT۵۰۰ استاندارد، پیشبینی میشود Dragon Snake قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار دلار داشته باشد. فورد موستانگ دیگری که در SEMA حضور داشت، محصول شرکت روش (Roush) است که حدود یک ماه پیش تیزرهای مربوط به آن بهعنوان قویترین موستانگ سفارشی حال حاضر منتشر شده بود. حالا محصول نهایی با نام جک روش (Jack Roush Edition) مقابل دیدگان افراد حاضر در نمایشگاه قرار دارد. این مدل نهتنها قویترین فورد موستانگ ساخت Roush است؛ بلکه با قدرت ۷۷۵ اسببخاری خود میتواند GT۵۰۰ استاندارد فورد را در سایهی خود قرار دهد. درحالیکه شلبی پیشرانهی ۵/۲ لیتری V۸ موستانگ را تقویت کرده بود، Roush ترجیح داده همچنان روی پیشرانهی ۵ لیتری موستانگ GT کار کند. این پیشرانه با نصب سوپرشارژر تقویت شده است. Roush سیستم اگزوز جدیدی نیز برای این خودرو طراحی کرده که خروجی Hشکل آن میتواند در چهار حالت مختلف با صداهای متفاوت تنظیم شود. سیستم خنککاری پیشرانه نیز تقویت شده تا دمای موتور پایین نگه داشته شود. سایر بخشها مانند جعبهدنده و دیفرانسیل نیز بهینهسازی شده است. محصول Roush با قدرت ۷۷۵ اسببخار و گشتاور ۹۰۸ نیوتنمتر، مدل GT۵۰۰ را در قدرت و گشتاور شکست میدهد. تغییرات موستانگ جک Roush فقط به افزایش قدرت پیشرانه محدود نمیشود؛ بلکه سیستم تعلیق مخصوص MagneRide با فنرهای کوتاهتر درکنار ترمزهای تقویتشدهی برمبو نیز روی این خودرو نصب شدهاند. تغییرات بدنه نیز نصب قطعات آیرودینامیکی R۹ Aero نظیر جلوپنجرهی جدید با ارتفاع کمتر، اسپویلر جلو، ورودیهای هوا روی گِلگیر، کاپوت جدید با خروجیهای هوای کاربردی و دیفیوزر عقب را شامل میشوند. بالهی عقب فیبرکربن این خودرو هم از نوع فعال است و با افزایش سرعت تغییر وضعیت میدهد. در انتها باید به سِت رینگهای جدید و تودوزی چرم و جیر در این موستانگ اشاره کرد. Roush به مشتریانی که قصد دارند با موستانگ خود مسابقه دهند، بستهای ویژه بهنام Competition Pack عرضه میکند که رینگهای سبکتر و لاستیکهایی با چسبندگی بیشتر و جعبهابزار مخصوص پیست با ابزارهای متفاوت را شامل میشود. Roush فقط ۶۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد کرد که ۵۰ دستگاه آنها برای بازار آمریکا و ۱۰ دستگاه دیگر برای سایر نقاط جهان هستند. قیمت فورد موستانگ جک روش ادیشن نیز از GT۵۰۰ گرانتر خواهد بود؛ اما هنوز رقم دقیق آن اعلام نشده است.
کد محتوا: ۲۰۸۳۷
ارسال: شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷:۰۷
به روز شده: شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲:۵۷
کلید واژهها: فورد، فورد موستانگ
نوع: خبر
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۱۴۴۲
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.