خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
روغنهایی که دشمن سیستمهای الکترونیکی خودرو میشوند
یکی از چالشهای تولیدکنندگان روغنموتور، یک استارت راحت و بیدردسر در هوای سرد است. اما یکی از این چالشها، انتقال نیروی برق زیادی است که در حرکت اولیه موتور و از طریق روغن به بدنه خودرو و پس از آن به سایر تجهیزات الکتریکی موتور منتقل میشود.
ده راه کار برای بالا بردن عمر خودرو
طبق آخرین گزارش شرکت معتبر اچ آیاس مارکیت (HIS Markit) تعداد خودروهای موجود در جهان از یک میلیارد دستگاه عبور کرده است. این در حالی است که میانگین سن هر خودرو ۶/۱۱ سال بوده و براساس همین گزارش صاحبان خودروها شش سال و نیم اتومبیلهای خود را نگهداری میکنند.
با علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا شوید؛ از دود سفید رنگ تا قاطی شدن آب و روغن
سوختن واشر سرسیلندر یکی از عیوب رایج در پیشرانههای احتراقی است که تعمیر آن معمولا هزینه و وقت نسبتا زیادی را طلب میکند.
نگهداری باتری خودرو در تابستان و گرما: توصیهها و راهکارها
گرما و سرمای شدید بر کارایی باتری خودرو اثر نامطلوبی دارند و گرما حتی بیش از سرما ممکن است به باتری آسیب برساند. باتری حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که وقتی با هم وارد واکنش میشوند، برق تولید میکنند. گرمای شدید سرعت واکنشهای شیمیایی درون باتری را بیش از حد افزایش میدهد و نهایتا آنرا از کار میاندازد. دمای بهینه برای باتری خودرو ۲۶٫۶ درجه سانتیگراد است. پس حتیالامکان باید دما را در همین حد نگاه داشت. اما اگر حفظ دما در این حدود ممکن نبود دستکم میتوان با رعایت چند نکته ساده، از خالی شدن شارژ باتری یا معیوب شدنش جلوگیری کرد.
انتخاب لنت ترمز مناسب برای خودرو
لنت ترمز قطعه ظاهرا ساده اما بسیار مهمی است که اگر معیوب یا بیکیفیت باشد خطرساز خواهد بود.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
تاثیر گذار ترین خودرو های جهان که هنوز هم به فروش می رسند (قسمت سوم)
دوشنبه، ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
برترین خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت دوم )
شنبه، ۱۷ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
بررسی تخصصی محاسن و معایب هایما S۷ توربو + فیلم
سهشنبه، ۲۱ فروردینماه ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
مهمترین خودروهای تاریخ کدامند؟
یکشنبه، ۱۶ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
بهینه و تند و تیز
بهترین خودروهای ۴ سیلندر جهان در ۲۰۲۱
سهشنبه، ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
مقایسه تویوتا CHR با کیا اسپورتیج
اگر به دنبال خرید یک ماشین کراس اوور حدوداً میان سایز و جوان پسند هستید به طور قطع تویوتا CHR در صدر لیست انتخاب های شما قرار دارد. امروز قصد داریم تا تویوتا CHR را به طور کامل با کیا اسپورتیج مقایسه کنیم و با توجه به مجموع ویژگی هایی چون سواری، کیفیت، ارزش در مقابل قیمت، محبوبیت در میان مردم، میزان فروش و ... ببینیم در پایان تویوتا CHR مجموع امتیازات بالاتری به دست آورده است یا کیا اسپورتیج وضعیت بهتری دارد.
یکشنبه، ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴:۰۵ |
تویوتا CHR هر روز خودروسازان راهی برای جذابتر کردن محصولاتشان و گرفتن سهم بیشتری از بازار در حال رقابت و معرفی نوآوری و پیشرفت هستند و تویوتا CHR هم یکی از راهکار های تویوتا در این زمینه بود تا با حد زیادی از تفاوت و جذابیت بتواند نقش یک کراس اوور جوان پسند را به خوبی ایفا کند. طراحی تویوتا CHR بر اساس جدیدترین زبان طراحی تویوتا انجام شده است که تفاوت آن در جذابیتش است و تویوتا CHR در نگاه اول یک کوپه قدبلند در چشم بیننده ظاهر میشود. جذابیت های بصری تویوتا CHR همگی در استودیو طراحی تویوتا در کالیفرنیا توسط کازوهیکو ایساوا خلق شده است. در ظاهر تویوتا CHR زوایا تیز هستند، برجستگی های فراوان به کار رفته و اگر به طور مستقیم به جلو یا عقب تویوتا chr نگاه کنیم یک طرح فضایی در ذهن ما پدیدار میشود. ظاهر تویوتا CHR بر اساس زبان طراحی خاصی شکل گرفته است که یک کراس اوور ژاپنی با خاص ترین ویژگی های طراحی را با میزان زیادی از تفاوت و در عین حال دلنشین برای بسیاری از سلایق به نمایش میگذارد. تویوتا CHR از همان سبک طراحی ظاهری ماشین برای طراحی داخلی تویوتا CHR استفاده کرده است یعنی انحنا و ریزه کاری در داخل کابین تویوتا CHR به طور فراوان به کار رفته است اما دسترسی به تجهیزات به دلیل سادگی در چیدمان ادوات بسیار آسان است و راحتی سرنشینان داخل کابین تویوتا CHR سطح عالی دارد. کیفیت ساخت و متریال تویوتا CHR بسیار عالی است و به منظور افزایش رفاه و ایمنی سرنشینان آپشن های بسیاری را درون تویوتا CHR استفاده کرده اند. تویوتا CHR از دو نوع هایبرید و بنزینی توربو سود میبرد که برای مقایسه با کیا اسپورتیج ما نوع بنزینی توربو تویوتا CHR را برگزیدیم که ۴ سیلندر است و ۱۲۰۰ سی سی حجم دقیق آن میباشد. پیشرانه درون سینه تویوتا chr ۴ سیلندر با آرایش خطی میباشد که ۱۲۰۰ سی سی حجم دقیق آن است و قابلیت تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد. گیربکس استفاده شده در تویوتا CHR از نوع CVT است که هماهنگی خوبی با پیشرانه ماشین دارد و علاوه بر این با سیستم انتقال قدرت ۴WD ماشین هم به خوبی ارتباط برقرار میکند و در شرایط و سطوح مختلف بهترین حالت انتقال قدرت را برای ماشین به وجود میاورد تا راننده با آرامش کامل بتواند به مسیر خود ادامه دهد. تویوتا chr راندمان عالی دارد و بدین روی از نظر توانایی های حرکتی خوب است و یکی از ویژگی های کوپل بودن عالی تویوتا CHR نبود کوچکترین تاخیر در عملکرد سیستم پرخوران هنگام شتابگیری است. با توجه به وزن و ابعاد تویوتا CHR در ابتدا به نظر میرسد که توانایی حرکتی ضعیفی داشته باشد اما با توجه به سطح عالی هماهنگی میان موتور و گیربکس تویوتا CHR و نمودار تولید قدرت و گشتاور شاهد چابکی خوب آن در دورهای پایین و میانی و در استفاده عادی هستیم و اگر تویوتا CHR را با ماشین هایی هم تراز خودش مقایسه کنیم از آنها به علت ساختار عالی که دارد چابک تر است. تویوتا CHR در ساختش از پلتفرم تویوتا پریوس بهره برده است و آرایش سیستم تعلیق، تقسیم وزن، عملکرد سیستم های ایمنی فعال و غیر فعال و ... تویوتا CHR باعث شده سواری نرم اما با هندلینگ عالی، خوش دستی و پایداری خوب، تسلط مثال زدنی و قابلیت مانور و فرمان پذیری عالی با توجه به ارتفاع و ابعادش دارد. تویوتا chr متفاوت ترین محصول حال حاضر تویوتا در داخل ایران است که برای جذب مخاطبین جوان و خاص پسند یک گزینه کاملاً ایده آل است و به لطف برند تویوتا، اصالت ژاپنی، جذابیت های متعدد که شگفتی ساز ترین آن ظاهر پر از تفاوت تویوتا CHR است و کیفیت عالی و مثال زدنی و ... فروش بسیار خوبی را تجربه کرده و در حال حاضر در این سگمنت پر حاشیه تویوتا CHR را میتوان یک انتخاب مناسب و بهتر از کیا اسپورتیج دانست. کیا اسپورتیج کیا اسپورتیج QL نسل چهارم این ماشین است که معرفی و عرضه شده است و بر خلاف انتظار فعالان دنیای خودرو کیا اسپورتیج هیچگاه داخل ایران نتوانست موفقیت های گذشته خودش را تکرار کند . کیا اسپورتیج از زبان طراحی مشابه برادران سدان و بزرگتر خودش سود میبرد و با توجه به اینکه عمده قسمت های طراحی کیا اسپورتیج در مرکز طراحی آلمان انجام شده ظاهرش همخوانی بیشتر با سلایق اروپایی دارد. پیکربندی کیا اسپورتیج به گونه ای انجام شده که المان های لوکس و اسپرت زیادی در آن به کار رفته تا در بازار های مختلف طراحی آن مورد پسند واقع شود، مدرن به چشم بیاید و اصالت و یک دست بودن طراحی را هم کیا اسپورتیج بتواند به نمایش بگذارد. سبک طراحی کیا اسپورتیج و تویوتا CHR به کلی تفاوت دارد اما نکته مشهود در مورد هر دو ماشین جذابیت بصری میباشد که در هر کدام وجود دارد. به داخل کابین کیا اسپورتیج QL که وارد میشویم نخستین نکته قابل تامل هم جهت شدن فضای کابین با دیگر ساخته های کیا است که باعث شده تا طراحی کابین کیا اسپورتیج ارگونومیک باشد و با دیدگاه لوکس بودنی که در آن به کار گرفته شده است بتواند مخاطبان گوناگون را به آرامش دعوت کند. از نظر کیفیت کیا اسپورتیج QL ماشین خوبی است و به رسم ماشین های کره ای تا جای ممکن سعی شده که در لیست تجهیزات این ماشین آپشن جای دهند. از سبک طراحی متفاوت تویوتا CHR و کیا اسپورتیج که گذر کنیم تویوتا CHR سطح کیفیت بالاتری دارد، از نظر آپشن برابر به نظر میرسند و ابعاد آنها هم در بخش های سرنشینان، صندوق بار و ... تفاوت کمی با یکدیگر دارند و میتوان برابر دانست. یکی از نقاط و در عین حال نقاط ضعف کیا اسپورتیج پیشرانه ۲.۴ لیتری مورد استفاده در آن است که قدرت و گشتاور خوبی دارد اما تکنولوژی به کار رفته در آن قدیمی میباشد. یعنی همان پیشرانه ۴ سیلندرکه ۲۳۵۹ سی سی حجم دارد و قابلبت تولید ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۷ نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد که در کیا سورنتو، هیوندای سانتافه، کیا اسپورتیج نسل قبل و ... به کار گرفته شده است. گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک وظیفه انتقال قدرت به ۴ چرخ ماشین را دارد که عملکرد خوبی دارد و تعویض دنده هایی به موقع اما گاها با تاخیر را انجام میدهد. کیا اسپورتیج از نظر استهلاک وضعیت مناسبی دارد و هزینه های نگهداری کیا اسپورتیج هم با توجه به قیمت خوب است اما با بالا رفتن کارکرد کیا اسپورتیج استهلاک زیادی را از خودش نشان میدهد و هزینه های نگهداری کیا اسپورتیج QL هم افزایش میباید. وضعیت فنی کیا اسپورتیج در مجموع خوب است و توانایی حرکتی آن بهتر از تویوتا CHR است اما از نظر استهلاک و اصطکاک، هماهنگی در میان مولد و انتقال قدرت و تکنولوژی تویوتا CHR کاملا ماشین بهتری میباشد. کیا اسپورتیج سواری نسبتا نرم و شهری را ارائه میکند و با هندلینگ خوبی که از نسل های گذشته به ارث برده است یک سواری خوب و خوش دست را ارائه میکند و مجموع تقسیم وزن و طراحی شاسی و ... آن به خوبی و با هماهنگی انجام شده است. کیا اسپورتیج در مجموع به عنوان یک کامپکت کراس اوور نیمه لوکس ماشین خوبی است و ویژگی هایی که به نمایش میگذارد قابل قبول است اما در ایران کیا اسپورتیج QL همواره با قیمت غیر رقابتی و غیر منطقی به فروش رسیده است و فروش و عرضه آن به صورت کاملا محدود انجام شده که همه اینها اوضاع را به نفع تویوتا CHR تغییر میدهد.
کد محتوا: ۱۷۴۷۵
ارسال: یکشنبه، ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴:۰۵
به روز شده: یکشنبه، ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵:۴۰
کلید واژهها: کیا، تویوتا، تویوتا CHR، کیا اسپورتیج، کراس اوور
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: ماشین ۳
بازدید: ۴۰۰۱
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.