اولین MPV پریمیوم الکتریکی جهان

نسخه تولیدی مرسدس بنز EQV رونمایی شد+فیلم

  در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۹ بود که مرسدس بنز از نسخه پروتوتایپ نزدیک به نمونه تولیدی ون EQV پرده برداشت؛  

پنج‌‌شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰:۴۲ |

حال این کمپانی از نسخه تولیدی این ون الکتریکی با همان نام EQV پرده برداشته و آن را اولین خودروی MPV پریمیوم تمام الکتریکی در سطح دنیا می‌داند. مرسدس اظهار کرده که این خودرو ترکیبی از رانندگی لذت بخش و بهینه را برای راننده و سرنشنیان به ارمغان می‌آورد. این کمپانی قصد دارد که این ون الکتریکی را در نمایشگاه خودرو فرانکفورت که از ۱۲ تا ۲۲ سپتامبر برگزار می‌شود، به نمایش بگذارد.

از نظر ظاهری، نسخه تولیدی EQV کاملا شبیه نسخه مفهومی آن است. در واقع باید اظهار کرد که EQV از طراحی متعادلی برخوردار است، این خودرو در عین اینکه استایلی مشابه اتوبوس‌ها و دیگر ون‌های مرسدس دارد، المان‌های مدرنی مانند چراغ‌های LED جلو به همراه چراغ‌های روشنایی در روز یکپارچه را نیز در خود جای داده است. همین داستان در خصوص فضای کابین نیز صدق می‌کند، چراکه طراحی آن تا حد زیادی مشابه نسخه مفهومی است. عجیب اینجاست که مرسدس هیچ دکمه‌ای برای استارت/استاپ این خودرو تعبیه نکرده و ترجیح داده از کلید سنتی برای روشن کرده این ون الکتریکی استفاده کند. فضای داخلی کابین نیز بسته به نوع آرایش صندلی‌ها قابلیت حمل هفت یا هشت سرنشین را دارد.

قلب تپنده این ون یک پیشرانه الکتریکی است که روی اکسل جلو جانمایی شده و پورت شارژ آن نیز درون سپر جلو طراحی شده است. این سیستم قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۰۱ اسب‌بخار بوده و مرسدس ادعا کرده با یکبار شارژ کامل قادر به پیمودن بیشینه مسافت ۴۰۰ کیلومتر است. یک پک باتری ۹۰ کیلووات ساعتی وظیفه تامین نیروی الکتریکی این خودرو را بر عهده دارد که در کف EQV جانمایی شده است. به لطف مجهز بودن به یک شارژر ۱۱ کیلوواتی AC، می‌توان EQV را هم در منزل و هم در محیط‌های عمومی شارژ کرد.

درست مانند نسخه مفهومی EQV، نمونه تولیدی این ون الکتریکی هم از سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی MBUX مرسدس بهره می‌برد، اما تفاوت آن با سایر مدل‌ها در نحوه چیدمان نمایشگرهاست، در واقع به جای اینکه یک نمایشگر سرتاسری بزرگ از پشت فرمان تا میان داشبورد امتداد یافته باشد، تنها یک نمایشگر تبلت مانند در میان داشبورد نصب شده و پشت آمپر آن نیز طراحی به نسبت ساده‌تری در مقایسه با سایر محصولات مرسدس دارد. این سیستم دارای قابلیت فرمان پذیری صوتی بوده و به سرنشینان اجازه می‌دهد تا برخی از قابلیت‌های خودرو مانند سیستم تهویه را از تلفن همراه خود در خارج از کابین کنترل کنند.

در این لحظه مرسدس مطلبی را در خصوص قیمت و زمان عرضه این ون الکتریکی بیان نکرده است.


اولین MPV پریمیوم الکتریکی جهان
نسخه تولیدی مرسدس بنز EQV رونمایی شد+فیلم
گزارش

کد محتوا: ۲۰۷۷۵

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰:۴۲

به روز شده: شنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷:۲۷

کلید واژه‌‌ها: مرسدس بنز

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۸۵۳

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.