برترین مدل‌های شورولت کامارو

  از SS مدل ۱۹۷۰ گرفته تا ZL۱ مدل ۲۰۱۸، در این مطلب با برترین‌های شش نسل از شورولت کامارو آشنا خواهیم شد.  

شنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶:۱۹ |

با معرفی نسل ششم شورولت کامارو در سال ۲۰۱۶، این خودرو به یکی از خودروهای باسابقه‌‌ی موجود در خط‌تولید تبدیل شد. اکنون پس از معرفی ۶ نسل از این خودرو، این سؤال پیش می‌آید: از سال ۱۹۶۷ تاکنون، کدام نمونه‌ها خاص‌تر از سایرین بوده‌اند و عملکرد بهتری داشته‌اند؟ در این مطلب، قصد داریم ۱۵ نسخه‌ی برتر شورولت کاماروهای تولید‌شده در طول تاریخ را معرفی کنیم.

۱۵. کامارو ۱LE مدل ۲۰۱۹
آخرین نسخه‌ی معرفی‌شده شاید ازنظر ظاهری به‌اندازه‌ی نمونه‌های قبلی جذاب نباشد؛ اما حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شرکت شورولت برای سال ۲۰۱۹، آپشن‌های مختلفی برای کامارو در نظر گرفته است؛ از موتور دولیتری توربو با ۲۷۵ اسب‌بخار قدرت گرفته تا موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ با ۶۵۰ اسب‌بخار قدرت. بسته‌ی قدرتی ۱LE در تمامی مدل‌های SS و V۶ و ZL۱ آماده‌ی سفارش خواهد بود. همچنین قیمت پایه‌ی ۲۵,۰۰۰ دلاری، کامارو جدید را به خودرویی دردسترس برای تمامی اقشار جامعه تبدیل می‌کند.

۱۴. کامارو SS مدل ۱۹۹۸
نسل چهارم کامارو بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ تولید شد. این نسل که به چهره‌ی کوسه‌ای خود معروف است، به‌اندازه‌ی نسل‌های قبلی قدرتمند نبود؛ اما نمونه‌ی SS با سایر خودروها متفاوت بود. نسخه‌های SS از نسل چهارم کامارو بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ تولید شد. این خودرو از موتور قدرتمند و جدید LS۱ بهره می‌برد که با بهره‌مندی از بلوک سبک‌وزن آلومینیومی، بسته به آپشن بین ۳۰۵ تا ۳۲۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد. امروزه، نسخه‌های سالم این خودرو با قیمت‌های مناسبی بین ۱۰,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ دلار فروخته می‌شوند.

۱۳. کامارو SS مدل ۱۹۷۰
اگر از علاقه‌مندان کامارو بپرسید: «بهترین نسل‌های این خودرو کدام بوده‌اند؟ احتمالا در جواب خواهند گفت: یک و دو و شش. نسل دوم شورولت کامارو بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۱ تولید شد. طراحی و پیشرانه‌های درنظر گرفته‌شده برای نسل دوم درمقایسه‌با نسل اول با تحولی شگرف مواجه شدند. نسل دوم این خودرو برپایه‌ی پلتفرم F-Body جنرال‌موتورز ساخته شد که شباهت زیادی به برادر خود، یعنی پونتیاک فایربرد داشت. در سال ۱۹۷۰، نسخه‌ی SS کامارو با بهره‌مندی از موتور ۶.۵ لیتری، ۳۵۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد.

۱۲. کامارو SS مدل ۲۰۱۰
پس از هشت سال دوری از بازار آمریکا، مسئولان شورولت تصمیم گرفتند نسل جدید کامارو را در سال ۲۰۱۲ معرفی کنند. نسل پنجم شورولت با بدنه‌ی پهن و کشیده تولید شده بود و کاملا معرف خودروِ عضلانی واقعی بود. مدل SS ۲۰۱۰ با بهره‌گیری از موتور LS۳ با حجم ۶.۲ لیتر، ۴۲۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد که در آن زمان، قدرتمند‌ترین نمونه‌ی کامارو محسوب می‌شد. همچنین، معرفی نسل پنجم کامارو جایزه‌ی بهترین طراحی سال ۲۰۱۰ را برای شورولت به‌‌همراه داشت.

۱۱. کامارو Z۲۸ مدل ۱۹۹۳
بسیاری از طرفداران هنگام معرفی نسل چهارم کامارو خوشحال نشدند. نسل چهارم هیچ‌کدام از مؤلفه‌های طراحی کاماروِ اصیل را نداشت و با چهره‌ای مدرن معرفی شد. علاوه‌براین، نسل چهارم اولین نسلی بود که در خارج از آمریکا و در خط‌تولید جنرال‌موتورز در کبک کانادا تولید شد. با تمامی این مشکل‌ها، معرفی نمونه‌ی Z/۲۸ کور سوی امیدی برای طرفداران به‌وجود آورد. موتور ۸ سیلندر LT۱ این خودرو ۲۷۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد. سقف T-Top هم به جذابیت ظاهری این خودرو می‌افزود. کامارو Z۲۸ نسل چهارم فوق‌العاده نبود؛ اما هیجان‌انگیز بود.

۱۰. کامارو مدل ۱۹۶۷
جد بزرگ شش نسل از کامارو پس از معرفی فورد ماستنگ، در سال ۱۹۶۴ ناگهان تب داغ این خودرو همه‌جا را فراگرفت. فورد در سال اول فروشش، آمار بی‌سابقه‌ای ثبت کرد و همین امر شرکت‌های دیگر، ازجمله شورولت را به تکاپو انداخت. شورولت در سال ۱۹۶۷ با معرفی خودرو اسپرت جدیدش به‌نام کامارو، وارد نبرد تن‌به‌تن با شرکت فورد شد.

۹. کامارو ZL۱ مدل ۲۰۱۲
شورولت که طعم موفقیت کامارو SS مدل ۲۰۱۰ زیر زبانش مزه کرده بود، به‌مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد تولید کامارو، فکرهای ویژه‌ای در سر می‌پروراند. نتیجه‌ی تلاش مهندسان شورولت، معرفی قوی‌ترین مدل کامارو تا آن سال بود که ZL۱ نام گرفت. این خودرو به موتور ۸ سیلندر سوپرشارژ ۵۸۰ اسب‌بخاری و کیت بدنه‌ی جدید به‌منظور بهبود آیرودینامیک مجهز بود. هنوزهم این نسخه از کامارو یکی از خودروهای پرقدرت‌ تاریخ شورولت شناخته می‌شود.

۸. کامارو RS مدل ۲۰۱۶
معرفی نسل ششم شورولت کامارو با تغییر بزرگی همراه بود: پلتفرم جدید. در‌حالی‌که راندن نسل پنجم کامارو، تنها به‌لطف موتور ۸ سیلندرش جذاب بود، نسل ششم حتی در نسخه‌های پایه، حسی بین خودرویی عضلانی و خودرویی اسپرت را القا می‌کرد. جنجالی‌ترین آپشن نسل ششم نیز موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری بود که برای بسیاری از طرفدارهای پروپاقرص موتورهای ۸ سیلندر ناخوشایند بود.

۷. کامارو Z/۲۸ مدل ۱۹۷۰
با بهره‌مندی از ۳۶۰ اسب‌بخار قدرت، کامارو Z۲۸، تنها نمونه‌ی قدرتمند‌تر از نسخه‌ی SS بود. این قدرت خارق‌العاده به‌وسیله یکی از موتورهای ساخته‌شده‌‌ی برتر در تاریخ شورولت با نام LT۱ تولید می‌شد. این موتور ۸ سیلندر کمی قبل‌تر، درون سینه‌ی شورولت کوروت قرار گرفته بود؛ اما راه خود را به قلب کامارو هم بازکرد. بسته‌ی قدرتی Z/۲۸ با موتور LT-۱، مبلغ ۵۷۲,۹۵ دلار به قیمت خودرو می‌افزود و یکی از آپشن‌های خواستنی‌ موجود در سال ۱۹۷۰ بود. علاوه‌بر موتور قدرتمند LT-۱، میل‌موج‌گیر عقب و ترمزهای دیسکی هم در بسته‌ی Z/۲۸ موجود بود.

۶. کامارو ZL۱ مدل ۲۰۱۸
ZL۱ مدل ۲۰۱۸ یکی از مدل‌های برتر کامارو است که بی‌‌شک نامش در تاریخ جاودانه خواهد بود. موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ LT-۴ در این خودرو ۶۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۷۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که این خودرو را به قدرتمندترین کامارو شهری در تاریخ شورولت تبدیل می‌کند. با سفارش بسته‌ی پیست ۱LE، صاحب اسلحه‌ای خطرناک خواهید شد. ازجمله آپشن‌های جذاب این خودرو سیستم تطبیق دور موتور فعال، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، سیستم تعلیق مغناطیسی و بسته‌ی آیرودینامیکی ۱LE اشاره کرد. بسته‌ی ۱LE بال عقب بزرگ در قسمت عقب و جزئیات آیرودینامیکی دیگر را شامل می‌شود.

۵. کامارو IROC-Z مدل ۱۹۸۵
در سال ۱۹۸۵، شورولت مدل IROC-Z را برپایه‌ی کامارو نسل سوم معرفی کرد. تنها با پرداخت مبلغ ۶۵۹ دلار، این بسته‌ی قدرتمند به نسخه‌ی Z۲۸ اضافه می‌شد. نام IROC-Z مخفف International Race of Champions است. سیستم تعلیق این نسخه از کامارو کاملا به‌روزرسانی شده بود. ازجمله تغییرات این نسخه ارتفاع کمتر، سیستم تعلیق بهتر، شاسی تقویت‌شده و سیستم پاشش سوخت شورولت کوروت بود. لاستیک‌های ۲۴۵ میلی‌متری هم با هدف فرمان‌پذیری بهتر در زیر خودرو قرار گرفته بودند. با انتخاب جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته، قدرتمند‌ترین موتور قابل‌سفارش نسخه‌ی L۶۹ با ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت بود. تعداد ۱۸,۴۱۸ کامارو IROC در سال اول فروخته شد که به‌عقیده‌ی مجله‌ی کار اند درایور (Car and Driver)، از میزان درآمد فراری هم بیشتر بود. طرح و رنگ‌آمیزی خاص بدنه IROC-Z را به یکی از کاماروهای معروف‌ تاریخ تبدیل کرده است.

۴. کامارو Z۲۸ مدل ۱۹۶۸
در سال اول تولید، یعنی ۱۹۶۷، کامارو فقط در ۳ نسخه‌ی سوپراسپرت (SS) و رالی اسپرت (RS) و اسپرت کوپه فروخته شد؛ اما طولی نکشید شورولت دریافت کامارو به جسارت بیشتری نیاز دارد. بنابراین، نسخه‌ی شهری Z۲۸ را به‌عنوان نسخه‌ای شهری از خودرویی مسابقه‌ای معرفی کرد. این خودرو از موتور ۵ لیتری به‌همراه منیفولد ورودی آلومینیمی و کاربراتور Holly بهره می‌برد. سیستم تعلیق بهبودیافته و خط‌کشی‌های مسابقه‌ای و رینگ‌های ۱۵ اینچی رالی از دیگر نکات مهم این خودرو بود. سال اول، از قدرت ۲۹۰ اسب‌بخاری این خودرو چندان استقبال نشد. همچنین، خودرو مسابقه‌ای معروف مارک دانوهیو هم برپایه‌ی کامارو Z۲۸ ساخته شد.

۳. کامارو SS ۱LE
با وجود اینکه نمونه ZL۱، قدرتمند‌ترین کامارو نسل ششم به‌حساب می‌آید، نمی‌توان جذابیت نسخه‌ی SS ۱LE را نادیده گرفت. موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ مشترک با ZL۱ در این خودرو هم نصب شد، با این تفاوت که بدون سوپرشارژ بود و ۴۵۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد. گفتنی است ویژگی‌های داخلی و سیستم تعلیق ZL۱ در این نمونه هم به‌کار رفت.

۲. کامارو Z/۲۸ مدل ۲۰۱۴
نام کامارو Z/۲۸ باردیگر در سال ۲۰۱۴ زنده شد. شاید سخت باشد که بتوانیم اعتبار خودرویی را بسنجیم که اولین‌بار ۵۰ سال پیش تولید شده است؛ اما می‌توان گفت Z/۲۸ جدید کامارو اصیلی به‌شمار می‌رود. خریداران فقط با پرداخت ۷۵,۰۰۰ دلار می‌توانستند این خودرو قدرتمند را بخرند.

درون کاپوت، موتور ۷ لیتری LS۷ با بهره‌گیری از سیستم روغن کارتل خشک و ۵۰۵ اسب‌بخار قدرت قرار گرفته است. گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متری این خودرو هم برای جولان‌دادن در پیست یا خیابان کفایت می‌کند. وزن خودرو با حذف تجهیزاتی همچون سیستم تهویه و رادیو، ۱۲۰ کیلوگرم درمقایسه‌با ZL۱ کاهش یافته بود. دیفرانسیل لغزش محدود و شاسی بهبود‌یافته و ترمزهای کربن سرامیکی برمبو از دیگر نکات جذاب کامارو Z/۲۸ بود. با وجود اینکه این محصول بازگشتی به تاریخچه‌ی طلایی Z/۲۸ بود؛ ولی بعد‌ها، از این خودرو هم به نیکی یاد خواهد شد.

۱. کامارو ۱۹۶۹
Z/۲۸ ،ZL۱ ،Yenko ،Baldwin Motion و Big Red تنها تعدادی از برترین کاماروهای ساخته‌شده در سال ۱۹۶۹ بودند. به‌عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان، کامارو مدل ۱۹۶۹ جذاب‌ترین مدل کلاسیک تولیدشده از این خودرو است. به‌روز‌رسانی‌های سال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۶۸ در سال ۱۹۶۹ به نهایت زیبایی رسید. طراحی قسمت جلویی با اندکی تغییر، در دو آپشن چراغ مخفی و چراغ ثابت به بازار عرضه شد. قسمت پشتی خودرو هم عریض‌تر و چراغ‌ها پهن‌تر شدند. تمامی مؤلفه‌های به‌کاررفته در طراحی مدل ۱۹۶۹، کامارو را از خودرویی اسپرت به خودرو عضلانی تمام‌عیار تبدیل کرد. علاوه‌بر تغییرات ظاهری، آپشن‌های جدیدی همچون دیسک‌های ترمز با کالیپرهای ۴ پیستون هم اضافه شدند. امروزه، مدل‌های قدرتمند و کمیاب کامارو، همچون Copo، قیمتی بیش از ۱۳۵,۰۰۰ دلار دارند.


برترین مدل‌های شورولت کامارو
مقاله

کد محتوا: ۲۰۶۴۲

ارسال: شنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶:۱۹

به روز شده: شنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰:۰۶

کلید واژه‌‌ها: شورولت، شورولت کامارو

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: زومیت

بازدید: ۱۹۸۳

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.