تغییرات اعمال شده در ورسا ۲۰۲۰ کاملا مثبت هستند، طوری که از هر زاویه به آن بنگرید، با اتومبیلی مدرن و زیبا مواجه خواهید شد. در نمای روبرو طبق انتظار جلوپنجره V شکل که یکی از المان های اصلی زبان طراحی فعلی نیسان است، بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می کند. در دو طرف نیز چراغ های اصلی که اینک شکلی کشیده تر و تیزتر دارند، جا خوش کرده اند.
در نمای جانبی اگر چه کاپوت و سقف اتاق ورسا ۲۰۲۰ مثل سابق قوس دار طراحی شده اند، اما طراحان نیسان سعی کرده اند با افزودن یک خط کاراکتر جدید این نما را از حالت یکنواختی خارج کنند. این خط از روی در جلو آغاز شده و با عبور از روی دستگیره ها تا چراغ های عقب امتداد یافته است.
علاوه بر این خط، طراحی به اصطلاح معلق ستون C، کاهش ارتفاع تا ۲ اینچ (۵ سانتی متر) و در نتیجه کاهش فاصله لبه تایرها با گلگیرها ورسای جدید را اسپرت تر و جذاب تر از قبل کرده اند.
مثل نمای روبرو، در نمای عقب نیز شاهد تاثیرپذیری نیسان ورسا ۲۰۲۰ از آلتیما هستیم. در این بخش به جای چراغ های نسبتا ایستاده قبلی، از نمونه های کشیده تر افقی استفاده شده است.
ورسا در داخل کابین نیز تا حد زیادی متحول شده و بخش زیادی از اجزای خود از جمله داشبورد و سیستم اینفوتینمنت را گویی از کراس اوور کیکس (Kicks) امانت گرفته است.
نیسان ورسا ۲۰۲۰ به لحاظ تجهیزات و امکانات نیز ارتقا یافته و در حالت استاندارد با امکاناتی نظیر سیستم ورود بدون کلید و بالابرهای برقی برای همه پنجره ها به فروش خواهد رسید. امکاناتی مثل صندلی های گرم شونده و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو هم به صورت آپشن قابل انتخاب خواهند بود.
ژاپنی ها سدان اقتصادی خود را به کیت ایمنی Safety Shield ۳۶۰ مجهز کرده اند. این کیت دربردارنده سیستم هایی مثل ترمز اضطراری خودکار (هم برای جلو و هم برای عقب)، سیستم اخطار خروج از بین خطوط و چراغ های نوربالای خودکار است. می توان با پرداخت مبالغ اضافی و انتخاب آپشن هایی نظیر سیستم کنترل نقاط کور، اخطار وجود ترافیک در پشت خودرو، سیستم اخطار به راننده و کروز کنترل هوشمند لیست تجهیزات ایمنی نیسان ورسا را بهبود بخشید.
همانند برخی از المان های کابین، موتور ورسا ۲۰۲۰ نیز با کراس اوور کیکس مشترک است. این سدان ارزان قیمت نیروی خود را از همان موتور ۱.۶ لیتری که توانایی تولید ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور را دارد، دریافت می کند.
اگر چه این موتور قدرت زیادی ندارد، اما در مقایسه با موتور ۱۰۹ اسب بخاری ورسای قبلی اندکی بهتر است. وظیفه انتقال قدرت به چرخ ها را هم گیربکس ۵ سرعته دستی یا نمونه CVT بر عهده می گیرند.
درباره قیمت نیسان ورسا ۲۰۲۰ فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما بعید است که تفاوت عمده ای با رقم ۱۲,۳۶۰ دلاری نسل قبلی داشته باشد. بد نیست اشاره کنیم ورسا یکی از ارزان ترین خودروهای بازار ایالات متحده به شمار می رود و به نوعی برادر زاده ارزان ترین محصول اروپایی گروه رنو نیسان (داچیا لوگان یا رنو سیمبل) محسوب می شود.
به عبارت دیگر اگر قرار بود در بازار ایران نیز، خودرویی ارزان قیمت و به روز بدست مصرف کنندگان برسد، باید شاهد محصولی نظیر ورسا ۲۰۲۰ یا آخرین نسل از رنو سیمبل می بودیم.