کمپانی ABT در خصوص S۵ اسپرتبک به سراغ تیونینگ نسخه دیزلی آن رفته است. این خودرو در حالت استاندارد دارای یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل به همراه یک سیستم هیبریدی ملایم بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۳۴۷ اسببخار و بیشینه گشتاور ۷۰۰ نیوتنمتر است، اما با نصب پکیج تقویتی ABT بیشینه قدرت و گشتاور S۵ به ۳۸۴ اسببخار و ۷۶۰ نیوتنمتر ارتقا پیدا کرده است. در ادامه ABT برای ارتقا فرمانپذیری و پایداری S۵ دست به تیونینگ سیستم تعلیق تطبیق پذیر این خودرو و استرسبارهای آن زده است. ضمن اینکه نصب رینگهای ۲۰ اینچی جدید در کنار دیفیوزر عقب در زیباتر کردن این سدان لاکچری توانمند تاثیر مثبتی داشته است.
در خصوص آئودی TT RS هم باید بیان کرد که در حالت استاندارد به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری پنج سیلندر بنزینی توربوشارژ مجهز بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۳۹۴ اسببخار و بیشینه گشتاور ۴۸۰ نیوتنمتر است، اما ABT موفق شده که قدرت و گشتاور تولیدی این رودستر جذاب و کوچک را به ۴۵۳ اسببخار و ۵۳۰ نیوتنمتر ارتقا دهد.
نصب یک سیستم اگزوز عملکردی جدید نیز باعث شده تا صدای تولیدی پیشرانه جذابتر و گوشنوازتر باشد. همچنین برای بهبود جنبه بصری نیز یک دست رینگ جدید ۱۹ یا ۲۰ اینچی برای TT RS قابل نصب بوده که بسته به سفارش مشتری روی آن نصب خواهد شد. برای شخصی سازی بیشتر فضای بیرونی این خودرو ABT چندین کیت فیبرکربنی عرضه کرده که با پرداخت مبلغ بیشتر روی آن نصب خواهند شد.
گرچه آمار و ارقام خروجی پیشرانه این دو خودروی دیزلی و بنزینی تیون شده کاملا وسوسه کننده است، اما باید اظهار کرد که ABT هیچ تغییری در قطعات پیشرانه آنها اعمال کرده و تنها با بهروزرسانی نرم افزاری و نصب کیت ECU این قدرت و گشتاور اضافی را استخراج کرده است؛ بدین ترتیب باید اظهار کرد که هنوز امکان ارتقا سطح قدرت این دو خودرو وجود دارد.