سهمیه بندی بنزین از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود [به‌روز رسانی: به تعویق افتاد]

  براساس اخبار غیررسمی، سهمیه هر خودرو ۶۰ لیتر در ماه به قیمت ۱۰۰۰ تومان خواهد بود. اجرای این طرح، فعلا با مخلفت مجلس رو‌به‌رو شده و به تعویق افتاده است.  

چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳:۲۷ |

بسیاری از خبرگزاری‌ها به نقل از منابع غیررسمی اعلام کرده‌اند؛ از فردا شب، ساعت ۲۴ سهمیه بندی بنزین آغاز می‌شود. این موضوع تاکنون، هنوز توسط دولتمردان ایران به‌صورت رسمی تأیید یا تکذیب نشده است. به احتمال فراوان، بنزین با نرخ ۱۰۰۰ تومان برای سهمیه ۶۰ لیتر در ماه و بنزین آزاد با قیمت ۲۵۰۰ تومان در هر لیتر عرضه می‌شود. همچنین دولت برای تاکسی های اینترنتی با هماهنگی مجموعه وزارت کشور سهمیه‌ای مجزا در نظر می‌گیرد. قیمت هر لیتر بنزین سوپر آزاد نیز ۳۰۰۰ تومان در هر لیتر خواهد بود.

همچنین از دومین ماه اجرای سهمیه‌بندی، در تیرماه، سازوکاری تشویقی برای صرفه‌جویی سوخت با خرید سهمیه مصرف‌نشده بنزین مردم در نظر گرفته خواهد شد.

به‌روز رسانی؛ نمایندگان مجلس مخالف هستند
درپی مخالفت شدید مجلس با تصمیم سران سه قوه برای سهمیه بندی بنزین بدون اطلاع نمایندگان، درحالی‌که دولت خود را برای آغاز طرح سهمیه بندی بنزین از فردا شب آماده کرده بود؛ اجرای این تصمیم به زمان دیگری موکول شد. در همین باره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد:

اجرای طرح سهمیه بندی بنزین مشخص نیست و زمان اجرا متعاقباً اعلام می‌شود.


پس از اظهارات وزیر اقتصاد که از نهایی شدن تصمیم بنزینی دولت خبر داده بود؛ رسانه‌ها از احتمال اجرای طرح سهیمه بندی بنزین از ساعت ۲۴ پنج شنبه یا بامداد جمعه خبر داده بودند و امروز نیز برخی منابع مطلع در دولت از نهایی شدن این تصمیم با قیمت بنزین سهمیه ای ۱۰۰۰ تومان و آزاد ۲۵۰۰ تومان خبر دادند.

پس از انتشار این اخبار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که اغلب مخالف اجرای این طرح در زمان مورد اشاره بودند خواهان توقف این طرح یا تأخیر در اجرای آن شدند.

علی بختیار، عضو شورای عالی انرژی در این‌باره گفت:

افزایش خودسرانه قیمت بنزین توسط دولت با برخورد مجلس روبه‌رو می‌شود. مجلس هیچ تصمیمی در خصوص افزایش قیمت بنزین نداشت و اگر دولت بدون نظر مجلس و خودسرانه نسبت به افزایش قیمت بنزین اقدام کند حتماً مجلس برخورد لازم را انجام خواهد داد چراکه این کار کاملاً غیر قانونی است.

اگر دولت به استناد تصمیم سران سه قوه این کار را انجام دهد نیز توجیهی ندارد؛ چراکه مصوبه سران سه قوه صرفاً باید در جهت راهکارهای مقابله با تحریم باشد. در خصوص بحث بنزین ما امروز کمبودی در داخل نداریم و دولت برای هر اقدامی در این زمینه نیاز به اجازه مجلس دارد.

بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس هم در پیام توئیتری گفت:

با هرکسی درمورد افزایش قیمت بنزین صحبت کردم گفت تصمیم سران نظام است، آقای روحانی اگر شما هم به سران نظام ارجاع نمی دهید، جلوی این تصمیم را بگیرید. باتوجه‌به اینکه کمیسیون تخصصی مجلس را هم در جریان نگذاشتید، از این تصمیم اشتباه بر گردید، مردم طاقت افزایش قیمت‌ها را ندارند.

 


سهمیه بندی بنزین از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود [به‌روز رسانی: به تعویق افتاد]
خبر

کد محتوا: ۲۰۶۸۳

ارسال: چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳:۲۷

به روز شده: چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱:۱۱

کلید واژه‌‌ها: بنزین، سهمیه بندی بنزین

نوع: خبر

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: زومیت

بازدید: ۸۲۲

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.