۱۰ کراس اوور بزرگ با موتورهایی کوچک

  امروزه و با فراگیرتر شدن هرچه بیشتر خودروهای کلاس شاسی‌بلند و کراس اوور در سراسر دنیا و اقبال عمومی مردم به آن‌ها، شرکت‌های سازنده در پی کوچک‌تر کردن موتورهای آن‌ها و درنتیجه آن، بهینه‌تر شدن مصرف سوخت، مطابقت با استانداردهای روز جهانی و به‌صرفه بودن برای شرکت و مشتری است.  

یک‌‌شنبه، ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷:۲۹ |

درواقع، خودروهای شاسی‌بلند کامپکت (Compact) مختلفی هستند که با سامانه‌های مدرن و به‌روز خود، از موتورهای ۴ سیلندری استفاده می‌کنند که همراه با سامانه‌های توربوشارژ، سوپرشارژ و یا هردوی آن‌ها، می‌توانند قدرت و گشتاور کافی را برای راننده خود تولید کرده و نیازی به‌قرار دادن یک موتور ۶ سیلندر و در بعضی موارد حتی موتورهای ۸ سیلندر نیز نباشد.

با ما باشید تا با این خودروهای شاسی بلند که باوجود بدنه بزرگ خود از موتورهای کم‌حجم و کوچکی استفاده می‌کنند، بیشتر آشنا شوید.

ولوو XC۹۰

خودروی جذاب و شاسی‌بلند XC۹۰ ولوو از موتورهای ۶ یا ۸ سیلندر استفاده نکرده و به‌جای آن‌ها از موتور ۴ سیلندری استفاده می‌کند که می‌توان قدرت آن‌ها را در محدوده ۲۵۰ اسب بخار، حجم ۲ لیتر و سامانه توربو در نظر گرفت. مدل پایه این خودرو با ۴ سیلندر و سامانه توربو بوده و در مدل‌های پیشرفته‌تر نیز یک پک باتری و دو موتور الکتریکی، موتور بنزینی را یاری می‌کند.

مدلی که هم سوپرشارژ و هم توربوشارژ دارد، می‌تواند ۳۱۶ اسب بخار قدرت و نسخه پلاگین هیبرید این شاسی‌بلند سوئدی نیز ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

آئودی Q۷

شاسی‌بلند خوش‌چهره آئودی در نسخه استاندارد با قابلیت چهارچرخ محرک (AWD) و سیستم انتقال قدرت ۸ سرعته خودکار عرضه می‌شود. با این‌ وجود، انتخاب‌های مشتریان برای قلب تپنده، بین یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ و یک موتور ۶ سیلندر سوپرشارژ خواهد بود. موتور ۴ سیلندر،۲۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

جیپ رنگلر

اگرچه همه منتظر یک موتور جذاب ۶ سیلندر از جدیدترین نسل رنگلر به همراه گشتاور تولیدی بسیار بالایی بوده‌اند اما طرفداران این خودرو از خود می‌پرسند که چگونه یک موتور ۴ سیلندر توربو جدیدی که به یک موتوربرقی متصل شده است می‌تواند نیازهای راننده جسور خود را برطرف کند.

جواب این سؤال را می‌توان در مصرف سوخت و بهینه‌تر بودن این خودرو یافت که مصرف جدیدترین رنگلر را به ۱۱.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسانده است.

فولکس‌واگن اطلس

رویکرد قابل‌قبول فولکس‌واگن به سمت کراس اوور های با سایز متوسط، همه‌چیز را برای این شرکت ساده و درعین‌حال، شکوهمند کرده است. تنها دو انتخاب برای موتورهای اطلس وجود داشته و این انتخاب‌ها بین موتور ۶ سیلندر ۲۷۶ اسب بخار و ۴ سیلندر ۲۳۵ اسب بخار است. هردوی این موتورها، با سیستم انتقال قدرت ۸ سرعته خودکار عرضه می‌شوند که البته نسخه چهارچرخ محرک آن، فقط با موتور ۶ سیلندر عرضه می‌شود.

مرسدس بنز GLE۳۵۰

شاسی‌بلند جذاب شرکت مرسدس، قدرت خود را از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو می‌گیرد که می‌تواند ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.GLE۴۵۰ که نسخه جدید این خودرو خواهد بود، از یک موتور ۶ سیلندر تخت باقدرت ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر عرضه خواهد شد که ژنراتور-استارتر ۴۸ ولتی آن نیز می‌تواند ۲۱ اسب بخار قدرت اضافی، به آن بیفزاید.

تویوتا لندکروز پرادو

اگرچه پرادو لندرکروزر، در کشور آمریکا، با برند لکسوس GX ۴۶۰ به فروش رفته است اما هیچ نسخه ۴ سیلندر دیزلی را نمی‌توان در این کشور برای انتخاب مشتریان یافت. این موتور، یک نسخه بزرگ‌تر از موتور ۴ سیلندر خطی تویوتا بوده که می‌تواند ۱۷۵ اسب بخار قدرت و گشتاور عالی ۴۵۰ نیوتون متر را تولید کند.

مزدا CX-۹

در کراس اوورهایی با ۳ ردیف صندلی، موتورهای ۶ سیلندر به‌صورت عملی تبدیل به یک اجبار شده بودند تا اینکه این خودروی مزدا ظاهر شد. مزا در این خودروی شاسی‌بلند سه ردیفه خود از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتر توربو استفاده کرده که ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

میتسوبیشی اوتلندر

اوتلندر یکی از آن خودروهایی است که برند میتسوبیشی ازلحاظ طراحی و فنی، توانسته در سطح جهانی، با نمره قابل‌قبولی ظاهر شود. نسخه پلاگین هیبرید یک نسخه خاص از طراحی فنی و نسخه ۶ سیلندر AWD نیز یک مدل عالی به‌حساب می‌آید. این در حالی است که، وقتی سیستم CVT با موتور ۴ سیلندر در اوتلندر ترکیب شود، یک خودروی خسته‌کننده و آزاردهنده برای راننده به وجود خواهد آمد.

فولکس‌واگن تیگوان

تیگوان به‌اندازه مدل اطلس بزرگ نبوده اما با معرفی نسل جدید آن در چند سال قبل، اندازه این خودرو نیز کمی بزرگ‌تر شد. درست مانند مزدا CX-۹، فولکس‌واگن نیز تمام اطمینان خود را روی یک موتور ۴ سیلندر توربو برای تیگوان جدید قرارداد. موتوری که توانایی تولید ۱۸۴ اسب بخار قدرت و حدود ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور را داشته که البته از مزدا CX-۹ کمتر است.

تویوتا هایلندر

مدل پایه این شاسی‌بلند ژاپنی، از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری بهره می‌برد که برای این خودرو، چندان پرقدرت و راضی‌کننده نیست. البته تویوتا قرار است تا پایان سال ۲۰۱۹، نسخه هیبرید ۴ سیلندر هایلندر را باقدرت بیشتر و مصرف بهینه‌تر عرضه کند.


۱۰ کراس اوور بزرگ با موتورهایی کوچک
مقاله

کد محتوا: ۲۰۷۳۰

ارسال: یک‌‌شنبه، ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷:۲۹

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲:۱۱

کلید واژه‌‌ها: کراس اوور، ولوو، آئودی، جیپ، فولکس واگن، مرسدس بنز، تویوتا، مزدا، میتسوبیشی، لکسوس

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۹۰۷

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.