هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
آیا خودروهای امروزی هم نیازی به آب بندی دارند؟
شاید این سؤال بسیاری از خریداران خودروی صفر کیلومتر پس از تحویل از کارخانه باشد و ذهن آنها را به خود مشغول کند.
انتخاب لنت ترمز مناسب برای خودرو
لنت ترمز قطعه ظاهرا ساده اما بسیار مهمی است که اگر معیوب یا بیکیفیت باشد خطرساز خواهد بود.
سیستم اتوپایلوت تسلا چگونه کار می کند؟
از جمله ویژگی های خودروهای تولیدی تسلا که در ماه های اخیر در کانون توجه خریداران قرار گرفته، می توان به سیستم نیمه خودکار اتوپایلوت این ماشین ها اشاره نمود که بارها و بارها جان بسیاری از سرنشینان اتومبیل های این شرکت را نجات داده و از برخوردشان با موانع جلوگیری کرده است.
علت شاتون زدن موتور خودرو
قطعاتی در خودرو وجود دارد که شاید اسم آن ها را رانندگان تابحال نشنیده باشند. این قطعات کوچک نقش مهمی در سیستم خودرو ایفا می کنند و بی توجهی به آن ها می تواند سبب استهلاک و در نهایت تخریب آن ها شود. شاتون نمونه ای از این قطعات است که غلی رغم اندازه کوچکش، وظیفه مهمی را در سیستم موتور برعهده دارد و استهلاک و آسیب به آن می تواند سبب بروز مشکلاتی در موتور شود که حرکت خودرو هم دچار اختلال می شود.
“گشتاور” و “اسب بخار” چگونه کار میکنند؟
بسیاری از افراد هنگام مقایسه موتور خودروها با یکدیگر، برای یافتن پاسخ این سوال که کدام خودرو قویتر است به دو مشخصه توان (اسب بخار) و گشتاور تولیدی موتور برخورد میکنند. در حالیکه مقالات مبهم و گیج کننده بسیاری در مورد این دو فاکتور در فضای وب وجود دارد، در این نوشتار قصد داریم این دو فاکتور مهم را بصورت واضح تر و قابل درک تر از جنبه ساز و کار آن توضیح دهیم تا ازین پس تشخیص برتری در مقایسه میان خودروها از لحاظ مشخصه های موتور کمی برایتان ساده تر شود.
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
نگاهی عمیق به ولوو S۶۰ T۵ + فیلم
دوشنبه، ۲۳ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
معرفی رولزرویس گوست ۲۰۲۱؛ بازآفرینی یک سوپرسدان با پلتفرم مستقل از ب ام و
چهارشنبه، ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
برترین خودروهای چینی برای آمریکا
دوشنبه، ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کوچولوهای جسور
برترین هاچبک های اسپرت سال ۲۰۲۱
سهشنبه، ۲۴ فروردینماه ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
حضور قدرتمند تویوتا سوپرا در SEMA ۲۰۱۹
دوشنبه، ۲۰ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
نگاهی به خودروهای نوستالژی بی ام و در ایران؛ پیرمردهای آلمانی که هنوز در خیابانها حضور دارند
نوستالژیهای زیادی وجود دارند که ایرانیان را به دهه ۵۰، ۶۰ و ۷۰ شمسی گرهزدهاند؛ اما برای عاشقان خودرو، آن روزگاران یادآور خودروهای جعبهای شکل کوچک، با چراغهای دوگانه جذاب و پرسرعت بی ام و است. خودروهایی که بعضی از آنها علاوه بر ایران در سراسر جهان به عنوان خودروهای افسانهای شناخته میشوند. خوشبختانه بعضی از این نوستالژیها همچنان با صلابت در خیابانها دیده میشوند و هنوز هم بعد گذشت دههها نگاهها را به خود جلب میکنند.
دوشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹:۴۱ |
معمولاً خودروهای کلاسیک عاشقان زیادی در ایران دارند که با علاقه خاصی از آنها نگهداری میکنند. خودروهای بی ام و در این میان جایگاه ویژهای دارند. به دلیل کیفیت ساخت بالای خودروهای آلمانی و البته نگهداری و مراقبت صاحبان ایرانی آنها، تعداد زیادی از این پیرمردهای خسته همچنان قابلیتهای خود را حفظ کردهاند. این موضوع سبب شده است که خریدوفروش بی ام و کلاسیک امروزه طرفداران زیادی داشته باشد. به همین بهانه میخواهیم در این مقاله با خودروهای نوستالژی بی ام و در ایران آشنا شویم. بی ام و ۲۰۰۲ بی ام و ۲۰۰۲ با ظاهری شبیه به ستارههای هالیوودی دهه ۵۰ میلادی یکی از آن خودروهایی که است که چیزی فراتر از یک وسیله برای رانندگی هستند. این ستاره کوچک ۲ در ابتدا در اواخر دهه ۶۰ میلادی درست در زمانی که خودروهای معمول تقریباً دو برابر بزرگتر از بی ام و ۲۰۰۲ بودند به بازار عرضه شد. شاید در نگاه اول این خودرو چندان هیجانانگیز نباشد اما وقتی پشت فرمان آن مینشینید این فلفل کوچک، تند و تیز بودن خود را به رخ میکشد. این خودرو در دهه ۵۰ شمسی دل بسیاری از جوانان ایرانی را به دست آورده بود. حتی حالا نیز با گذشت اینهمه سال هنوز هم رانندگی با بی ام و ۲۰۰۲ بسیار جذاب است و از راحتی این خودرو کوچک شگفتزده خواهید شد. اگر قصد خرید بی ام و ۲۰۰۲ را داشته باشید کافی است که سری به آگهیهای خرید و فروش بی ام و ۲۰۰۲ در سایت دیوار بزنید. بی ام و ۵۱۸ بی ام و ۵۱۸ یکی از خودروهای همدوره بی ام و ۲۰۰۲ است. اگر بی ام و ۲۰۰۲ را آن پسر کوچک شر خانواده بدانیم، بی ام و ۵۱۸ نیز آن پسر بزرگ، جا افتاده و با کلاس است که اعتبار بالایی نیز نزد همگان دارد. سری ۵ ها همواره دسته لوکس بی ام و محسوب میشدهاند و این سدان زیبا نیز از این قاعده مستثنا نیست. چهره جذاب و گیرای ۵۱۸ به همراه لیستی از امکانات سطح بالا در زمان عرضه باعث شده بود قشر متوسط و بالایی جامعه به خرید این خودرو علاقه زیادی نشان بدهند. البته زیبایی و لوکس بودن تنها ویژگیهای مثبت این خودرو نیست، موتور نهچندان بزرگ بی ام و ۵۱۸ عملکرد بسیار خوبی داشت که حتی با خودروهای امروزی تولید امروز با ۴۰ سال فاصله سنی نیز قابلمقایسه است. رانندگی پشت فرمان این خودرو بسیار لذتبخش است و دید زیادی نسبت به جاده نیز وجود دارد. البته تر و فرز بودن بی ام و ۲۰۰۲ در این مدل دیده نمیشود. خوشبختانه تعدادی از بی ام و ۵۱۸ های کلاسیک هنوز هم شرایط خوبی دارند و گهگاه آگهی فروش بی ام و ۵۱۸ نیز در سایت دیوار دیده میشود. بی ام و e۳۰ m۳ بعد از انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس برای مدتی ستارههای آلمانی جایی در بازار ایران نداشتند تا نوبت به ورود به یکی از افسانهایترین خودروهای جهان رسید که راهش را به ایران پیدا کند. ستارهای که جادهها را به آتش میکشید و درون پیست مسابقات خدایی میکرد. بی ام و m۳ نسل اول با طراحی تکرار نشدنی و موتوری که یک شاهکار مهندسی در زمان خود محسوب میشد یک خودرو رؤیایی برای بسیاری از مردم جهان بود. فروش بی ام و m۳ خیلی محدود انجام شد و در حال حاضر تعداد بسیار کمی از آن در سراسر جهان موجود است. خوشبختانه تعدادی از آنها وارده ایران شدهاند و هر از گاهی خیابانها را به حضور خود مفتخر میکنند. این خودروهای کلاسیک از ارزش بالایی برخوردار هستند و طرفداران خودروهای اسپرت کلاسیک در ایران رؤیای داشتن همچین خودرویی را در سر میپرورانند. به همین دلیل قیمت بی ام و m۳ نسبت به سایر بی ام و های کلاسیک بیشتر است. اگر قصد خرید یکی از اسطورههای خودروهای اسپرت را دارید، میتوانید با جستجو در بین آگهیهای خرید و فروش بی ام و m۳ در سایت دیوار خاصترین بی ام و های کلاسیک ایران را خریداری کنید.
کد محتوا: ۲۰۶۸۷
ارسال: دوشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹:۴۱
به روز شده: دوشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴:۵۰
کلید واژهها: بی ام و، بی ام و ۲۰۰۲، بی ام و ۵۱۸، بی ام و e۳۰ m۳
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۲۲۸۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.