اوضاع برای گروه رنو مساعد نیست، افت فروش ۴.۴ درصدی در سه ماه سوم سال ۲۰۱۹

  انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ نشان می دهد گروه رنو این روزها اصلا دوران خوبی را سپری نمی کند. آمار و ارقام موجود حکایت از آن دارند فروش این گروه در مدت مذکور با ۴.۴ درصد افت به ۸۵۲,۱۹۸ دستگاه کاهش پیدا کرده است. همچنین به تبع این افت، میزان درآمد نیز با ۱.۶ درصد افت به ۱۱.۲۹ میلیارد دلار تنزل یافته است.  

یک‌‌شنبه، ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴:۱۱ |

رنو در توجیه عملکرد ناامیدکننده خود به عواملی مثل کاهش تولید دو شریک تجاری بزرگش یعنی نیسان و دایملر، افت تقاضا برای موتورهای دیزلی و آهنگ رشد ضعیف بازار خودروی جهان اشاره کرده است. شاید متوسل شدن رنو به این عوامل کمی عجیب به نظر برسد، اما باید گفت برخی از محصولات دایملر و نیسان در دو کارخانه این کمپانی تولید می شوند؛ همچنین موتورهای دیزلی ساخت رنو توسط خودروسازان دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

در قاره اروپا که تقریبا نیمی از تولیدات گروه رنو در آن به فروش می رسند، میزان تحویل مدل های جدید این گروه با ۳.۴ درصد افت همراه بوده؛ این اتفاق در حالی رخ داده که بازار خودروی اروپا در سه ماهه سوم امسال ۲.۴ درصد رشد کرده است.

وضعیت در بزرگ ترین بازار خودرویی جهان یعنی کشور چین نیز به همین منوال بوده است. طبق آمار در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ فروش محصولات رنو در این کشور ۱۵.۵ درصد کاهش داشته که رقم قابل توجهی است. همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، از ابتدای امسال بازار خودروی چین منقبض شده و میزان فروش اتومبیل های نو در فصل گذشته نیز ۵ درصد افت کرده است.

به طور کلی برند رنو بیشتر از سایر برندهای زیرمجموعه متضرر شده و فروش محصولات آن ۱۰ درصد کاهش یافته؛ در مقابل تقاضا برای مدل های اقتصادی و ارزان قیمت داچیا ۹.۳ درصد رشد داشته است. بد نیست اشاره کنیم گروه رنو از ائتلاف برندهای رنو، داچیا، آلپین (آلپاین)، آوتوواز و رنو سامسونگ به وجود آمده است.

با توجه به گزارش مالی فصل اخیر و وضعیت بازار خودروی جهان، مدیران رنو اکنون پیش بینی می کنند سال ۲۰۱۹ را با افت ۴ درصدی فروش به پایان برسانند؛ پیش از این رقم ۳ درصد توسط مدیران این گروه پیش بینی شده بود.

چنانچه پیگیر اخبار خودرویی بوده باشید، احتمالا می دانید که رنو به لحاظ مدیریتی نیز این روزها حال و روز خوشی ندارد. پس از اخراج تیری بولور (Thierry Bolloré)، این شرکت به دنبال مدیرعامل جدیدی بوده و قصد دارد سکان هدایت خود را به فردی دیگر بسپارد.

تیری بولور در حال معرفی نسل جدید رنو کلیو

سال گذشته هم خودروساز فرانسوی به دلیل دستگیری کارلوس گون در ژاپن، دچار حواشی زیادی شد و مدیران آن اختلافاتی شدیدی را با همتایان خود در شرکت نیسان پیدا کردند. پس از این اختلافات بود که زمزمه هایی مبنی بر ادغام رنو و گروه فیات کرایسلر به گوش رسید، اما تاکنون به علت مخالفت شدید نیسان گام هایی عملی در این زمینه برداشته نشده است.


اوضاع برای گروه رنو مساعد نیست، افت فروش ۴.۴ درصدی در سه ماه سوم سال ۲۰۱۹
گزارش

کد محتوا: ۲۰۸۲۷

ارسال: یک‌‌شنبه، ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴:۱۱

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵:۰۴

کلید واژه‌‌ها: رنو، نیسان، دایملر

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: DIGIATO

بازدید: ۷۳۶

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.