هجوم الکتریکی‌ها به بازار

نسل جدید رنو زویی معرفی شد+فیلم

  محصول کامپکت الکتریکی رنو یعنی زویی از سال ۲۰۱۲ در بازارهای جهانی حضور دارد و در سال ۲۰۱۶ رنو آن را با به‌روزرسانی گسترده‌ای راهی بازار کرد. بدین ترتیب عمر نسل فعلی این خودرو رو به اتمام است و از این رو رنو روز گذشته نسل جدید این خودرو را رونمایی کرد. در خصوص طراحی ظاهری نسل جدید زویی باید بیان کنیم که تا حد زیادی مشابه گذشته است، اما تغییرات کوچکی در استایل این خودروی بدون آلایندگی اعمال شده تا به رقیبی شایسته برای پژو e-۲۰۸ و اوپل کورسا-e تبدیل شود.  

سه‌‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴:۱۰ |

نسل پیشین زویی به هنگام معرفی یک پک باتری ۲۲ کیلووات ساعتی داشت که این پک باتری در نسخه فیس لیفت به ۴۱ کیلووات ساعت ارتقا یافته بود. اما نسل جدید این خودرو به یک پک باتری ۵۲ کیلووات ساعتی تجهیز شده که این نسل با نام زویی Z.E. ۵۰ شناخته می‌شود. به لطف نصب پک باتری بزرگتر این هاچ‌بک الکتریکی قادر به پیمودن بیشینه مسافت ۳۹۰ کیلومتر با یک بار شارژ کامل بوده که ۲۰ درصد نسبت به گذشته رشد داشته است.

سوکت شارژ این خودرو در پشت لوگوی رنو در جلوپنجره مخفی شده است. رنو در این قسمت دو سوکت برای شارژ AC و DC طراحی کرده است. شارژ کامل این خودرو با یک شارژر دیواری ۷ کیلوواتی تا ۹ ساعت و ۲۵ دقیقه زمان نیاز دارد. در صورت اتصال به یک شارژر ۲۲ کیلوواتی، طی یک ساعت این خودرو برای پیمودن مسافت ۱۲۶ کیلومتر شارژ می‌شود. در سریعترین حالت هم در صورت اتصال به یک شارژ ۵۰ کیلوواتی، این خودرو طی نیم ساعت برای پیمودن بیشینه مسافت ۱۴۵ کیلومتر انرژی ذخیره می‌کند.

قلب تپنده نسل جدید زویی، یک پیشرانه الکتریکی ۱۳۴ اسب‌بخاری با بیشینه گشتاور لحظه‌ای ۲۴۵ نیوتن‌متر است. به لطف این پیشرانه، زویی جدید طی ۱۰ ثانیه قادر است سرعت خود را از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و در نهایت قادر به دست یافتن به بیشینه سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت بوده که بیشتر از نیاز چنین خودروی کوچکی است. این خودرو طی ۷.۷ ثانیه سرعت خود را از ۸۰ به ۱۲۱ کیلومتر بر ساعت می‌رساند که ۲.۲ ثانیه نسبت به زویی نسل پیش با پیشرانه ۱۰۷ اسب‌بخاری و ۲۲۰ نیوتن‌متری آن سریع‌تر شده است.

این خودرو دارای یک حالت رانندگی B مد بوده که وظیفه آن بازیایی نیروی ترمز است، در واقع با فعالسازی این سیستم می‌توان به صورت یک پداله رانندگی کرد و با برداشتن پا از روی پدال گاز خودرو به صورت خودکار اقدام به ترمزگیری از طریق ترمز موتور می‌کند تا نیروی ایجاد شده از طریق آن در باتری ذخیره شود. این سیستم به محض رها کردن پدال گاز توسط راننده وارد مدار می‌شود که سرعت و عملکرد آن نسبت به زویی نسل پیشین بیشتر شده است.

رنو سعی کرده استخوان بندی طراحی این خودرو را حفظ کند و صرفا گریم آن را تغییر داده است. به‌روزرسانی‌های صورت گرفته در طراحی این خودرو شامل تغییر استایل کاپوت، سپر عریض‌تر جلو با تریم کرومی اطراف مه شکن‌ها، لوگوی لوزی شکل بزرگتر و چراغ‌های تمام LED به‌روزرسانی شده به صورت استاندارد است. در قسمت عقب چراغ‌های LED رشد ابعادی داشته‌اند و تغییر گرافیک درون آنها، چهره جذابی به این خودرو بخشیده است. ضمن اینکه رنو رینگ‌های جدیدی برای این خودرو طراحی کرده که بسته به نسخه انتخابی سایزی بین ۱۵ تا ۱۷ اینچ دارد.

تغییر اعمال شده درون کابین، به مراتب از خارج کابین بیشتر است. کیفیت مواد پلاستیکی به کار رفته رشد خوبی داشته و یک نمایشگر ۱۰ اینچی به صورت استاندارد در پشت فرمان برای راننده نصب شده است. طراحی داشبورد تا حد زیادی شبیه کلیو بوده و یک نمایشگر ۹.۳ اینچی در میان آن برای سیستم سرگرمی و اطلاعرسانی طراحی شده است. رنو برای تمام نسخه‌های زویی حتی تریم پایه، نورپردازی داخلی را نصب کرده است. به لطف تغییر استایل شیفتر تعویض دنده، کلید انتخاب مد رانندگی و ترمز پارک برقی فضا در کنسول میانی بازتر شده و رنو دو عدد جالیوانی و محل شارژ بی سیم برای زویی تعبیه کرده است.

رنو قصد دارد که فروش این هاچ‌بک الکتریکی را از پاییز سال جاری آغاز کند.



هجوم الکتریکی‌ها به بازار
نسل جدید رنو زویی معرفی شد+فیلم
گزارش

کد محتوا: ۲۰۷۲۱

ارسال: سه‌‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴:۱۰

به روز شده: شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵:۵۵

کلید واژه‌‌ها: رنو،رنو زویی، اوپل کورسا

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۸۹۶

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.