(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
تویوتا، پريوس تيپ C ، ۲۰۱۷
سفید، بدون رنگ شدگی، صفر کیلومتر
لکسوس، IS250 ، ۲۰۱۴
سفید صدفی، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۸۸,۰۰۰ کیلومتر
ب ام و، 730Li ، ۲۰۰۶
بژ، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۱۸۶,۰۰۰ کیلومتر
کیا، اُپتيما ، ۲۰۱۴
نقرهای، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۶۰,۰۰۰ کیلومتر
آئودی، Q5 ، ۲۰۱۶
سرمهای، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۲۴,۰۰۰ کیلومتر
افسانه یا واقعیت
آیا ساخت خودروی آب سوز ممکن است؟
چهارشنبه، ۱۳ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴:۵۱
ادعای اختراع ماشینی که از آب بهعنوان سوخت استفاده کند، موضوع جدیدی نیست و تاکنون افراد بسیاری در سرتاسر جهان مدعی ساخت چنین خودرویی شدهاند. در یکی از جدیدترین نسخهها از این سری داستانهای عامهپسند (که این بار از قضا وطنی است)، چند سال پیش مخترعی جوان با ادعای ساخت خودروی آبسوز، توانسته بود توجه رسانهای زیادی را به سمت خود جلب کند.
ادامه مطلب
نیکولاس لطیفی اولین راننده ایرانی کانادایی مسابقات فرمول یک شد
شنبه، ۹ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲:۱۵
نیکولاس لطیفی فرزند یک تاجر ایرانی-کانادایی و سومین سهامدار عمدهی مک لارن، سال آینده در مسابقات فرمول یک حضور خواهد داشت.
استون مارتین DBS سوپرلجرا کنکورد معرفی شد
پنجشنبه، ۷ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸:۹۹
به مناسبت پنجاهمین سالگرد رونمایی از هوایپمای کنکورد، نسخهای ویژه از استون مارتین سوپرلجرا پیشفروش میشود. تنها ۱۰ دستگاه از این سوپراسپرت ساخته خواهد شد.
شاسی بلند میباخ مرسدس بنز GLS رونمایی شد
شنبه، ۲ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸:۲۶
جدیدترین محصول مرسدس بنز در کلاس سوپرلوکس، با برند میباخ و براساس شاسیبلند GLS ۶۰۰ تولید خواهد شد. این مدل، آستانه قیمت ۲۰۰ هزار دلار خواهد داشت.
فورد موستانگ GT۵۰۰ با دو تیونینگ متفاوت در لاسوگاس رونمایی شد
شنبه، ۱۸ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷:۰۸
شلبی و Roush، نسخههای تیونینگ و سفارشی فورد موستانگ جدید، در نمایشگاه SEMA رونمایی کردند.
معرفی ۵ خودروی جذاب و اسپرت که احتمالاً نامشان را نشنیدهاید
یکشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸:۱۵
شاید این روزها و در زمانی که شرکتهای خودروسازی زیادی بر سر رقابت با یکدیگر برخاستهاند، متولد شدن شرکتهای نوپایی که بتوانند با علم و دانش مدرن خود، دست به تولید ابرخودرویی بزنند که اگرچه تولید آن مدل نسبت به خودروهای تولید انبوه دیگر شرکتها، بسیار محدود باشد اما ازنظر سودآوری، همین خودروها میتوانند مقدار بزرگی از کیک درآمد را برای این شرکتها ایجاد کنند.
اولین رانندگی با فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰
شنبه، ۱۶ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹:۵۶
فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰ جدید را باید سریعترین موستانگ تولید شده دانست که تواناییهای حرکتی در حد خودروهای سوپراسپرت دارد.
برای اولین بار در تاریخ
تیونینگ تویوتا سوپرا توسط تیونر اختصاصی بامو
یکشنبه، ۱۰ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴:۴۶
کمپانی AC اشنیتزر به تازگی و برای اولین بار در تاریخ یک محصول تویوتا یعنی سوپرا را تیونینگ کرده است.
برترین خودرو اسپرت سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله موتورترند
سهشنبه، ۵ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲:۴۱
هر ساله مجله معتبر و بزرگ موتورترند خودروهای سال را در دسته بندی های مشخص انتخاب می کند.
خودرویی با امکانات متنوع و قیمت رقابتی
رنو کپچر ۲۰۲۰ معرفی شد
چهارشنبه، ۲۹ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵:۰۹
تقریبا از یک دهه گذشته تا کنون؛ بخش مهمی از برنامه های تولیدی کمپانی های مطرح خودروسازی به توسعه کلاس کراس اوورهای جمع و جور یا بهتر بگوئیم "کوچک" اختصاص یافته است. خودروهای مناسب رانندگی در شهر و خانواده های ۴ یا ۵ نفره که به تدریج می تواند جای سدان های کامپکت را گرفته و عملا تداوم تولید آنها را وارد یک چالش جدی کند.
سیستم اتوپایلوت تسلا چگونه کار می کند؟
سهشنبه، ۳۰ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹:۵۰
از جمله ویژگی های خودروهای تولیدی تسلا که در ماه های اخیر در کانون توجه خریداران قرار گرفته، می توان به سیستم نیمه خودکار اتوپایلوت این ماشین ها اشاره نمود که بارها و بارها جان بسیاری از سرنشینان اتومبیل های این شرکت را نجات داده و از برخوردشان با موانع جلوگیری کرده است.
آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو میشود؟
پنجشنبه، ۴ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲:۵۲
بسیاری بر این باورند که سیستم دو دیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمینهای برفی میشود و بدون ملاحظه رانندگی میکنند، اما آیا این امر صحت دارد؟
پنج عمل ویرانگر موتور خودرو را بشناسید
چهارشنبه، ۵ دیماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷:۲۲
موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند تعمیر یا تعویض است، معمولا پرهزینهترین مشکل در نگهداری خودرو به حساب میآید که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود.
روغنهایی که دشمن سیستمهای الکترونیکی خودرو میشوند
یکشنبه، ۱۸ آذرماه ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶:۰۹
یکی از چالشهای تولیدکنندگان روغنموتور، یک استارت راحت و بیدردسر در هوای سرد است. اما یکی از این چالشها، انتقال نیروی برق زیادی است که در حرکت اولیه موتور و از طریق روغن به بدنه خودرو و پس از آن به سایر تجهیزات الکتریکی موتور منتقل میشود.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
دوشنبه، ۱۴ آبانماه ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳:۲۲
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
مشخصات فنی و قیمت احتمالی وانت جک T۸ در ایران
محبوبیت جک S۵ در بازار ایران، شرکت واردکننده را به ایجاد تنوع در محصولات برند JAC چین تشویق کرده است. وانت پیکاپ دوکابین جک T۸، احتمالا توسط کرمان موتور در آیندهی نزدیک عرضه خواهد شد.
یکشنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹:۵۰ |
خودروسازی جک یا به بیان صحیحتر، جِی اِی سی (JAC) با نام کامل JAC Motors در سال ۱۹۶۴ شکل گرفت. این برند، کمتر از ۱۰ سال سابقهی مفید در ساخت خودروهای خانوادگی دارد و پیشتر بر تولید کامیونهای سایز متوسط تجاری متمرکز بوده است. تنوع سبد محصولات جک، قابل تأمل است و امروزه چهار مدل سواری J۴ ،J۵ ، J۶ و A۶۰، همراهبا چهار شاسیبلند S۲ ،S۳ ،S۵ و S۷ را شامل میشود. از سویی دیگر، یک مدل وانت پیکاپ و پنج نوع ون مختلف هم در سبد جک وجود دارند که میتوانند برای بازار ایران جذاب باشند. این خودروساز چینی، سرمایهگذاری گستردهای هم بر محصولات تمام الکتریکی داشته است و در حال حاضر یک مدل سواری و یک مدل کراساور برقی تولید میکند. در مجموع، تیراژ تولید جک حدود ۶۰۰ هزار دستگاه در سال است و عمدهی محصولات آن، در بازار داخلی چین فروخته میشوند. برخلاف بسیاری نقاط جهان، بازار وانتها در ایران رونق چندانی ندارد. کارخانهها و صنایع، کامیونهای کوچک (کامیونت) را به وانتها ترجیح میدهند و فعالان عرصهی کشاورزی هم کاملا وفادار به وانتهای ارزانقیمت ساخت داخل مثل وانت پیکان و زامیاد هستند. با این اوصاف، عدم تقاضا برای وانتهای ساخت هاوال، فوتون و آمیکو در سالهای اخیر، امر عجیبی نیست؛ اما کرمانموتور تلاش میکند تا با تکیه بر سابقهی خوب خود در مونتاژ و خدمات پس از فروش محصولات جک، آغازگر تغییری مثبت و موفق در این روند باشد. خودروسازی جک، از سال ۲۰۱۱ با معرفی مدل رنی (Reni) تولید وانت را آغاز کرد. از سال ۲۰۱۴ با عرضهی T۶، صادرات وانتهای جک به خارج چین شروع شد و سال ۲۰۱۸ هم T۸ به تولید رسد. البته جدیدترین مدل، فروش گستردهای مشابه T۶ در بازار روسیه و شرق آسیا ندارد؛ هرچند که بزرگتر، قویتر و مجهزتر است. وانت پیکاپ T۸ با ابعادی به طول ۵۳۲۵ میلیمتر، عرض ۱۸۸۰ میلیمتر و ارتفاع سقف استاندارد ۱۸۳۰ میلیمتر، همراه فاصله محورهای ۳۰۹۰ میلیمتر تولید میشود. قسمت بار، یک مربع با اضلاع ۱۵۲۰ میلیمتر است که از کف تا لبهی درپوش، ۴۷۰ میلیمتر فاصله دارد. طراحی وانت پیکاپ T۸ به گونهای است که بعد از بارگیری مجاز، فاصلهی ۲۲۰ میلیمتر بین بدنه تا سطح زمین حفظ شود. این خودرو، در مدلهای مختلف تک یا دو دیفرانسیل، ۱۸۲۵ تا ۱۹۴۰ کیلوگرم وزن خالص دارد. شرکت سازنده، وزن قابل حمل در قسمت بار جک T۸ را ۹۰۰ کیلوگرم عنوان کرده است. طراحی خودرو در نمای روبهرو، ترکیبی از مدلهای امریکایی و آسیایی به نظر میرسد. چراغهای اسپرت با گوشههای تیز، الهامگرفته از تویوتا هایلوکس و جلوپنجرهی بزرگ با مواد براق کروم، یادآور وانتهای امریکایی مثل محصولات GMC است. از دیدگاه نگارنده، تأکید و اصرار طراحان خودروسازی جک به جلوپنجرههای عریض و طویل، شبیه آنچه در کراساور S۳ دیدهایم، به زیبایی خودرو آسیب میزند. از نکات مثبت در نمای جلو، میتوان به نوار LED روشنایی روز و مهشکنهای مثلثی در گوشههای سپر اشاره کرد که ضمن استفادهی معقول از مواد سیاهرنگ پلاستیکی، حس یک وانت مدرن را به بیننده میدهد. نمای جانبی و پشت T۸ ساده و معمولی هستند. مشابه وانتهای ساخت نیسان که هنوز در ایران تردد میکنند، چراغهای عقب T۸ هم حالت عمودی و رنگ قرمز دارند. معدود نسخههای دیده شده از این وانت در ایران، رینگهای آلومینیوم ۱۸ اینچ، پوشش پلاستیک سخت در قسمت بار، گیرههای نگهدارندهی طناب در طرفین، رکاب ورود به کابین و تکدستگیره برای بازگشایی درپوش عقب دارند که نشان میدهند وانت T۸ از امکانات مرسوم در وانتهای استاندارد برخوردار است. برخلاف نمای بیرونی، نمیتوان فضای کابین T۸ را چندان زیبا و چشمنواز دانست. طرح سیلندری برای پنل پشت فرمان، قدیمی به نظر میرسد و ترکیب ادوات روی داشبورد هم مشابه وانتهای مدرن دنیا نیست. در تصاویر رسمی، علاوهبر صندلیها، چرم مصنوعی برای بخش میانی داشبورد و بخشهایی از تودریهای جلو وجود دارد که حس خوبی به سرنشینان میدهد. وانت T۸ با ۲ نوع پیشرانهی بنزینی و دیزل در چین تولید میشود. باتوجه به سازگاری بعضی خودروهای گازوئیلسوز چینی با سوخت ایران مثل وانت فوتون تونلند که توسط ایرانخودرو مونتاژ شد، عرضهی T۸ دیزلی در کشورمان بعید نیست. علاوهبر این، نسخهی دیزلی T۸ نسبت به مدل بنزینی، پیشرانهی ضعیفتر، مصرف سوخت کمتر و قیمت پایینتری دارد. این وانت با پیشرانهی توربوشارژ بنزینی ۲ لیتری، قدرت ۱۸۸ اسببخار در ۵۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۲۹۰ نیوتنمتر از ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید میکند. مدل دیزلی، با پیشرانهی تنفس طبیعی ۱.۹ لیتری، ۱۳۵ اسببخار قدرت و ۳۲۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. با توجه به وزن و شرایط آیرودینامیک وانت T۸، میتوان پیشبینی کرد که مدل توربوشارژ بنزینی در زمان ۱۲ تا ۱۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و نسخهی دیزلی، حدود ۱۶ ثانیه پس از شروع حرکت چنین سرعتی داشته باشد. از نکات جالب توجه در فهرست امکانات جک T۸ که در منابع چینی دیده میشود، فقدان جعبهدندهی خودکار است. این احتمال وجود دارد که وانت جک با جعبهدنده خودکار وارد ایران شود؛ اما نسخههای اصلی این خودرو، مجهز به جعبهدندهی ۶ سرعتهی دستی هستند. در عوض، جک T۸ با ۲ نوع سیستم تک یا دو دیفرانسیل تولید میشود. همراهبا تایرهایی به پهنای ۲۶۵ میلیمتر و فاق ۶۰ درصد، نسخهی ۲ دیفرانسیل میتواند قابلیتهای خوبی در مسیرهای سخت خارج جاده داشته باشد. طراحی بدنه و فاصلهی چرخها تا لبهی سپرها، بهشکلی است که شیب جاده با ۳۰ درجه در جلو و ۲۲ درجه در عقب، به راحتی طی میشود. علاوهبر این، نسخههای دو دیفرانسیل جک T۸ با قفل برقی برای دیفرانسیل عقب، قابل خرید هستند که مزیت مهمی برای حرکت در مسیرهای لغزنده و ناهموار است. نسخههای آپشنال از جک T۸، علاوهبر ترمز ضد قفل (ABS) و سیستم تقسیم نیروی ترمز (EBD)، مجهز به فناوری مدیریت تعادل (ESC) نیز هستند که نقش مهمی در جلوگیری از واژگونی یا انحراف خودرو هنگام ترمزگیری در مسیرهای لغزنده دارد. هشدار خروج از خط (Lane Departure Warning)، حسگر فشار باد تارها، ۲ کیسهی هوا برای سرنشینان جلو، حسگر هشدار برخورد در جلو و عقب، دوربین پارک و دید ۳۶۰ درجه همراهبا دوربین ضبط فیلم پشت آینه میانی، دیگر آپشنهای جک T۸ هستند. نسخههای مختلف جک T۸ در بازار چین، ۹۰ هزار تا ۱۴۰ هزار یوآن قیمت دارند که معادل ۱۳ هزار تا ۲۰ هزار دلار است. با این اوصاف، اگر هزینهی اولیه برای نسخههای تک دیفراسیل و دو دیفرانسیل بنزینی مونتاژ ایران را ۱۶ هزار تا ۱۸ هزار دلار در نظر بگیریم، پیشبینی قیمت احتمالی این خودروها در بازار کشورمان، بهترتیب در محدودهی ۲۴۰ میلیون و ۲۸۰ میلیون تومان خواهد بود. البته میتوان امیدوار بود که نسخهی تکدیفرانسیل دیزلی با قیمتی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان عرضه شود.
کد محتوا: ۲۰۷۷۲
ارسال: یکشنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹:۵۰
به روز شده: یکشنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷:۵۲
کلید واژهها: جک، وانت جک T۸، جک S۵
نوع: خبر
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۳۴۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۳۹۸ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.