مقایسه "پروسید کیا" و "شوتینگ‌بریک" CLA بنز

  "شوتینگ‌بریک" نام جدید خودروهایی است که قبلا با نام استیشن شناخته شده و اینک به دلیل طراحی بلندتر، فضای زیاد برای سرنشین، فناوری‌های نوین، هندلینگ و قدرت زیاد به شدت محبوب هستند. از طرفی این خودروها به دلیل فضای زیاد برای خانواده‌ها از اهمیت بیشتری برخوردارند. در میانه این بازار پررونق شوتینگ‌بریک‌ها تقابل پروسید و CLA در جذب مشتریان جذاب است.  

شنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵:۳۳ |

نسخه شوتینگ‌بریک CLA در نمایشگاه خودرویی لس‌آنجلس سال ۲۰۱۴ معرفی شد تا فضایی بیشتر از یک CLA  معمولی در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

در مقابل پروسید با هدف گیرایی و زیبایی ظاهری در مرکز طراحی کیا در آلمان ساخته شده و به همین دلیل طراحی آن در جذابیت بصری از  CLA کمتر نیست. با این حال هر دو خودرو ماهیت متمایزی را در استایل و ظاهر ارائه می‌دهند.

پروسید خط شانه‌ای افقی و زوایای تند و تیز دارد و در مقابل CLA چین و قوس‌های نرم‌تر و خط شانه‌ای ملایم‌تری را از آن خود کرده است. درب موتور (کاپوت) بنز نیز طول بیشتری در برابر محصول کیا دارد. از دیگر سو، بدیهی است که پروسید در مقایسه با برند مرسدس ارزان‌تر باشد.


شوتینگ‌بریک کیا از نظر ابعاد کمی از CLA  بنز کوچک‌تر است اما در مقایسه فضای بار، پروسید با ظرفیت ۵۹۴ لیتر برتری خود را نسبت به فضای ۵۰۵ لیتری بنز نشان می‌دهد.


در بحث فناوری نیز رقابت تنگاتنگی بین خودروها وجود دارد. پروسید با قابلیت‌های زیاد مانند صفحه لمسی ۸ اینچی، ناوبری ماهواره‌ای، سیستم صوتی پریمیوم JBL، ارتباط بلوتوث، شیشه‌ی جلو گرم شونده، شارژ بی‌سیم گوشی، سامانه گرمایش- سرمایشی صندلی‌های جلو و عقب عالی عمل می‌کند. اما بنز سر بودن خود را با نرم‌افزار MBUX مجهز به دستیار صوتی، نورپردازی داخلی، سیستم‌های موجود در  S کلاس مانند عملکرد نیمه خودران، دستیار توقف اضطراری فعال، دستیار تعویض خطوط فعال و ترمز فعال نشان می‌دهد.


در زمینه فنی، کیا یک موتور ۱ لیتری بنزینی ۱۲۰ اسب بخاری و موتور ۱.۴ لیتری ۱۴۰ اسب‌بخاری را برای پروسید در نظر گرفته و نمونه‌هایی از آن را با موتورهای ۱.۶ لیتری دیزلی ۱۳۶ اسب‌بخاری مجهز می‌کند.


CLA‌ های "۲۵۰ شوتینگ‌بریک" نیز با قدرت ۲۲۵ اسب‌بخار از بقیه موتورها قدرتمندتر هستند. نسخه‌های دیگر این خودرو با توان ۱۱۶، ۱۳۶ و ۱۹۰ اسب‌بخار ارائه می‌شوند.


مقایسه "پروسید کیا" و "شوتینگ‌بریک" CLA بنز
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۰۶۵۹

ارسال: شنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵:۳۳

به روز شده: شنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷:۵۸

کلید واژه‌‌ها: کیا، بنز، استیشن، شوتینگ‌بریک،پروسید

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: عصر ایران

بازدید: ۶۶۶

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.