جذاب‌تر از نمونه کانسپت

نسخه کراس اسپرت فولکس واگن اطلس از راه رسید + فیلم

  کمپانی فولکس واگن در نمایشگاه نیویورک سال ۲۰۱۸ بود که اسیووی اطلس کراس اسپرت را به صورت مفهومی رونمایی کرد. حال این خودروساز بزرگ آلمانی نسخه تولیدی این اسیووی جذاب را رونمایی کرده که در واقع همان مدل کوپه اطلس استاندارد محسوب می‌شود.  

یک‌‌شنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳:۲۹ |

نسخه کراس اسپرت اطلس با وجود دارابودن استایلی مشابه با اطلس هفت نفره استاندارد، ابعاد کلی کوچکتری دارد. در حالی که فاصله بین دو محور نسخه کراس‌ اسپرت و استاندارد اطلس هر دو ۲۹۸۰ میلی‌متر بوده و عرض هر دو برابر با ۱۹۸۹ میلی‌متر است، اما طول کلی نسخه کراس اسپرت به دلیل فقدان صندلی ردیف سوم ۷۱ میلی‌متر کمتر شده است، ضمن اینکه به دلیل شیب سقف در قسمت عقب، ارتفاع این نسخه ۵۸ میلی‌متر نسبت به اطلس استاندارد کاهش داشته است. فضای بار پشت صندلی‌های ردیف دوم این اسیووی کوپه بزرگ سایز ۱۱۴۱ لیتر اعلام شده که این مقدار در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم به ۲۲۰۳ لیتر افزایش می‌باید.

در زیر کاپوت این خودرو در حالت استاندارد یک پیشرانه دو لیتری توربو شارژ چهار سیلندر نصب می‌شود که قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۳۵ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر است. اما نسخه‌های مجهزتر اطلس دارای یک نیروگاه ۳.۶ لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۷۶ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر است. از آنجایی که اطلس کراس اسپرت پیشرانه یکسانی با نسخه استاندارد دارد، برای انتقال قدرت نیز همان جعبه دنده هشت سرعته خودکار اطلس هفت نفره نیز نصب شده است. نیروی تولیدی پیشرانه به هر چهار چرخ منتقل شده و فولکس اعلام کرده که نسخه شش سیلندر این خودرو قادر به یدک کشی جسمی با بیشینه وزن ۲۲۶۷ کیلوگرم است.

نسخه تولیدی اطلس کراس اسپرت نه تنها استایل کاملا مشابهی با نسخه مفهومی خود دارد، بلکه طراحی بیرونی و داخلی آن جذاب‌تر از نمونه کانسپت هم شده است. به لطف حذف صندلی ردیف سوم در این نسخه، کابین طراحی اسپرت‌تری نسبت به کابین جعبه‌ای شکل اطلس استاندارد به خود گرفته است. نسخه کراس اسپرت اطلس علاوه بر شیب سقف در قسمت انتها، تفاوت‌هایی هم از نظر ظاهر با نمونه استاندارد دارد که این تفاوت‌ها شامل نصب جلوپنجره کرومی جدید، کاپوت برآمده و سپر به‌روزرسانی شده جلو و عقب هستند. این خودرو دارای پکیج ظاهری آپشنال R لاین نیز بوده که در صورت سفارش به جای المان‌های کرومی، قطعات مشکی رنگ براقی نصب شده و به جای رینگ‌های استاندارد، رینگ‌هایی ۲۱ اینچی برای آن نصب می‌شوند.

تغییراتی که در طراحی کابین اعمال شده، اطلس کراس اسپرت را نسبت به نسخه استاندارد متمایز کرده است. به علاوه اینکه فولکس فرمان با دیزاینی جدید، امکان انتخاب طرح تودوزی، سیستم صوتی پریمیوم با ۱۲ بلندگو، صندلی‌های گرمکن و سردکن دار در ردیف جلو، گرمکن صندلی‌های عقب و همچنین گرمکن فرمان را برای این خودرو درنظر گرفته است.

در خصوص تکنولوژی‌های به کار رفته در داخل کابین باید اظهار کرد که اطلس کراس اسپرت دارای سیستم رهیاب، شارژر بدون سیم تلفن همراه، پشت آمپر تمام دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، فولکس واگن Car-Net و همچنین درگاه ۴G LTE است. در ادامه اطلس کراس اسپرت به سیستم‌های کمکی راننده جدیدی نیز مجهز شده است. سیستم کمکی رانندگی در ترافیک به کروز کنترل تطبیقی این اسیووی اضافه شده و برای ترافیک‌های کم حجم نیز دارای سیستمی تثبیت کننده خطوط حرکت بوده که تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت قادر به کنترل خودرو است. سیستم کمکی ترافیک اطلس توان متوقف کردن و حرکت دوباره خودرو را دارد، اما وقفه بین آن حدود ۳ ثانیه بوده و در صورتی که راننده بخواهد آن را غیر فعال کند، تنها یکبار فشردن پدال گاز کفایت می‌کند. سیستم تابلو خوان این خودرو تنها قادر به تشخیص علایم مربوط محدودیت سرعت نیست، بلکه امکان تشخیص تابلوهای منطقه مدرسه، ورود ممنوع، منطقه کار و ... را نیز دارد.

فولکس قصد دارد اطلس کراس اسپرت را در کنار اطلس استاندارد و پاسات به تولید برساند و برای آن هشت تریم مختلف را درنظر گرفته است. این کمپانی بنا دارد این اسیووی را از بهار سال ۲۰۲۰ راهی بازار کند که با نزدیک شدن به زمان عرضه جزییات بیشتری در خصوص قیمت و عملکرد آن منتشر خواهد شد.


جذاب‌تر از نمونه کانسپت
نسخه کراس اسپرت فولکس واگن اطلس از راه رسید + فیلم
گزارش

کد محتوا: ۲۰۸۱۵

ارسال: یک‌‌شنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳:۲۹

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳:۳۷

کلید واژه‌‌ها: فولکس واگن، کوپه

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۱۲۸۷

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.