پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
معرفی تویوتا GR GT کانسپت: سوپراسپرت هیبریدی
تویوتا با رونمایی از GR GT Concept، چشمانداز خود برای ساخت نسل تازهای از خودروهای پرفورمنس با ریشه کاملاً مسابقهای را نشان داده است. این مدل بههمراه نسخه مسابقهای خود یعنی GR GT۳، پرچمداران جدید برند Toyota Gazoo Racing (TGR) محسوب میشوند؛ خودروهایی که فلسفه «ساختن خودروهای بهتر از طریق مسابقه» در آنها کاملاً متجلی است.
بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
مواردی که دانستن آنها خوشایند تعمیرکارها نیست!
اکثر رانندگان با اتکا به نظر مکانیکها، خودروهای خود را به دست آنها میسپارند تا ایرادهای آن را پیدا کرده و برطرف کنند. اما برخی نکات هستند که مکانیکها به هیچ عنوان دوست ندارند که رانندگان از آن مطلع شوند تا حتما برای رفع ایراد به آنها مراجعه شود.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو میشود؟
بسیاری بر این باورند که سیستم دو دیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمینهای برفی میشود و بدون ملاحظه رانندگی میکنند، اما آیا این امر صحت دارد؟
علت صدای چرخ ماشین
ممکن است که شما هم گاهی اوقات در زمان رانندگی حس کرده باشید که صدای غیرعادی از چرخها به گوش میرسد. با اینکه صدای غیرعادی از چرخها گاهی نشانه مهمی نیست و خطری ندارد، اما گاهی هم میتواند خطرساز باشد.
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
تزریق هیجان به جعبه دنده های CVT توسط تویوتا؛ e-CVT چگونه کار می کند؟
پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
با شاسیبلندهایی که به پیکاپ تبدیل شدند آشنا شوید
چهارشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
افزایش سطح کیفی روغن موتور، به وسیله مکمل
جمعه، ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
خودرانهایی در سطوح مختلف
هشت حقیقت مهم درباره ماشینهای خودران
سهشنبه، ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
ضعیفتر، ارزانتر و کم مصرفتر!
نسخه ۴S پورشه تیکان معرفی شد
ظاهرا پورشه هیچ علاقهای به اتلاف وقت ندارد، چراکه با گذشت کمتر از شش هفته از رونمایی تیکان توربو و توربو اس، این خودروساز آلمانی در پی گسترش خانواده تمام الکتریکی تیکان برآمده و بدین منظور نسخه ۴S این سدان پریمیوم الکتریکی را معرفی کرده است.
سهشنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸:۴۴ |
پورشه تیکان ۴S در حال حاضر تریم پایه این سدان الکتریکی بوده و همانند دو نسخه مجهزتر توربو و توربو اس دارای دو پیشرانه الکتریکی، جعبه دنده دو سرعته در عقب و ساختار الکتریکی ۸۰۰ ولتی به منظور شارژ سریع است. تیکان ۴S در حالت استاندارد به یک پک باتری ۷۹.۲ کیلووات ساعتی مجهز است، اما پورشه باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی نسخه توربو و توربو اس را روی تریم ۴S نیز به صورت آپشنال نصب میکند که این نسخه "پرفورمنس باتری پلاس" نام دارد. نسخه تجهیز شده به باتری کوچکتر قادر به تولید بیشینه قدرت ۵۲۲ اسببخار است، اما نمونه پرفورمنس باتری پلاس کمی قدرتمندتر بوده و قادر به تولید ۵۶۳ اسببخار قدرت است. جدا از این که کدام پک باتری تیکان ۴S را انتخاب میکنید، این خودرو قادر به حرکت با بیشینه سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت بوده و برای دست یافتن از حالت سکون به ۹۶ کیلومتر بر ساعت نیز تنها ۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. جهت مقایسه بیان میکنیم که نسخه پایه تسلا مدل اس که Long Range نام داشته، قادر به حرکت با بیشینه سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت بوده، اما ۰.۱ ثانیه نسبت به تیکان ۴S برای دست یافتن از حالت سکون به ۹۶ کیلومتر بر ساعت سریعتر است. نسخه پایه تسلا مدل اس تنها در شتاب عملکرد بهتری نسبت به تیکان ۴S ندارد، بلکه بیشینه مسافت قابل پیمایش با یکبار شارژ کامل آن نیز یقینا بهتر از پورشه است. پورشه در این لحظه مسافت قابل پیمایش در حالت شارژ کامل تیکان ۴S را بیان نکرده، اما یقینا پیش از آغاز فروش آن را اعلام خواهد کرد، اما تسلا مدل اس Long Range قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت ۵۹۵ کیلومتر را طی کند. این نسخه پایه پورشه تیکان به ویژه تریم باتری پلاس آن به دلیل استخراج قدرتی کمتر از موتورهای الکتریکی، قطعا مسافت بیشتری را در حالت شارژ کامل نسبت به دو نسخه توربو و توربو اس طی میکنند، اما بعید است که این میزان مسافت در نسخه ۴S از ۴۵۰ کیلومتر بیشتر باشد، اما همین میزان هم از بیشینه مسافت قابل پیمایش ۳۴۱ تا ۴۰۲ کیلومتری نسخه توربو تیکان بیشتر است. اما مزیت دیگر تسلا مدل اس نسبت به تیکان، قیمت ارزانتر آن است. طبق اعلام پورشه نسخه استاندارد تیکان ۴S قیمتی معادل ۱۰۳ هزار و ۸۰۰ دلار دارد، همچنین در صورت سفارش پکیج پرفورمنس باتری پلاس باید مبلغ ۶ هزار و ۶۰۰ دلار دیگر نیز پرداخت کرد. اما برچسب قیمت تسلا مدل اس Long Range تنها ۸۰ هزار دلار بوده که این قیمت در نسخه مدل اس پرفورمنس به ۱۰۰ هزار دلار میرسد. اما دلیل پورشه برای دریافت مبلغ بیشتر به نسبت تسلا، کیفیت سواری اسپرت و فراموش نشدنی تیکان است. پورشه تیکان ۴S به دلیل بهره بردن از ساختار ۸۰۰ ولتی، دارای نرخ شارژ ۲۷۰ کیلووات در نسخه پروفورمنس باتری پلاس و ۲۲۵ کیلووات در نسخه استاندارد است. این کمپانی در خصوص زمان لازم برای شارژ کامل پک باتری تیکان ۴S مطلبی را بیان نکرده، اما اظهار داشته که به لطف قابلیت شارژ سریع تنها طی ۲۲.۵ دقیقه میتوان میزان شارژ باتری این سدان پریمیوم الکتریکی را از ۵ به ۸۰ درصد افزایش داد.
کد محتوا: ۲۰۸۱۹
ارسال: سهشنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸:۴۴
به روز شده: سهشنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷:۲۳
کلید واژهها: پورشه
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۰۳۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.