بررسی کوتاه لکسس RX مدل ۲۰۲۰؛ ترکیب بی مانند آرامش و کیفیت + فیلم

  زمانی که لکسس RX برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی به نمایش درآمد، همراه خود تغییرات شگرفی را نیز به وجود آورد. سبک و سیاق بدنه یک شاسی بلند و کیفیت سواری یک خودروی سدان را در هم آمیخت و بدین ترتیب دو دنیای متفاوت را به یکدیگر پیوند داد و به یکی از محبوب ترین ها بدل شد.  

شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹:۰۶ |

حالا و در سال ۲۰۱۹، لکسس RX در چهارمین نسل خود قرار داشته و نه تنها پرفروش‌ترین مدل لکسوس محسوب می‌شود بلکه مقام پرفروش‎ترین شاسی بلند لوکس کل بازار آمریکا را نیز در اختیار دارد.

برای سال ۲۰۱۹ شرکت لکسس مدل آر ایکس را با به روزرسانی‎های مختلف روانه بازار کرده تا تازگی و طراوت این محصول در نظر مشتریان حفظ گردد.

به روزرسانی‌های لکسس RX بیشتر بر تغییرات ظاهری و بیرونی متمرکز بوده تا نه تنها ارتباطش را با زبان طراحی خاص شرکت لکسس بیشتر حفظ نماید بلکه ظاهر خوشایندتری نیز برای این خودرو پدید آورده باشد.

جلوپنجره دوکی شکل آن از الگوی پیچیده‎تری پیروی نموده و سپر جلو نیز از طراحی جدید و ورودی‎های هوای بزرگتر سود می‎برد. چراغ های LED جلو مورد بازبینی قرار گرفته و چراغ های LED عقب نیز باز طراحی شده است. طراحی جدید رینگ‎ها و آپشن‎های تزیینی مختلف چرمی فضای داخلی را نیز بایست به تغییرات لکسس RX ۲۰۲۰ ضمیمه نمود.

یکی از مهم ترین بروزرسانی‎های این خودرو را می‌توان در سیستم اطلاعات سرگرمی آن جستجو نمود. جایی که می‎توان نمایشگر ۸ اینچی استاندارد را به نمونه سفارشی ۱۲.۳ اینچی ارتقا داد. با وجود به‌روزرسانی‌، اما کار با سیستم اطلاعات سرگرمی لکسس RX کمی پیچیده است.

همچنین RX نخستین محصول این شرکت ژاپنی است که به طور استاندارد از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‎کند.

لکسس RX ۲۰۲۰ از پکیج ایمنی لکسس سِیفتی سیستم ۲.۰ پلاس که شامل سامانه تشخیص دوچرخه‎سوار، مرکزیابی مسیر و دستیار شناسایی علائم ترافیکی می‌شود، بهره می‌برد. موارد دیگری نظیر: ترمز خودکار اضطراری با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیق‎پذیر، سنسور باران، نور بالای خودکار، مانیتورینگ نقاط کور، دوربین ۳۶۰ درجه و هشدار انحراف از مسیر نیز در لکسس RX ۲۰۲۰ مشغول فعالیت هستند.

قلب تپنده مدل RX۳۵۰ یک پیشرانه ۲۹۵ اسب‌بخاری V۶ به حجم ۳.۵ لیتر است که به همراه یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به انجام وظیفه مشغول است.گشتاور حاصل از این پیشرانه  نیز معادل ۳۶۲ نیوتن‌متر است.

همچنین پیشرانه مشابهی که با چرخه اتکینسون کار می‌کند و با یک گیربکس CVT جفت شده نیز در مدل هیبریدی ۴۵۰h جایگذاری شده است. توان خروجی این نسخه مجهز به موتور الکتریکی ۱۲۳ کیلو واتی است، معادل ۳۰۸ اسب بخار بوده و گشتاور حاصل از آن نیز به رقم ۳۶۲ نیوتن متر می‎رسد.

RX۳۵۰ به صورت دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک قابل سفارش است اما RX۴۵۰h تنها نیروی پیشرانه را به سوی هر چهار چرخ انتقال می‎دهد.

گرچه هیچ کدام از دو پیشرانه تمایل چندانی برای به پیش بردن خیلی سریع RX ندارند اما نسخه‌ هایبرید حس و هیجان رانندگی برتری نسبت به قبل در شما پدید خواهد آورد.

لکسس اعلام کرده که لکسس RX ۲۰۲۰ از سیستم تعلیق سفت‎تری برخوردار است؛ میل تعادل‎های سفت‎تر، کمک فنرهای باز تقویت شده و فنرهای جدید به منظور سواری اسپرت‎تر به آن اضافه شده‎اند.


با این وجود هنوز مقدار قابل توجهی بادی‎رول حین عبور از پیچ‎ها در بدنه خودرو احساس می‌شود و فرمان RX نیز تقریبا هیچ فیدبک خاصی از سطح مسیر به راننده منتقل نمی‌کند اما اتاق آر ایکس بسیار آرام، ساکت و آرامش بخش است.

نسخه های مورد بررسی در این جا به پکیج اف اسپرت که حالا دو نوع از آن وجود دارد، مجهز شده‎اند. پکیج اف اسپرت در نمونه اول تغییرات ظاهری اندک، حالات رانندگی اسپرت پلاس و حالت شخصی سازی و نیز کمک فنرهای بازتقویت شده تطبیق پذیر را به خودرو اضافه می‎نماید.

در دومین نمونه شاهد فرمان‌پذیری تقویت شده، ورودی هوای سرد به موتور و صدای کاذب پیشرانه که از طریق سیستم صوتی پخش می‎شود، بودیم.

در وضعیت اسپرت پلاس و اسپرت سفتی فرمان لکسس آر ایکس افزایش یافته و واکنش دهی پیشرانه نسبت به اعمال فشار بر پدال گاز سریع‎تر می شود اما نمی‎توان از واژه اسپرت برای توصیف آن بهره برد.

در پایان باید عرض کنیم که اگرچه لکسس آر ایکس از نظر دینامیکی نمی‌تواند به جذابیت و هیجان انگیزی طراحی ظاهری خود باشد اما هنوز هم یک کراس اوور راحت، ساکت و راهوار است و می‌تواند بسیاری از نیازهای خانواده‌ها را به خوبی تحت پوشش قرار دهد.

مشخصات فنی لکسس RX۳۵۰ Fsport
    پیشرانه: ۳.۵ لیتری V-۶
    توان خروجی: ۲۹۵ اسب بخار/ ۳۶۲ نیوتن متر
    انتقال قدرت: هشت سرعته/ تمام چرخ محرک یا دیفرانسیل جلو
    مصرف سوخت(لیتر بر ۱۰۰کیلومتر): ۱۲.۴ (شهر) و ۹ (جاده)
    وزن: ۱۹۸۹ کیلوگرم
    قابلیت یدک کشی: ۱۵۸۷ کیلوگرم
    گنجایش محفظه بار: ۵۲۱ / ۱۵۹۴ لیتر
    قیمت پایه: ۴۵هزار دلار



بررسی کوتاه لکسس RX مدل ۲۰۲۰؛ ترکیب بی مانند آرامش و کیفیت + فیلم
گزارش

کد محتوا: ۲۰۷۹۲

ارسال: شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹:۰۶

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲:۵۱

کلید واژه‌‌ها: لکسس، لکسس RX مدل ۲۰۲۰، شاسی بلند، خودرو لوکس

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: DIGIATO

بازدید: ۱۳۷۵

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.