نسل دوم k۹۰۰ کیا سدانهای لوکس جهان را سوپرایز میکند این سدان کیا از پلتفرم کشیدهتری بهره میبرد که اینک سدان اسپورت استیگر روی آن قرار گرفته و هندلینگ ورانندگی بهتری را به رانندگان ارائه میدهد.
پلتفرم استینگر ۲۰۱۹ در k۹۰۰ نه تنها میتواند تحرک بهتری را نسبت به نسلهای اولیه ارائه دهد، بلکه باعث پویایی حرکت شده و میتوانند در این زمینه k۹۰۰ را آماده رقابت با خودروهایی مانند بامو سرس ۷، آئودی a۸ و لکسوس LS کند.
حقیقت بزرگ در این میان به قیمت k۹۰۰ کیا بازمیگردد. این خودرو چند هزار دلار از رقبای آلمانی و ژاپنی خود ارزانتر است و به همین دلیل رقابتیتر جلوه میکند.
مقایسه کیا K۹۰۰ با جنسیس به عنوان یک رقیب خانوادگی G۸۰ و G۹۰ نیز جذاب و در خور توجه است. قیمت G۸۰ از ۴۲ هزار دلار آغاز میشود درحالی که G۹۰ که از لحاظ کلاس و اندازه دقیقاً با K۹۰۰ قابلمقایسه است آکورا RLX و اینفینیتی Q۷۰ نیز به ترتیب قیمتهای پایهٔ ۵۵,۸۹۵ دلار و ۵۱,۲۹۵ دلار، از K۹۰۰ ارزانتر هستند. همچنین نسل جدید لکسس ES هم با قیمت پایهٔ ۴۰,۵۹۵ دلار پایینتر از سدان کیا قرار میگیرد اما سدان پرچمدار لکسس LS با قیمت ۷۶,۰۲۵ دلار، حدود ۱۵ هزار دلار از K۹۰۰ گرانتر است.
اگر از بحث قیمت نیز بگذریم درون کابین نیز با فضای مینیمالی روبهرو هستیم. کنسول میانی داشبورد از تعداد دکمه و کلیدها درست به اندازه کافی برخوردار است. تریم چوبی نیز جلوه مناسب و زیبایی برای کابین K۹۰۰ به ارمغان آورده است. تقریبا همه چیز با کیفیت به نظر میرسد و پلاستیک ارزان قیمت از نقاط لمس دور شده است. حتی تزیینات چوبی کاذب تعبیه شده بر روی غربیلک فرمان آنقدر خوب ساخته شده که کاملا طبیعی به نظر میرسد.
یک موتور۳.۳ لیتری توربو V۶ به قدرت ۳۶۵ اسببخار در زیر درب کاپوت قرار گرفته که گشتاوری حدود ۵۱۰ نیوتنمتر دارد که با یک گیربکس هشت سرعته خودکار در هماهنگی کامل است.
سیستم مالتی مدیا UVO کیا در محصول به یک صفحه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مجهز شده است. دقت پاسخگویی نمایشگر کاملا خوب است. این سیستم از طریق برخی ابزارهای فیزیکی در جلو و کنسول عقب نیز قابل کنترل است.