خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
اهمیت تمیز بودن انژکتور
وظیفه سیستم انژکتوری (Injector) ترکیب کردن سوخت و هوا به میزان و نسبت لازم و سپس تزریق آن به موتور خودرو است. سیستم انژکتور همان عملکرد مشابه سیستم کاربراتور را دارد اما بنابر ماهیت اجزای تشکیل دهنده آن و برخورداری از سیستم متفاوت، عمل ترکیب کردن سوخت و هوا در آن بسیار دقیق تر می باشد و به ندرت در تنظیمات موتور خودور اختلال ایجاد می کند. نکته مهم اینکه عملکرد مناسب سیستم انژکتور باعث کاهش مصرف سوخت خودرو و همچنین کاهش میزان آلودگی هوا میگردد.
کاربرد ترمز اضطراری اتوماتیک پیش از تصادف
ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) چیست؟ میتوان این تکنولوژی را به عنوان سیستمی تعریف کرد که احتمال وقوع تصادف با وسیله نقلیه دیگر یا یک انسان را در پیشروی خودرو تشخیص داده و به راننده کمک میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت وقوع آن را کاهش دهد. ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) بدین گونه عمل میکند که ابتدا سیگنالهایی را به راننده برای اصلاح عملکردش ارسال میکند و اگر پاسخ راننده مناسب نبوده و یا راننده سرعت عمل کافی نداشته باشد، این سیستم به صورت اتوماتیک، ترمزها را به منظور اجتناب از تصادف فعال خواهد کرد.
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
خرید خودروی دست دوم با کارکرد بالا ریسکهای زیادی در بر دارد اما با رعایت این ۵ نکته مهم میتوانید خریدی مطمئنتر داشته باشید.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
آیا خودروهای امروزی هم نیازی به آب بندی دارند؟
شاید این سؤال بسیاری از خریداران خودروی صفر کیلومتر پس از تحویل از کارخانه باشد و ذهن آنها را به خود مشغول کند.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
تند و تیزهای پاک
سریع ترین خودروهای الکتریکی ۲۰۲۰
سهشنبه، ۱۱ آذرماه ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
نگاهی عمیق به فولکس واگن آرتئون مدل ۲۰۱۹ + فیلم
یکشنبه، ۱۲ خردادماه ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
با تویوتا اینووا کریستا آشنا شوید
سهشنبه، ۲۰ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
تاثیر گذار ترین خودرو های جهان که هنوز هم به فروش می رسند (قسمت سوم)
دوشنبه، ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
از تندر پلاس تا پارس تندر
بررسی تخصصی تفاوتها وشباهتهای انواع ال ۹۰ در بازار ایران
در این مقاله به بررسی تفاوتها و شباهتهای انواع خودروی لوگان در ایران از جمله رنو تندر پلاس و رنو پارس تندر میپردازیم.
یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶:۱۲ |
لوگان، تندر ۹۰ و ال ۹۰ تماما اسامی خودرویی یکسان میباشند که سالها پیش در طی قراردادی بین شرکت رنو فرانسه وایران به بازار کشور ما وارد شدند. در این قرارداد شرکت رنو متعهد شده بود که ضمن انتقال کامل تکنولوژی ساخت این خودرو به ایران ۲۵ درصد فروش جهانی خود را نیز از تولیدات داخل ایران تامین کند. پس از این قرارداد خودروی لوگان توسط شرکت ایران خودرو با نام رنو تندر و توسط شرکت پارس خودرو با نام رنو تندر ۹۰ به بازار عرضه شد. در آغاز ارائه این خودرو به بازار ایران شرکت فرانسوی سه تیپ مختلف از این خودرو را برای بازار ایران در نظر گرفت. مدل E0 این مدل به عنوان مدل پایه و ارزانترین نوع از هیچگونه امکانات جانبی (آپشن) برخوردار نبود، حتی تهویه مطبوع!!! مدل E1 دو بسته CP( مخفف comfort pack - بسته راحتی) و بستهSP (مخفف saftety pack- بسته ایمنی) به مدل E۱ اضافه میشدند. مدل E2 در این تیپ بستهPL(مخفف lux pack-بسته تجملی) به دو بسته .PS وPC اضافه شد. این سه مدل خودرو از نظر بدنه کاملا به یکدیگر شبیه بوده و فقط در امکانات با یکدیگر دارای تفاوت میباشند، بجز اینکه در مدل E0 از سپرپلاستیکی مشکی رنگ استفاده شده اما رنگ سپر دو مدل دیگر با بدنه همرنگ است. شرکت ایران خودرو در آغاز هر سه مدل ال ۹۰ را تولید کرده و شرکت پارس خودرو بجز در موارد سفارشی صرفا به تولید مدل E2 این خودرو پرداخت. معروفترین بخش این خودرو در کشور ما و شاید هان در نگاه اول بخش پشتی این خودرو بود که توانست لقب جوجه اردک زشت را برای این خودرو به ارمغان بیاورد. بخش داخلی این خودرو نیز حتی نسبت به تولیدات ساخت ایران نیز چیزی برای ارائه ندارد. گفتن این نکته خارج از اطف نیست که در کشورهای دیگر بجز ایران نیز از خودرو لوگان به نام جوجه اردک زشت یاد میشود و یا با تمسخر گفته میشود برای طراحی صندلیهای عقبی آن از نیمکتهای فلزی پارکها الهام گرفته شده است. همچنین بسیاری از خریداران این خودرو شکایت از محدودیت دید در قسمت عقب این خودرو داشتهاند که احتمالا این موضوع به ارتفاع زیاد درب عقب خودرو مربوط میشود. البته با توجه به طراحی خودروی لوگان به عنوان یک خودروی اقتصادی شهری، با پایینترین قیمت ممکن کم استهلاک و با مصرف سوخت پایین باید گفت که علی رقم ظاهر نچندان زیبا لوگان توانسته به اهداف خود برسد. شرکت داچیا رومانی توانست با قراردادن موتور K۴M با حجم ۱۵۹۸ سیسی و توان تولید قدرت ۱۰۵ بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه به عنوان قلب تپنده خودرو لوگان و همچنین بهرهگیری از یکی از بهترین جعبه دندههای موجود برای خودروهای با توان زیر ۱۳۰ اسب بخار به نام JH۳ چشم بسیاری از افراد را به روی طراحی ضعیف خودرو لوگان بسته و جای پای خود را در بازار ایران باز کند. این خودرو در بخش امنیت نیز با دریافت سه ستاره ایمنی از پنج ستاره از شرکت ENCAP توانست در سطح بالاتری از خودروهای هم قیمت خود در بازار ایران قرار گرفته و رضایت مشتریان را در این بخش نیز جلب کند. پارس تندر پس چند سال شرکت پارس خودرو با شنیدن صدای نارضایتی مشتریات از ظاهر این خودرو بخصوص در قسمت پشتی، دست به تغییراتی در درب عقب خودرو، طراحی دوباره گلگیر عقب و تغییر شکل چراغهای عقب خودرو دست زده و آن را با نام پارس تندر روانه بازار کرد. تندر پلاس ایران خودرو نیز برای از دست ندادن بازار خود با فاصله چند سال با اعمال تغییراتی در صندوف عقب، تغییر چراغهای جلو، کشیده کردن چراغهای جلویی و سعی در ازبین بردن زوایای جعبه شکل این خودرو اقدام به تولید فیسلیفتی از ال ۹۰ با نام تندر پلاس نموده و با اضافه کردن چند آپشن آن را روانه بازار نمود. رنو تندر پیکاپ رنو تندر پیکاپ با ظاهری زیبا و طراحی جدید نسبت به وانتهای موجود در بازار ایارن پس از سالها توانست به بازار وانتهای ارزان قیمت ایران رونق تازهای ببخشد. این خودرو با ظرفیت حمل بار ۸۰۰ گیلو گرم رقیبی خوب برای وانت کارا تک کابین و وانت کارا دو کابین محسوب میشود. موتورK۴M به خوبی توانسته از تامین توان برای یک وانت در این خودرو بر بیاید. گیربکسJHQ از چند سال پیش و شرکت رنو با ارائه گیربکس JHQ عیبهای گیربکس JH۳ را برطرف و از نظر انتقال قدرت خودرو لوگان را بهبود بخشید. این گیربکس عیبهای گیربکس JH۳ از قبیل تخلیه سریع روغن گیربکس در صورت آسیب پولوس را برطرف نموده و همچنین با تغییر پدال کلاج به نوع هیدرولیک عملکرد بهتری را برای خودرو به ارمغان آورد. همچنین این گیربکس توانسته مصرف روغن گیربکس خودرو لوگان را از ۳.۴ لیتر به ۲.۳ لیتر کاهش دهد که بجز کاهش هزینهها برای مصرف کننده منجر به کاهش آلایندگی زیست محیطی میشود. تندر پلاس اتوماتیک تنها تفاوت این خودرو با تندر پلاس دندهای در جعبه دنده ۴ سرعته تیپ ترونیک آن نهفته است. برای آگاهی از بقیه مشخصات این خودرو میتوانید در جدول زیر مشخصات تندر پلاس را بررسی کنید.
کد محتوا: ۱۴۴۳۸
ارسال: یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶:۱۲
به روز شده: یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷:۳۶
کلید واژهها: ایران خودرو، تندر پلاس، پارس تندر، لوگان، رنو تندر پلاس، رنو تندر، تندر ۹۰، ال ۹۰
نوع: یادداشت
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت شبکه
بازدید: ۱۶۷۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.