
طی این سالها، قدرتمندترین نسخه این هاچبک جذاب را باید نسخه تولید محدود کلاب اسپرت S دانست که قادر به تولید بیشینه قدرت ۳۰۶ بود که توانست لقب سریعترین خودروی تولیدی جلو محرک در پیست نوربرگ رینگ را به خود اختصاص دهد. حال کمپانی تیونر ABT تصمیم گرفته که قدرت بیشتری را از این هاچبک دوست داشتنی استخراج کند و برای این پروژه، نسخه TCR گلف GTI را انتخاب کرده است.

گلف GTI TCR در حالت استاندارد قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۸۶ اسببخار و بیشینه گشتاور ۳۸۰ نیوتنمتر است؛ اما ABT قادر شده که قدرت تولیدی این خودرو را به سطح جدیدی برساند. به لطف نصب سیستم کنترلی جدید برای پیشرانه، بیشینه قدرت تولیدی این نیروگاه چهارسیلندر به ۳۳۵ اسببخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به ۴۳۰ نیوتنمتر ارتقا یافته است. این میزان افزایش قدرت باعث بهبود ۰.۲ ثانیهای شتاب خودرو شده و حال این هاچبک فوق جذاب طی ۵.۴ ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
در حالی که بیشینه سرعت گلف GTI TCR روی ۲۵۰ و یا ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت به صورت الکترونیکی محدود شده، کمپانی ABT این محدود کننده را روی ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت تنظیم کرده است. این تیونر آلمانی در ادامه سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستر فنربندی منحصر به فرد خود را روی این گلف تیون شده نصب کرده است ضمن اینکه استرسبارهای جدیدی برای این خودرو قابل سفارش است. اگر رینگ ۱۸ و ۱۹ اینچی استاندارد گلف TCR برای فردی کفایت نکند، ABT رینگهای ۲۰ اینچی جدیدی را برایی این خودرو عرضه کرده تا چهره خاصتری به آن ببخشد.
