معرفی مرسدس بنز یونیماگ سفارشی: غول بیراههنوردی
واحد Mercedes-Benz Special Trucks نسخهای خاص و لوکس از خودروی افسانهای Unimog را معرفی کرده است؛ کامیونی ۴×۴ که به تواناییهای خارقالعاده در آفرود شهرت دارد، اما اینبار با امکانات رفاهی کمنظیر وارد میدان شده است.
استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
معرفی تویوتا GR GT کانسپت: سوپراسپرت هیبریدی
تویوتا با رونمایی از GR GT Concept، چشمانداز خود برای ساخت نسل تازهای از خودروهای پرفورمنس با ریشه کاملاً مسابقهای را نشان داده است. این مدل بههمراه نسخه مسابقهای خود یعنی GR GT۳، پرچمداران جدید برند Toyota Gazoo Racing (TGR) محسوب میشوند؛ خودروهایی که فلسفه «ساختن خودروهای بهتر از طریق مسابقه» در آنها کاملاً متجلی است.
انتخاب لنت ترمز مناسب برای خودرو
لنت ترمز قطعه ظاهرا ساده اما بسیار مهمی است که اگر معیوب یا بیکیفیت باشد خطرساز خواهد بود.
اتومبیلها چگونه نامگذاری میشوند؟
نامگذاری اتومبیل ها به اندازه نامگذاری افراد مهم است. کارخانههای اتومبیل سازی نیز همواره سعی دارند با انتخاب نامهای مناسب بر فروش خود بیافزایند. در این میان آمریکاییها بیشتر ماشین خود را با اسم نامگذاری میکنند مانند فورد موستانگ، شورولت کامارو، شورولت مالیبو که اولی به معنی اسب وحشی، دومی بدون معنی و سومی نام سواحلی در اقیانوس آرام در نزدیکی لس آنجلس است.
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
نشانه های خرابی کمک فنر چیست؟
کمک فنرها یکی از مهم ترین بخش های خودرو محسوب می شوند و در صورت بی توجهی به آنها ممکن است با عواقب جبران ناپذیری مواجه شوید.
در مورد تکنولوژی LED در چراغهای خودرو بیشتر بدانیم!
آیا دوران لامپهای پرتو افشان مورد استفاده در چراغهای بزرگ جلوی اتومبیل به پایان رسیده و یا روزهای پایانی خود را طی میکند؟ این چراغها و لامپهای آن برای مدت تقریبا یک قرن، جادهها را روشن میکرد اما علاقه مندی به چنین پرتوها و یا منابع نوری که در اثر گرما پدید میآید، رو به پایان گذاشته است.
شنبه، ۲۹ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۲
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
۱۰ خودروی جذاب جرمی کلارکسون
چهارشنبه، ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
نگاهی کوتاه به لکسوس RC ۲۰۱۹+فیلم
یکشنبه، ۲۶ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
بزرگترین کراس اوور های بازار جهانی
شنبه، ۱۰ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
معایب و مزایای سدان ژاپنی که در ایران مونتاژ می شود
همه چیز در مورد نسل دوم مزدا ۳ در ایران
یکشنبه، ۵ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
با بزرگ ترین قلب های تپنده نصب شده بر روی خودروهای ۲۰۲۰ آشنا شوید
سهشنبه، ۱۷ تیرماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
نگاهی به خودروهای نوستالژی بی ام و در ایران؛ پیرمردهای آلمانی که هنوز در خیابانها حضور دارند
نوستالژیهای زیادی وجود دارند که ایرانیان را به دهه ۵۰، ۶۰ و ۷۰ شمسی گرهزدهاند؛ اما برای عاشقان خودرو، آن روزگاران یادآور خودروهای جعبهای شکل کوچک، با چراغهای دوگانه جذاب و پرسرعت بی ام و است. خودروهایی که بعضی از آنها علاوه بر ایران در سراسر جهان به عنوان خودروهای افسانهای شناخته میشوند. خوشبختانه بعضی از این نوستالژیها همچنان با صلابت در خیابانها دیده میشوند و هنوز هم بعد گذشت دههها نگاهها را به خود جلب میکنند.
دوشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹:۴۱ |
معمولاً خودروهای کلاسیک عاشقان زیادی در ایران دارند که با علاقه خاصی از آنها نگهداری میکنند. خودروهای بی ام و در این میان جایگاه ویژهای دارند. به دلیل کیفیت ساخت بالای خودروهای آلمانی و البته نگهداری و مراقبت صاحبان ایرانی آنها، تعداد زیادی از این پیرمردهای خسته همچنان قابلیتهای خود را حفظ کردهاند. این موضوع سبب شده است که خریدوفروش بی ام و کلاسیک امروزه طرفداران زیادی داشته باشد. به همین بهانه میخواهیم در این مقاله با خودروهای نوستالژی بی ام و در ایران آشنا شویم. بی ام و ۲۰۰۲ بی ام و ۲۰۰۲ با ظاهری شبیه به ستارههای هالیوودی دهه ۵۰ میلادی یکی از آن خودروهایی که است که چیزی فراتر از یک وسیله برای رانندگی هستند. این ستاره کوچک ۲ در ابتدا در اواخر دهه ۶۰ میلادی درست در زمانی که خودروهای معمول تقریباً دو برابر بزرگتر از بی ام و ۲۰۰۲ بودند به بازار عرضه شد. شاید در نگاه اول این خودرو چندان هیجانانگیز نباشد اما وقتی پشت فرمان آن مینشینید این فلفل کوچک، تند و تیز بودن خود را به رخ میکشد. این خودرو در دهه ۵۰ شمسی دل بسیاری از جوانان ایرانی را به دست آورده بود. حتی حالا نیز با گذشت اینهمه سال هنوز هم رانندگی با بی ام و ۲۰۰۲ بسیار جذاب است و از راحتی این خودرو کوچک شگفتزده خواهید شد. اگر قصد خرید بی ام و ۲۰۰۲ را داشته باشید کافی است که سری به آگهیهای خرید و فروش بی ام و ۲۰۰۲ در سایت دیوار بزنید. بی ام و ۵۱۸ بی ام و ۵۱۸ یکی از خودروهای همدوره بی ام و ۲۰۰۲ است. اگر بی ام و ۲۰۰۲ را آن پسر کوچک شر خانواده بدانیم، بی ام و ۵۱۸ نیز آن پسر بزرگ، جا افتاده و با کلاس است که اعتبار بالایی نیز نزد همگان دارد. سری ۵ ها همواره دسته لوکس بی ام و محسوب میشدهاند و این سدان زیبا نیز از این قاعده مستثنا نیست. چهره جذاب و گیرای ۵۱۸ به همراه لیستی از امکانات سطح بالا در زمان عرضه باعث شده بود قشر متوسط و بالایی جامعه به خرید این خودرو علاقه زیادی نشان بدهند. البته زیبایی و لوکس بودن تنها ویژگیهای مثبت این خودرو نیست، موتور نهچندان بزرگ بی ام و ۵۱۸ عملکرد بسیار خوبی داشت که حتی با خودروهای امروزی تولید امروز با ۴۰ سال فاصله سنی نیز قابلمقایسه است. رانندگی پشت فرمان این خودرو بسیار لذتبخش است و دید زیادی نسبت به جاده نیز وجود دارد. البته تر و فرز بودن بی ام و ۲۰۰۲ در این مدل دیده نمیشود. خوشبختانه تعدادی از بی ام و ۵۱۸ های کلاسیک هنوز هم شرایط خوبی دارند و گهگاه آگهی فروش بی ام و ۵۱۸ نیز در سایت دیوار دیده میشود. بی ام و e۳۰ m۳ بعد از انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس برای مدتی ستارههای آلمانی جایی در بازار ایران نداشتند تا نوبت به ورود به یکی از افسانهایترین خودروهای جهان رسید که راهش را به ایران پیدا کند. ستارهای که جادهها را به آتش میکشید و درون پیست مسابقات خدایی میکرد. بی ام و m۳ نسل اول با طراحی تکرار نشدنی و موتوری که یک شاهکار مهندسی در زمان خود محسوب میشد یک خودرو رؤیایی برای بسیاری از مردم جهان بود. فروش بی ام و m۳ خیلی محدود انجام شد و در حال حاضر تعداد بسیار کمی از آن در سراسر جهان موجود است. خوشبختانه تعدادی از آنها وارده ایران شدهاند و هر از گاهی خیابانها را به حضور خود مفتخر میکنند. این خودروهای کلاسیک از ارزش بالایی برخوردار هستند و طرفداران خودروهای اسپرت کلاسیک در ایران رؤیای داشتن همچین خودرویی را در سر میپرورانند. به همین دلیل قیمت بی ام و m۳ نسبت به سایر بی ام و های کلاسیک بیشتر است. اگر قصد خرید یکی از اسطورههای خودروهای اسپرت را دارید، میتوانید با جستجو در بین آگهیهای خرید و فروش بی ام و m۳ در سایت دیوار خاصترین بی ام و های کلاسیک ایران را خریداری کنید.
کد محتوا: ۲۰۶۸۷
ارسال: دوشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹:۴۱
به روز شده: دوشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴:۵۰
کلید واژهها: بی ام و، بی ام و ۲۰۰۲، بی ام و ۵۱۸، بی ام و e۳۰ m۳
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۲۴۷۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.