خودروهای کلاسیک به سبک چینی؛ از دانگ فنگ تا پولو

  چین را می توان مالک پرحاشیه ترین صنعت خودروی جهان دانست! شاید استفاده از مقیاسی بدین بزرگی برای یک موضوع نیازمند بررسی ها، گزارش ها و تحلیل های آماری دقیق باشد اما در رابطه با چینی ها و خودروهایشان می توان چنین ادعایی را بدون دسترسی به منابع آماری خاص نیز مطرح کرد!  

دوشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴:۰۹ |

میل بالا به تولید خودرو، تعدد برندها با اسامی بعضا عجیب، کپی های تمام عیار و مساله کیفیت فنی همواره طی سالیان اخیر مهمهترین حواشی صنعت خودروی چین را به خود اختصاص داده است البته در آن سمت ماجرا نیز سرعت بالای پیشرفت، همکاری نزدیک با برترین برندهای جهان و چشم انداز آینده ای روشن برای صنعت خودروی این کشور قرار دارد و اکثر کارشناسان بر نقش غیرقابل انکار چین در معادلات آینده بازار جهانی خودرو تاکید دارند.

با این توضیحات باردیگر سراغ بازار خودرو در کشور چین می رویم تا این بار با ۱۰ خودروی کلاسیک آنها(محصولات تولید شده در چین) آشنا شویم! استفاده از واژه کلاسیک شاید با برخی محصولات که در ادامه خواهید دید هماهنگی نداشته باشد اما براساس آنچه که مطرح شد؛ چین تنها بازار خودرویی در جهان است که یک محصول با عمر کمتر از دو دهه نیز در آن کلاسیک محسوب می شود!

دانگ فنگ CA۷۱

این خودرو اولین سدان لوکس چینی است که در سال ۱۹۵۸ رونمایی شد. از این مدل تنها ۳۰ دستگاه تولید شده، فقط ۲ دستگاه از آن باقی مانده است و از این منظر یکی از کمیاب ترین خودروهای چینی محسوب می شود. دانگ فنگ CA۷۱  موتور ۱.۹ لیتری و جعبه دنده ۳ سرعته دستی دارد.

 شانگ های SH۷۶۰

این خودرو در فاصله سال های ۱۹۶۴ تا ۱۹۹۱ تولید شد و برای جابجایی مقامات دولتی  استفاده داشت. شانگ های SH۷۶۰  یک موتور ۲.۲ لیتری و جعبه دنده دستی ۴ سرعته داشت.

شانگ های براساس پلتفرم مرسدس بنز ۲۲۰اس (دبلیو۱۸۰) مدل اواسط دهه ۵۰ میلادی، تولید و تغییراتی در نمای جلو و عقب خودرو ایجاد شد.

 فوکانگ ۹۸۸

این محصول حاصل همکاری دانگ فنگ با سیتروئن فرانسه بود. فوکانگ ۹۸۸ بر اساس پلتفرم سیتروئن زد اکس در چین تولید و برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ رونمایی شد. بیشتر فوکانگ های تولید شده به کمپانی های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل شهری در چین فروخته شدند.

 هونگ کی CA۷۷۰

هونگ کی مشهورترین خودروی چینی است که بطور خاص توسط مقامات عالی رتبه دولت چین مورد استفاده قرار گرفته است. یک سدان بسیار بزرگ بر اساس پلتفرم کرایسلر ایمپریال که چینی ها احترام ویژه ای برای آن قائل هستند. این لیموزین را باید نادر هم بنامیم زیرا در فاصله سال های ۱۹۶۶ تا ۱۹۸۱ تنها ۸۴۷ دستگاه از آن تولید شده است. از این خودرو برای جابجایی ریچارد نیکسون در چین نیز استفاده شده است.

 پکن BJ۲۱۲

اولین بار در سال ۱۹۶۵ تولید شد. این اولین نسل از جیپ هایی نظامی تولید شده در چین محسوب می شود. این محصول هم یک کپی محسوب می شود زیرا بر اساس پلتفرم خودروی آفرودر روسی UAZ ۴۶۹ توسعه یافت. نسخه اقتصادی آن برای فروش به مشتریان عادی نیز روی خط تولید قرار گرفت.

 سانتانا

این خودرو محصولی از شانگ های-فولکس واگن است که بر اساس پلتفرم پاساتB۲ توسعه یافت. مجموعا از سال ۱۹۸۵ تا کنون بالغ بر ۳.۵ میلیون دستگاه سانتانا ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ویستا تولید شده است. سانتانا همچنان جز پرفروش ترین خودروهای بازار چین محسوب می شود.

 شیالی(تیانجین فاو) ۷۱۰۰

شیالی ۷۱۰۰ اولین بار در سال ۱۹۸۷ تولید شد.  این خودرو در واقع نسخه چینی دایهاتسو CHARADE  محسوب می شود. هنوز هم می توان شیالی ۷۱۰۰ را در خیابان های چین مشاهده کرد که به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار می گیرند.

جِتا

یکی از محبوب ترین خودروها میان مصرف کنندگان چینی است. توسط گروه فاو-فولکس واگن برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ بر اساس پلتفرم Mark ۲ جتا توسعه یافت. این خودرو در مدل سال هنوز هم جز پرفروش ترین های بازار چین است.

 آئودی A۶

سال ۱۹۹۹ در چانگچان روی خط تولید قرار گرفت و از آن زمان یکی از پرفروش ترین خودروهای لوکس در بازار چین است. مقامات دولتی چین هم علاقه زیادی به این محصول دارند. در آن سو هم مدیران و روسای کمپانی های بزرگ طرفدار نسخه مشکی این خودرو هستند.

 پولو

 یکی از محبوب ترین خودروهای تولید شده توسط سایک – فولکس واگن است. این محصول همواره میان خانواده های چینی بویژه قشر تحصیل کرده با وضعیت مالی متوسط طرفدار داشته است. پولو همچنین اولین خودروی خانوادگی بود که در چین همزمان با بازار جهانی عرضه شد.


خودروهای کلاسیک به سبک چینی؛ از دانگ فنگ تا پولو
گزارش

کد محتوا: ۲۰۸۱۶

ارسال: دوشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴:۰۹

به روز شده: دوشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶:۴۲

کلید واژه‌‌ها: خودرو کلاسیک، خودرو چینی، آئودی، فولکس واگن

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: عصر ایران

بازدید: ۹۹۲

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.