بررسی هفت نسل سری ۷ ب‌ام‌و

  در اوایل سال ۲۰۱۹، ب‌ام‌و سری ۷ مدل جدید خود را معرفی کرد. خودرویی که در ابعاد بزرگ و چشم‌گیر ظاهر شد و احتمالا بزرگترین جلوپنجره کلیه‌ای شکل تاریخ کمپانی ب‌ام‌و را از آن خود کرد.  

یک‌‌شنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰:۵۰ |

این خودرو از سال ۱۹۷۷ تا به امروز تولید شده و همواره یکی از بزرگترین خودروهای تاریخ این کمپانی محسوب می‌شود. ب‌ام‌و برای حفظ سری ۷ در رده لوکس‌ها و رقابتی تمام عیار در این حوزه مجبور به تغییر و تقویت خودروی خود است. به همین دلیل سری ۷ بایرنی‌ها سال‌ها ماندگار بوده و تغییراتش غیر قابل اجتناب‌اند.


نسل اول: مدل  E۲۳
اولین نسل سری ۷ بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۶ تولید شد. نمای تند و تیز روبه‌رویی‌اش با خطوط شکسته و اشکال مستطیل شکلش را از خودروهای دیگر زمان خود به ارث برده بود. این خودرو در آن زمان  به شاخص‌سنج سفری، سرویس دوره‌ای، سامانه ‌تهویه هوای مطبوع مجهز شد.

سری ۷ کد E۲۳ اولین محصول ب‌ام‌و محسوب می‌شود که به سیستم ABS مجهز و به‌صورت سفارشی با کیسه هوای راننده ارائه شد.

در فیس‌لیفت اولیه خودرو، ب‌ام‌و سراغ سپر رفته و از نمای روبه‌رو تغییرش داد.عرض جلو پنچره کمی تغییر کرد و درنمای روبه‌رویی جلوپنجره میله‌های پلاستیکی بیشتری دیده شد.

 نسل دوم: مدل E۳۲
سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۴ زمان آن بود تا سری ۷ تحول بیشتری را تجربه کند. سنگین‌تر ساخته شده تا فناوری بیشتری را در خود جای دهد. اما فناوری‌های زمانش آن را به سمت ایمن‌تر شدن پیش برد.

در آن سال‌ها چراغ‌های جلوی خودرو زنون ساخته شد و محفظه‌ای یخچال شکل، برای خنک نگه‌داشتن نوشیدنی‌ها داشت. سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، کنترل کشش، دامپر الکترونیکی از ویژگی‌های این نسل محسوب می‌شدند.  موتور خودرو نیز ۱۲ سیلندر عرضه شد.

در آنها سال‌ها فیس‌لیفت‌ های میان‌دوره‌ای شامل  نمای روبه‌رویی با جلوپنجره عریض‌تر، سپر اسپورت و کاپوتی جدید می‌شد که نسل دوم سری ۷ نیز این تغییرات را تجربه کرد.

سومین نسل E۳۸
در نوع و زمان خود بسیار زیبا ساخته شد و دارای ایربگ‌های جانبی بود. نسخه E۳۸  ب‌ام‌و از جمله اولین خودروها با ناوبری ماهواره‌ای در اروپا محسوب می‌شود. یک تلویزیون  داخل  کابینش جا دادند و از اولین نسل‌های موتور دیزلی بهره برد.


چهارمین نسل E۶۵
بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ بازارهای جهان نسل چهارم سری ۷ را به چشم دیدند.  نتوانست  چندان دل مشتریان ب‌ام‌و را ببرد در اواخر سال‌های تولیدش نیز با بحران اقتصاد جهانی ۲۰۰۷- ۲۰۰۸ مواجه و موفقیت زیادی به دست نیاورد. طراحی‌اش با چراغ‌های به نسبت قدیمی اصلی‌ترین عامل عدم مقبولیت خودرو بود. به همین دلیل فیس‌لیفت بعدی سری ۷ متحول شد و چراغ‌های کشیده، کاپوت جدید، اسپویلرهای مدرن و جلو پنجره بزرگتر در آن به کار رفت.


اما  نسل چهارم ب‌ام‌و  از لحاظ فنی خودروی فوق العاده‌ای محسوب می‌شد و در آن زمان از سیستم‌های اولیه "آی درایو" بهره برد. گیربکس ۸ سرعته و کلید هوشمند نیز از دیگر ویژگی‌های این نسل به شمار می‌آیند.

پنجمین نسل F۰۱
پس از نسل چهارم که ناکامی‌های زیادی را نصیب ب‌ام‌و کرد، کمپانی آلمانی بر آن شد تا طراحی قدیمی را کنار گذاشته و زبان مدرن و الهام‌بخش‌تری بهره ببرد. به همین دلیل این خودروی سری ۷ اولین محصول کمپانی ب‌ام‌و است که از سامانه محرک چرخ‌های عقب، سامانه انتقال قدرت  ۸ سرعته خودکار، قابلیت تشخیص عابران پیاده، شناساگر نقاط کور، کروز کنترل رادای و ماساژورهای صندلی‌های عقب بهره برد. F۰۱ همچنین اولین خودروی ب‌ام‌و مجهز به قوای محرکه‌ هیبریدی محسوب می‌شود.


با این وجود ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۲ جراحی‌های دیگری را برای این نسل از سری ۷ در نظر گرفت و چراغ‌های LED، نمایشگر با کیفت‌‌تر و سامانه ممانعت از برخورد را به آن افزود.

نسل ششم G۱۱

احتمالا شباهت زیاد آن با فیس‌لیفت نسل پنجم انکارناپذیر است. جلو پنجر خودرو دارای دریچه‌های متحرک است که در زمان نیاز باز شده تا هوا وارد سیستم موتوری شود. خودرو از اسلافش سبک‌تر و فناورانه‌تر است.

سیستم تعلیق بادی خودرو نیز به‌صورت خودکار تنظیم شده و از سیستم کنترل حرکتی برخوردار است. همچنین سیستم نیمه خودران و پارک خودکار نیز در این نسل به چشم می‌خورد.

نسل هفتم مدل ۲۰۲۰
در اوایل سال جاری میلادی رسما رونمایی شد و به دلیل داشتن یک جلوپنجره غول‌پیکر در صدر اخبار و مواقعی انتقاد قرار گرفت. سپر خودرو نیز تغییر کرده و چراغ‌های نمای انتهایی خودرو متحول شده‌اند. طیف وسیعی از فناوری‌های کمک راننده در این خودرو به کار رفته است. به دلیل تغییر گسترده  ساختار و فضای داخلی می‌توان نسل هفتم را نقطه عطف در طراحی و ساخت سری ۷ عنوان کرد.


بررسی هفت نسل سری ۷ ب‌ام‌و
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۰۶۵۷

ارسال: یک‌‌شنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰:۵۰

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸:۰۱

کلید واژه‌‌ها: ب‌ام‌و، ب‌ام‌و سری ۷

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: عصر ایران

بازدید: ۸۰۳

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.