خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
صدای سیستم ترمز و چگونگی رفع آن
یکی از آزار دهنده ترین صداها در خودرو، صدای جیغ لنت های ترمز در هنگام توقف است که به دلایل متعددی به وجود می آید. آنچه که صدای جیغ لنت ترمز نامیده می شود...
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
شمع ماشین و نکات کلیدی قبل از خرید
در خرید شمع خودرو باید به نکات ریز و درشتی دقت کرد تا جنسی مرغوب را خریداری کنید. خودروها پس از مدتی نیاز به تعویض شمع خودرو پیدا می کنند.
در مورد تکنولوژی LED در چراغهای خودرو بیشتر بدانیم!
آیا دوران لامپهای پرتو افشان مورد استفاده در چراغهای بزرگ جلوی اتومبیل به پایان رسیده و یا روزهای پایانی خود را طی میکند؟ این چراغها و لامپهای آن برای مدت تقریبا یک قرن، جادهها را روشن میکرد اما علاقه مندی به چنین پرتوها و یا منابع نوری که در اثر گرما پدید میآید، رو به پایان گذاشته است.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
طرح های مفهومی زشت فراری که هرگز تولید نشدند
دوشنبه، ۱ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
الماسهای قدیمی: فراری F۴۰ و پورشه ۹۵۹
یکشنبه، ۴ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۸
یکشنبه، ۱۴ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
بهترین خودروهای جهان با بالاترین نسبت قدرت بر وزن
سهشنبه، ۱۶ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
تاثیر گذار ترین خودرو های جهان که هنوز هم به فروش می رسند (قسمت اول)
چهارشنبه، ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
مقایسه بی وای دی F۳ با جک J۴
بی وای دی F۳ و جک J۴ از جدیدترین سدانهای چینی بازار هستند که توسط کارمانیا و کرمان موتور عرضه میشوند. این دو خودرو مشخصات و قیمت مشابهی دارند به همین دلیل قصد داریم مقایسهای میان آنها انجام دهیم و ارزش خرید هرکدام را بررسی کنیم.
سهشنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷:۵۸ |
جک J۴ جک J۴ یا Heyue A۳۰ یک سدان کامپکت چینی است که در سال ۲۰۱۳ و در نمایشگاه خودرو شانگهای معرفی شد. تولید و عرضه این خودرو در کشورمان بر عهده کرمان موتور است که پیش از این هم سایر محصولات جک را در ایران عرضه نموده است. جک J۴ را باید برادر کوچکتر J۵ بدانیم که در ایران حضور کاملا موفقی داشت و به فروش بالایی دست پیدا کرد. این فروش خوب چند علت داشت از جمله طراحی ظاهری خوب و کیفیت بالاتر در مقایسه با سایر محصولات چینی موجود در ایران. انتظار میرود J۴ هم همین شرایط را تجربه کند. طراحی جک J۴ شباهت نسبی به J۵ دارد اما به خوبی آن نیست چراکه در یک کلاس پایینتر جای میگیرد. در نمای جلو، خطوط برجسته زیادی دیده میشود که بر روی کاپوت و گلگیر مورد استفاده قرار گرفتهاند. این خطوط در نمای جانبی هم وجود دارد. در نمای عقب یک سپر حجیم و نسبتا بزرگ جلب توجه میکند که یکپارچه با بدنه به نظر میرسد. طراحی کابین جک J۴ کمی ساده است و هیجان زیادی در آن دیده نمیشود. در مرکز داشبورد یک نمایشگر تعبیه شده و ورودیهای هوا بالای آن جای گرفتهاند. متریال به کار رفته در کابین جک J۴ همانند رقیب آن یعنی بی وای دی F۳ کیفیت مطلوبی ندارد. کیفیت سواری هم در هر دو خودرو خوب و راضی کننده است و انتظار شما را از خودرویی در این بازه قیمتی برآورده میکند. جک J۴ امکاناتی چون ۲ عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، سیستم کنترل فشار باد چرخها، سنسور پارک عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، روکش چرمی صندلیها، آینههای جانبی برقی مجهز به گرمکن، چراغهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و کروز کنترل را در خود گنجانده است. موتور به کار رفته در جک J۴ حجمی معادل ۱.۵ لیتر و ۴ سیلندر دارد و میتواند ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. در بخش فنی هر دو خودرو وضعیت مشابهی دارند با این تفاوت که محصول بی وای دی تنها با جعبه دنده دستی قابل خریداری است. جک J۴ را باید پیروز این رقابت بدانیم چراکه علاوه بر فروش بهتر و برند خوشنامتر در ایران، خدمات پس از فروش بهتری هم دارد و در اولویت خرید قرار میگیرد. بی وای دی F۳ بی وای دی F۳ یک سدان کامپکت چینی است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۵ معرفی و در بازار چین عرضه شد. F۳ به عنوان یکی از پرفروشترین خودروهای کامپکت در کشور چین شناخته میشود. نسل دوم بی وای دی F۳ در سال ۲۰۱۲ و در نمایشگاه خودرو پکن به معرض دید عموم درآمد و در سال ۲۰۱۴ هم تجت فیس لیفت قرار گرفت. این مدل از بی وای دی F۳ در سال ۲۰۱۵ بار دیگر فیس لیفت شد و کمپانی چینی آن را به عنوان نسل سوم روانه بازار کرد. مدلی که برای بازار ایران در نظر گرفته شده از همین نسخه است که ظاهری مشابه با تویوتا کرولا دارد. همان طور که گفتیم طراحی بی وای دی F۳ تاحدودی شبیه به تویوتا کرولا در نسل قبل است به ویژه در نمای جلو که جلو پنجره، چراغها و خطوط موجود با الگوبرداری از محصول تویوتا طراحی شدهاند.در نمای جانبی طراحی جالب چرخها و یک خط ممتد جلب توجه میکنند و در مورد طراحی بخش عقب باید بگوییم که به خوبی جلو نیست. در مجموع بی وای دی F۳ در این بخش نمره قابل قبولی دریافت میکند. طراحی کابین بی وای دی F۳ با استفاده از همان الگو انجام شده و میتوان آن را خوب ارزیابی کرد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده میشود و ورودیهای هوای ۵ ضلعی در بالای آن جای گرفتهاند. در مورد متریال به کار رفته در کابین F۳ باید گفت که امکان استفاده از متریال با کیفیت بهتر وجود داشت هرچند که رقیب آن یعنی جک J۴ هم عملکرد مشابهی در این بخش دارد. هندلینگ و کیفیت سواری این خودرو چینی قابل قبول است و فروش بالای آن نشان دهنده همین موارد است. بی وای دی F۳ به امکاناتی چون ورود و استارت بدون کلید، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغهای اتوماتیک و دیلایت، سانروف دو حالته، چراغهای جلو هالوژنی و عقب LED، روکش چرمی صندلیها، آینههای جانبی با تنظیم برقی، خروجی ۱۲ ولتی در جلو، سیستم صوتی با ۴ بلندگو و ۲ توئیتر، نمایشگر ۸ اینچی، سنسور پارک عقب و ۲ عدد کیسه هوا مجهز شده است. باید بگوییم بی وای دی F۳ در این بخش عملکرد بهتری دارد و همین امکانات نسبتا زیاد، یک ویژگی مثبت به شمار میرود. موتور به کار رفته در بی وای دی F۳ حجمی معادل ۱.۵ لیتر و ۴ سیلندر دارد و میتواند ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی در نظر گرفته شده و خبری از جعبه دنده اتوماتیک برای مدل در نظر گرفته شده در ایران نیست و این را باید بزرگترین نقطه ضعف بی وای دی F۳ بدانیم چراکه تمامی رقبای چینی در این بازه قیمتی، به جعبه دنده اتوماتیک مجهز شدهاند. در مجموع باید بگوییم بی وای دی F۳ خودرو باکیفیتی است و برند بی وای دی در کشور چین یکی از باکیفیتترین خودروسازان به شمار میرود اما به دلیل عملکرد نامطلوب نماینده آن در ایران، شرایط مناسبی برای محصولات بی وای دی به وجود نیامد. به علاوه اینکه همین بی وای دی F۳ قرار بود زودتر از اینها وارد بازار شود ولی تاخیر زیادی در این روند به وجود آمد. خدمات پس از فروش نامناسب را هم اضافه کنید که مجموع این موارد باعث میشود خرید F۳ را در اولویت قرار ندهید.
کد محتوا: ۱۸۵۳۹
ارسال: سهشنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷:۵۸
به روز شده: سهشنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰:۲۱
کلید واژهها: بی وای دی F۳، جک J۴، سدان چینی، کارمانیا، کرمان موتور،
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: ماشین ۳
بازدید: ۸۲۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.