نسل جدید بیامو سری ۳ که اخیراً رونمایی شد، تا تابستان سال آینده با مدل پلاگین هیبرید جدید ۳۳۰e iPerformance هم فروخته خواهد شد. ۳۳۰e iPerformance در مقایسه با سایر خودروهای هیبرید ویژگی مخصوصی دارد؛ حالت رانندگی جدید XtraBoost در شرایط مورد نیاز قدرت بیشتری به چرخهای عقب سری ۳ جدید ارسال میکند.
بیامو ۳۳۰e iperformance در مقایسه با نسل قبلی خود، ۳۰ درصد مسافت بیشتری در حالت برقی طی میکند؛ مقامات بیامو ادعا میکنند که این مدل در حالت برقی و بدون آلایندگی، ۶۰ کیلومتر را طی میکند. حتی در صورتی که از حالت برقی استفاده نشود، ۳۳۰e iperformance جدید با انتشار ۳۹ گرم CO۲ در هر کیلومتر، آلودگی کمتری دارد. علاوه بر این، مصرف سوخت پلاگین هیبرید سری ۳ جدید، بهصورت ترکیبی ۱.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
پیشرانهی ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ در این مدل، مشابه نسل گذشته است؛ در کنار این پیشرانه از یک موتور برقی کمکی هم بهرهگیری شده است که در نهایت نیروی مجموعهی هیبریدی از طریق جعبهدندهی خودکار به چرخهای عقب انتقال پیدا میکند. محل نصب موتور برقی درست در بین پیشرانه احتراقی و جعبهدنده است؛ تفاوت اصلی ۳۳۰e iperformance جدید با مدل قدیمی، وجود سیستم XtraBoost است. پیشرانهی هیبریدی ۳۳۰e iperformance قدرتی معادل ۲۴۸ اسب بخار دارد که با سیستم XtraBoost میتواند برای لحظاتی تا ۲۸۸ اسب بخار افزایش پیدا کند.
بیامو ۳۳۰e iperformance در ۶ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند. این عدد دقیقاً با مدل قدیمی ۳۳۰e یکسان است که باتوجه به مجموعهی فنی مشابه،جای تعجب ندارد. فروش نسل جدید سری ۳ پلاگین هیبرید از تابستان سال ۲۰۱۹ آغاز میشود و تمامی امکانات پیشرفتهای که در نسل جدید سری ۳ معرفی شدهاند نظیر سیستم Live Cockpit Professional و کمک فنرهای فعال، برای این مدل نیز قابل انتخاب هستند.