مرسدس و موتورهای کوچکی که قدرت بسیار بزرگی تولید می‌کنند

  اگر بتوان یک‌چیزی را پیدا کرد که مرسدس بنز، به‌صورت پیوسته و ثابت، همیشه آن را دنبال کرده و ادامه داده است، عشق بیرون کشیدن قدرت بالا از موتورهای کم‌حجم ۴ سیلندر بوده است.  

یک‌‌شنبه، ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵:۴۴ |

تا اینجای سال ۲۰۱۹، این شرکت آلمانی از قلب تپنده ۴ سیلندر موسوم به M۱۳۹ خود که به‌منظور قرار گرفتن در زیر کاپوت مرسدس AMG A ۴۵ و GLB ۴۵ تولیدشده است، رونمایی کرده است. موتوری که علیرغم تنها ۲ لیتر حجم، می‌تواند قدرت بی‌نظیر و استثنائی ۴۱۶ اسب بخار را به زیر پای راننده منتقل کند.

این‌یکی از موارد هیجان‌انگیزی است که می‌توان آن را یک پیشرفت چشم‌گیر درزمینهٔ تولید موتورهای کوچک با حجم کم و قدرت بالا دانست. درواقع موتور M۱۳۹ یکی از نوادگان قدرتمند موتوری موسوم به M۱۳۳ است که آن‌هم می‌توانست نسبت حجم به قدرت بسیار بالایی را به ارمغان بیاورد. یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر که درون مرسدس AMG GLA ۴۵ و CLA ۴۵ قرارگرفته بود.

اما جدای از این دو موتور جذاب و قدرتمند کوچک، مرسدس کلاس E نیز در جدیدترین نسخه خود، دارای یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری با سامانه توربوشارژی است که می‌تواند ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. قدرت و گشتاوری که اگرچه به‌اندازه موتور M۱۳۹ چشم‌گیر نیست، ولی هم ۱۴ اسب بخار نسبت به مدل قبلی افزایش پیداکرده و هم به‌قدری قدرتمند است تا مرسدس بنز، خودروی کلاس E خود را با این موتور، دارای یک نام جدید و باقیمت جدید قرار دهد.

مرسدس کلاس E پایه در مدل جدید، قرار است به‌عنوان مدل ۲۰۲۰ به فروش رفته و به‌جای E۳۰۰، بانام E۳۵۰ شناخته خواهد شد. همچنین مرسدس،۵۵۰ دلار دیگر را به علت تغییرات و به‌روزرسانی‌هایی که روی موتور این خودرو انجام داده نسبت به قیمت مدل‌های قبلی اضافه کرده است. مبلغی که قیمت پایه آن را به ۵۵,۰۴۵ دلار خواهد رساند.

اما جدای از موضوع قیمت‌گذاری مرسدس کلاس E جدید، می‌توان گفت که خودروی جدید، با ویژگی‌ها و شاخصه‌های مدل‌های قبلی چندان تفاوتی نخواهد داشت. بازهم قدرت از طریق یک جعبه‌دنده ۹ سرعته خودکار به‌صورت استاندارد به چرخ‌های عقب (RWD) منتقل خواهد شد. مگر اینکه خریدار با پرداخت مبلغ ۲,۵۰۰ دلار اضافه بخواهد یک نسخه چهارچرخ محرک کلاس E را در اختیار داشته باشد.

درحالی‌که مرسدس، هنوز هم خودروی E۴۵۰ خود را با موتور ۶ سیلندر و قدرت خروجی ۳۶۲ اسب بخار قدرت به‌عنوان پل ارتباطی بین E۳۵۰ جدید و AMG E۵۳ باقدرت ۴۲۹ اسب بخار تولید می‌کند، اما بدون شک طرفداران E۳۵۰ و موتورهای کم‌حجم، از اینکه افزایش قدرت این خودرو در مدل ۲۰۲۰، منجر به افزایش شتاب این خودرو خواهد شد، آن را یک نقطه مثبت بزرگ در نظر خواهند گرفت.

این بدان معناست که E۳۵۰ اگر پیشرفت‌های صورت گرفته در موتور خود را بتواند به‌خوبی با دیگر شاخصه‌های خود تطبیق دهد، می‌تواند در مدت تنها ۶ ثانیه به‌سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.


مرسدس و موتورهای کوچکی که قدرت بسیار بزرگی تولید می‌کنند
یادداشت

کد محتوا: ۲۰۷۲۵

ارسال: یک‌‌شنبه، ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵:۴۴

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳:۰۸

کلید واژه‌‌ها: مرسدس، مرسدس بنز

نوع: یادداشت

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۷۸۳

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.