هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
با علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا شوید؛ از دود سفید رنگ تا قاطی شدن آب و روغن
سوختن واشر سرسیلندر یکی از عیوب رایج در پیشرانههای احتراقی است که تعمیر آن معمولا هزینه و وقت نسبتا زیادی را طلب میکند.
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ با تغییراتی همراه بوده که دانستن آنها برای هر رانندهای ضروری است. افزایش نرخ دیه، تغییر در محاسبه حق بیمه، جریمه دیرکرد و نحوه اعمال پوششها همگی نکاتی هستند که میتوانند مستقیما روی هزینهها و تعهدات شما تاثیر بگذارند.
گرمای تابستان با تایر خودرو چه میکند؟!
از آنجا که گرما، اثر جدی در خالی شدن باد یا ترکیدگی تایرها دارد؛ بدین سبب کارشناسان تصریح زیادی بر توجه رانندگان به این مقوله به ویژه در فصل تابستان دارند. ترکیدگی لاستیک در هوای گرم یکی از شایع ترین عواملی است که خطرات زیادی برای خودروها ایجاد میکند؛ به صورتی که یکی از عوامل اصلی خیلی از تصادفات جاده ای در فصل تابستان ترکیدگی لاستیک به علت های گوناگون است.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
۱۰ خودرویی که یک دهه گذشته صنعت خودروسازی را بازتعریف کرده اند
شنبه، ۱۴ دیماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
سامانه کروزکنترل تطبیقی چیست و چگونه کار میکند؟
سهشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
بهشت چهار چرخ
مرسدس بنز ۶۰۰ W100
دوشنبه، ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
تاریخچه خودروهای گرن توریزمو یا GT
سهشنبه، ۳۰ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
قدرتمند ترین خودرو های نیسان
سهشنبه، ۶ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
رونمایی از هیوندای توسان چینی
پکن هیوندای موتور -گروه مشترک خودروسازی هیوندای و بایک (گروه خودروسازی پکن)- از فیس لیفت جدید هیوندای توسان ویژه بازار چین رونمایی کرده است که در مطلب امروز به معرفی آن خواهیم پرداخت.
یکشنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱:۳۰ |
گروه خودروسازی پکن هیوندای فعالیت خود را از سال ۲۰۰۲ آغاز کرده و سهم هر یک از کمپانی های هیوندای و بایک در این ائتلاف برابر با ۵۰ درصد است. حدود ۱۵ هزار نیرو برای این مجموعه فعالیت می کنند و دفتر مرکزی آن نیز در پکن قرار دارد. توسان یکی از محصولات باسابقه در خط تولید هیوندای است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۴ وارد بازار شد و بدنبال آن نسل دوم در سال ۲۰۱۰ و نسل سوم در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. توسان ۲۰۱۹ خودرویی است که ویژگی های خود را به عنوان یک کراس اوور چابک به نمایش گذاشته است.
هیوندای توسان ۲۰۱۹
اما در نمایشگاه خودروی چنگدو (چین) یک فیس لیفت جدید از توسان معرفی شد که براساس اطلاعات ارائه شده؛ این نمونه فقط ویژه بازار چین و توسط پکن هیوندای تولید خواهد شد. طراحی توسان ویژه بازار چین در بخش دماغه تغییراتی را به نمایش گذاشته که هر چه بیشتر آنرا به محصولات چینی یا بهتر بگوئیم طراحی مورد علاقه چینی ها نزدیک کرده است! شاید موافقان این طراحی بگویند که الگویی از هیوندای پالیسید برای این فیس لیفت استفاده شده اما تفاوت ابعاد خودروی مذکور با توسان را در نظر داشته باشید تا مشخص شود اینجا همه چیز بطور اغراق آمیزی بزرگ تر به نظر می رسد! پالیسید از برجستگی بیشتر هودلاین ها(خطوط روی درپوش موتور) تا قاب گریل(جلوپنچره) و بافت نرده ای داخل آن و البته تغییراتی که در شکل بامپر(سپر) ایجاد شده است. جزئیات داخلی چراغ های جلو نیز بروزرسانی شده است. محل قرارگیری مه شکن ها در بامپر جلو کاملا به شکل جدید درآمده و بخشی از ادامه نوار ال ایی دیی چراغ جلو نیز در آن ادامه یافته است. باتوجه به نقدهای موجود؛ اگر تولیدکنندگان این خودرو مقداری در الگوی قاب گریل و بافت آن تجدیدنظر می کردند قطعا نتیجه نهایی به مراتب بهتر بود. گوشه های تیز قاب گریل که در طرفین به زیر چراغ ها رسیده یکی از چالش های اصلی طراحی این بخش است. در نمای جانبی غیر از افزایش طول تغییر خاصی مشاهده نمی شود؛ همان خط شانه با شیب تند، فلیرهای پلاستیکی هلال فندر(گلگیر) و در نهایت رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی مهمترین عناصر فعال در این بخش از نمای توسان فیس لیفت هستند. از نظر ابعاد افزایش ۶۵ میلیمتری در طول (۴۵۴۵ میلیمتر)خودرو گزارش شده است. اما سایر ابعاد شامل عرض ۱۸۵۰ میلیمتر، ارتفاع ۱۶۵۵ میلیمتر و فاصله بین محورها ۲۶۷۰ میلیمتر بدون تغییر مانده است. اما در نمای عقب تغییراتی را در شکل چراغ ها شاهد هستیم که بلافاصله ذهن مخاطب را به سمت طراحی کیا اسپورتیج هدایت می کند که با نسخه جهانی توسان ۲۰۱۹ مقداری متفاوت است. کابین و امکانات هوشمند فضای داخل کابین بویژه از منظر طراحی نشانگر آمپر و نمایشگر سیستم سرگرمی تغییرات مهمی دارد. در این بخش فیس لیفت توسان هرچه بیشتر به مفهوم یک خودروی دیجیتال نزدیک شده است. نشانگر دیجیتال آمپر و اطلاعات ایمنی/موتور که جایگزین نوع سنتی آن در مدل جهانی توسان ۲۰۱۹ شده و همچنین یک نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی جلب نظر می کنند. این محصول مجهز به سامانه تمام چرخ محرک هوشمند اختصاصی هیوندای است. همچنین از سیستم ارتباطی هوشمند بایدو ۲.۰ در آن استفاده شده که این اکوسیستم هوشمند می تواند تمامی بخش خودروها را کنترل کرده و همچنین اتومبیل را به شبکه هوشمند خانگی متصل کند. سانروف، شارژ بی سیم، خروجی برق و یو اس بی، تهویه مطبوع هوشمند، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، کنترل برخی تنظیمات خودرو در تلفن هوشمند و ... بخشی از ویژگی های این خودرو هستند که با توجه به تریم می تواند تغییراتی داشته باشند. از امکانات دیگر توسان فیس لیفت بازار چین می توان به نوربالای اتوماتیک، کروز کنترل هوشمند دوربین محیطی ۳۶۰ درجه، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط و دستیار رانندگی در خطوط و سنسور دنده عقب اشاره کرد. پیشرانه در این مخصول از موتور ۱.۶ لیتری توربو با خروجی ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتن متر استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه هماهنگ شده است. این خودرو طی ۹.۲ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. مصرف سوخت این خودرو در مدل دیفرانسیل جلو برابر با ۶.۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر و در مدل تمام چرخ محرک برابر با ۷.۲ لیتر است. اطلاعات مربوط به بخش امکانات هوشمند و همچنین بخش فنی هنوز به شکل کامل و دقیق ارائه نشده است بنابراین برخی از موارد مورد اشاره می تواند تغییراتی را همراه داشته باشد.
کد محتوا: ۲۰۸۳۲
ارسال: یکشنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱:۳۰
به روز شده: یکشنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹:۳۷
کلید واژهها: هیوندایی، توسان، توسان چینی
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: عصر ایران
بازدید: ۱۳۲۷
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.