اولین خودروی الکتریکی کامپکت پریمیوم

مینی کوپر SE رونمایی شد+فیلم

  شاید مینی کوپر SE جدید همانند سایر محصولات این برند تاثیرگذار و محبوب نباشد، اما باعث ورود رسمی این برند به دنیای خودروهای الکتریکی شده است. این خودرو برچسب اولین خودروی تمام الکتریکی کامپکت پریمیوم را به دوش می‌کشد و به تمام ویژگی‌های جذاب مینی و خصلت‌های مثبت خودروهای الکتریکی مزین شده است.  

پنج‌‌شنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲:۵۰ |

طراحی کلی این خودرو برگرفته از سایر محصولات مینی بوده و تا حد زیادی شبیه به خودروی مفهومی‌ای است که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده بود. خط کشی‌های زرد روی بدنه و قاب آینه‌ها بیانگر این هستند که ما با یک نسخه عادی مینی روبه‌رو نیستیم. فقدان خروجی‌های اگزوز نیز نشانه دیگری از حذف پیشرانه درون‌سوز در این خودرو دارد. قسمت زیرین خودرو هم به منظور بهبود ضریب مقاومت هوا به صورت بسته و صاف طراحی شده تا کمترین اصطکاک را با هوا داشته باشد.

پیشرانه الکتریکی این مینی درست در زیر کاپوت و جایی نصب شده که در سایر مدل‌ها پیشرانه درونسوز جا خوش کرده است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۸۱ اسب‌بخار است که این قدرت به محور جلوی این خودرو به صورت تمام و کمال منتقل می‌شود. به منظور عملکرد بهتر، این خودرو به دیفرانسیل ضد لغزش نیز تجهیز شده است.

همانند تمام خودروهای الکتریکی موجود، بیشینه گشتاور پیشرانه از همان لحظه فشردن پدال به صورت تمام و کمال در اختیار راننده قرار دارد. به لطف بیشینه گشتاور ۲۷۰ نیوتن‌متری نیروگاه پاک این خودرو، مینی کوپر SE قادر شده تا در زمان ۷.۳ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. مینی اظهار کرده که این خودرو در ۶۰ متر آغازین حرکت از نسخه‌های مجهز به پیشرانه درونسوز خود به راحتی سبقت می‌گیرد، اما با بالارفتن سرعت داستان کمی فرق می‌کند، چراکه بیشینه سرعت این مینی الکتریکی روی ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

در کف این خودرو یک پک باتری ۳۲.۶ کیلووات ساعتی نصب شده که بیشینه مسافت قابل پیمایشی بین ۲۳۵ تا ۲۷۰ کیلومتر را برای آن به ارمغان آورده است. با توجه به اینکه این آمار با درنظر گرفتن سیکل WLTP اعلام شده، به نظر می‌رسد در تست عملی و میدانی این خودرو قادر به پیمودن بیشینه مسافت ۱۸۳ کیلومتر در حالت فول شارژ باشد.

پورت شارژ این خودرو در بالای چرخ عقب سمت راست جانمایی شده است، جالب اینجاست که ورودی مخزن سوخت نسخه‌های درون‌سوز نیز همین قسمت بود. در صورت اتصال به یک شارژر ۱۱ کیلوواتی، دو ساعت و نیم زمان لازم است تا میزان شارژ باتری‌ها به ۸۰ درصد برسد؛ همچنین برای پر شدن کامل نیز حدود سه ساعت و نیم زمان لازم است. در صورت اتصال به یک شارژر سریع ۵۰ کیلوواتی نیز، تنها ۳۵ دقیقه زمان برای رسیدن سطح شارژ باتری‌ها به ۸۰ درصد زمان نیاز است.

در خصوص میزان کاربردی بودن این کوپر الکتریکی باید بیان کنیم که به طرز عجیبی حجم فضای بار آن برابر با نسخه درونسوز سه در است. این خودرو در حالت عادی دارای ۲۱۱ لیتر فضای بار بوده که در حالت خواباندن صندلی‌های عقب این حجم به ۷۳۱ لیتر افزایش پیدا می‌کند. موقعیت قرارگیری صندلی‌های درون کابین ۱۸ میلی‌متر بالاتر از نسخه درون‌سوز بوده، دلیل این اتفاق تامین فضای مورد نیاز برای نصب پک‌های باتری در کف کابین بوده است.

شاید اضافه شدن پک باتری مقدای به وزن کابین این خودرو اضافه کرده باشد، اما حذف پیشرانه درونسوز از درون کابین باعث شده تا این افزایش وزن تا حدودی جبران شود. جهت مقایسه بیان می‌کنیم که مینی کوپر SE به میزان ۱۴۵ کیلوگرم در مقایسه با مینی کوپر S تجهیز شده به جعبه دنده استپ ترونیک سنگین‌تر است.

برای جلب مشتری، مینی تجهیزات استاندارد زیادی اعم از چراغ‌های LED، تهویه دو نقطه‌ای، نمایشگر ۶.۵ اینچی سیستم اطلاع‌رسانی و بخاری با منبع الکتریکی را برای کوپر SE نصب کرده است. با پرداخت مبلغ اضافی امکان نصب نمایشگر ۸.۸ اینچی سیستم سرگرمی و تودوزی چرمی نیز وجود دارد.



اولین خودروی الکتریکی کامپکت پریمیوم
مینی کوپر SE رونمایی شد+فیلم
گزارش

کد محتوا: ۲۰۷۴۰

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲:۵۰

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹:۵۸

کلید واژه‌‌ها: مینی کوپر، مینی کوپر SE

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۹۷۴

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.