خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
شیشه گرم کن عقب
شیشه گرم کن در واقع یک المنت است که با برقراری جریان در آن شروع به گرم کردن شیشه میکند.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
خرید خودروی دست دوم با کارکرد بالا ریسکهای زیادی در بر دارد اما با رعایت این ۵ نکته مهم میتوانید خریدی مطمئنتر داشته باشید.
در مورد رانندگان حرفه ای و بادی گاردها بیشتر بدانید
قهرمانان اغلب نوجوانان، عموماً افراد تفنگ به دست با عضلاتی ورزیده هستند که حتی یک قطره خون هم از دماغشان نمی ریزد و یا رانندگانی که بدون آسیب دیدن اتومبیل خود، با سرعت تمام از دست پلیس یا تروریست ها فرار کرده و خود را به مقصد می رسانند!
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
تجربه رانندگی با پورشه کاین GTS مدل ۲۰۱۳
دوشنبه، ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
بهشت چهار چرخ
مرسدس بنز ۶۰۰ W100
دوشنبه، ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
هیوندای النترا N TCR معرفی شد؛ خودرویی جذاب مخصوص مسابقات اتومبیلرانی
سهشنبه، ۸ مهرماه ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
۱۱ کراساوور که در نمایشگاه خودرو نیویورک،همه را مجذوب کردند.
یکشنبه، ۸ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
۶۴ هزار دلار برای نهایت کیفیت و امکانات
مدل ۲۰۲۰ "ب ام و" x ۶ معرفی شد
سهشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
لوکسژن S۳ :بررسی ،مشخصات فنی ، قیمت و هر آنچه باید بدانید
تایوان سالهاست که همانند چین با تکیه بر مدیریت صحیح و با تولید محصولات تکنولوژیکی به یکی از قطب های این منطقه تبدیل شده است. اما این کشور کوچک چند سالی است که تصمیم گرفته برنامه های خود را گسترش داده و قصد دارد با تولید خودرو بتواند سهم بیشتری از بازار های جهانی را به خود اختصاص دهد همان راهی که چین مدتهاست آغاز کرده و با سرعت و پیشرفت توانسته کارشناسان جهان را به تحسین وادار کند. اما تایوانی ها پا را فراتر گذاشته و قصد دارند از همان ابتدا با تولید خودروهای با کیفیت و مدرن گام اول این راه را محکم بردارند.
یکشنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵:۴۳ |
تاریخچه لوکسژن برند لوکسژن متعلق به خانواده ممتول تایوانی با نام "ین" و در سال ۲۰۰۹ تاسیس گردید اما باید گفت که سابقه تولید خودرو توسط "ین ها" به سال ۱۹۵۵ باز می گردد زمانی که محصولات این شرکت به مونتاژ برخی محصولات نیسان محدود می گردید. سالها بعد این شرکت تایوانی به منظور گسترش فعالیت خود همکاری گسترده ای با دیگر محصولات ژاپنی نظیر میتسوبیشی را آغاز کرد و تا به امروز این همکاری ادامه دارد ،بطوریکه محصولات مختلفی از این دو برند ژاپنی با تیراژ بالا در این کمپانی تولید و به سراسر جهان صادر می گردد. لوکسژن برند شخصی این شرکت محسوب می گردد که از دو لغت Luxury و Genius به معنای لوکس و هوشمند به عاریت گرفته شده است. لوکسژن پس از آنکه در سال ۲۰۰۹ متولد شد ، تولید محصولات خود را پایه دانش فنی بومی و بدون اتکا به کپی کاری از برند های معتبر جهانی آغاز کرد و حاصل این طرز تفکر تاکنون ۲ سدان ،۲ کراس اور و دو ون بوده که توانسته به بازار هایی نظیر چین و روسیه راه پیدا کند. لوکسژن S۳ را می توان یکی از جدیدترین محصولات این شرکت دانست چرا که S۳ برای اولین در سال ۲۰۱۶ بصورت رسمی معرفی گردید.این خودرو که در سگمنت سدان های شهری جمع و جور قرار گرفته بر خلاف رقبای چینی خود کاملا با کیفیت ،مدرن و صد البته گران تر خواهد بود و نباید پس از حضور در ایران منتظر قیمت پایین لوکسژن S۳ باشیم. طراحی S۳ تمامی محصولات لوکسژن از زبان طراحی واحدی برخودار هستند پس چندان عجیب نیست که در نمای جلو شباهت فراوانی بین محصولات این شرکت را شاهد باشیم. از اولین مشخصه های این زبان طراحی در لوکسژن S۳ جلو پنجره باریکی است که لوگوی این شرکت که در حقیقت همان حرف اول برند لوکسژن می باشد ،در میان آن خود نمایی می کند.ورودی هوای بزرگ مشبک و چراغهایی با زاویه خاص در انتهای آن که در لوکسژن S۳ مشاهده می کنید کاملا بر اساس این زبان طراحی شکل گرفته است البته شباهت فراوان چراغهای جلو لوکسژن S۳ و چری تیگو ۷ کاملا مشهود است و مشخص نیست کدام برند زودتر این طرح را استفاده کرده است.در نهایت نمای جلو این خودرو با برخوداری از المان های جذاب کاملا تهاجمی و جوان پسند گردیده که می تواند به یکی از عوامل موفقیت لوکسژن S۳ در بازار ایران تبدیل شود. در نمای جانبی این خودرو همانند برادر بزرگتر خود شاهد خطوط زیادی هستیم که سعی کرده اند حس تهاجی بودن را در نمای جانبی حفظ نمایند هر چند که شاید تا حدودی زیاده روی محسوب گردد.این خطوط شامل یک خط که از انتهای چراغ جلو آغاز شده و تا اواخر درب عقب امتداد یافته ،یک خط از انتهای چراغ عقب آغاز شده و به موازت خط قبلی در اواسط درب جلو کشیده شده و یک خط کوچک در بالاترین نقطه در صندوق عقب تا شیشه لچکی مانند درب عقب امتداد یافته ،می باشد. با رسیدن به نمای عقب خودرو شاهد چراغهای هستیم که بطوری کاملا دلربا و جذاب اما ناهمگون به دیگر قطعات بدنه طراحی شده است اما همچنان جذاب بوده و ارتباط خوبی را با بیننده برقرار می کند.بجز این چراغهای و نوار کرم متصل کننده این دو چراغ نکته خاصی در عقب این خودرو مشاهده نمی گردد. کابین لوکسژن S۳ کاملا بر اساس اصل مینی مالیستی طرحی شده است بطوریکه کاملا استفاده کم اداوت فیزیکی و خلوت بودن داشبورد به چشم می آید . این نوع نگرش در کنار استفاده از صفحه نمایش بزرگ و متریال کاملا مرغوب منجر شده است با کابینی لوکس و در عین حالی مدرن روبرو خواهیم شویم که هر چه بیشتر ما را به سوی خرید این خودرو جذب می کند. از نکات جذاب طراحی داخلی مکان قرار گیری تیوتر ها و ووفر مرکزی خودرو است که در هنگام فعالیت سیستم صوتی از مکان های خود در طرفین داشبورد و همچنین در زیر قسمت کنترل تهویه مطبوع خارج می گردد. ابعاد بدنه لوکسژن S۳ همانطور که اشاره شد این خودرو در سگمنت سدان های شهری کوچک قرار گرفته و نباید انتظار ابعادی خاص از S۳ داشت. برای لمس ابعاد این خودرو کافی است بدانید که لوکسژن S۳ در حد و اندازه چری آریزو ۵ می باشد که توسط مدیران خودرو عرضه می گردد.اما این خودرو با توجه به لحاظ تمامی موارد توانسته نسبت به ابعاد موجود، فضای مناسبی را برای سرنشینان ایجاد نماید. مشخصات فنی لوکسژن S۳ پیشرانه در نظر گرفته شده برای لوکسژن S۳ موتوری ۱.۶ لیتری با بیشنه قدرت ۱۱۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر می باشد که کاملا توسط این شرکت طراحی و تولید شده است . همچنین این خودرو برای انتقال قدرت به چرخهای جلو به گیربکس ۷ سرعته CVT ساخته شوده توسط شرکت معتبر ژاپنی جاتیکو مجهز گردیده است. ایمنی هر چه در منابع داخلی و خارجی تحقیق کردیم به تعداد ستاره کسب شده ایمنی این خودرو نرسیدم.ظاهرا لوکسژن S۳ هنوز در تست های تصادف رایج شرکت نکرده است اما انتظار می رود این خودرو همانند لوکسژن U۶ بتواند با اتکا بر سازه مهندسی شده و برخورداری از امکاناتی ایمنی نظیر ۶ کیسه هوا ، ترمز ABS،سیستم کمکی ترمز BAS،سیستم توزیع نیرو EBD،توقف هوشند و لغو پدال ها BOS،سیستم کنترل هرزگردی TCS،سیستم کنترل پایداری ESCبتواند حداقل ۵ ستاره ایمنی را موسسه تست تصاف چین دریافت نماید. امکانات رفاهی لوکسژن اس ۳ در ایران قرار است در دو تیپ H/L و P/L عرضه گردد که تفاوت این دو تیپ در برخی از مکانات رفاهی خلاصه می گردد. اما لوکسژن S۳ هم راستای نام خود به انوع و اقسام امکانات رفاهی شامل فرمان کمکی برقی EPS؛حالت رانندگی نرمال+اسپرت+ اکو؛چهار چرخ دیسک،سنسور باد لاستیک، سیستم شروع حرکت در سربالایی HAS،سیستم تقویت کننده هیدرولیکی HBB،کروزکنترل،شش کیسه هوا برای مدل P/L و دو کیسه هوا برای مدل H/L،فرمان تلسکوپی،سنسور پارک جلو و عقب برای نسخه P/L و سنسور پارک عقب برای نسخه H/L،سیستم صوتی تصویری HTC تایوان (در نسخه P/L مدل پیشرفته تری وجود دارد)،دوربین ۳۶۰ درجه و استارت دکمه ای با فرمانبر صوتی تنها در مدل P/L،چراغ های HID و دی لایت تنها برای مدل P/L،سانروف تنها برای مدل P/L،رینگ ۱۶ اینچی،تودوزی تمام چرم،فرمان D،کامپیوتر سفر،نمایشگر دیجیتال سرعت،تودوزی تمام چرم فرمان،سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک،نمایشگر ۹ اینچی (به صورت سفارشی امکان نصب نمایشگر عمودی بزرگتر نیز وجود دارد)،ساب ووفر و ۶ باند در نسخه P/L،سیستم صوتی مخصوص صندلی راننده تنها برای نسخه P/L، مجهز شده است. زمان عرضه و قیمت لوکسژن S۶ آرمان موتور کویر در خصوص رونمایی از محصولات این برند تایوانی احضار نظر رسمی نکرده است اما طبق اخبار منتشر شده قرار است این خودرو ساز تا اواخر سال جاری محصولات لوکسژن را رونمایی کند. اما در خصوص قیمت این خودرو باید گفت که محصولات تایوانی لوکسژن را نباید به هیچ وجه با محصولات چینی در یک کفه ترازو قرار داد چرا که محصولات این شرکت از کیفیت بالا و تکنولوژی مدرن بهره برده و این موارد منجر به بالا رفتن قیمت تمام شده خواهد شد. لوکسژن S۳ با قیمتی در بازه ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون به بازار می آید که می تواند رقیب مستقیم محصولات معتبر کره ای گردد. کلام پایانی برند لوکسژن در بازار ایران و حتی جهان کاملا ناشناخته بوده و شرکت عرضه کننده این محصولات باید چند سالی را صرف معرفی این برند به بازار ایران نماید. قیمت بالای لوکسژن ،آن را در رده محصولات کره ای نظیر سراتو نسل قبل و هیوندای اکسنت قرار می دهد که در نتیجه به سخت شدن رقابت این محصول تایوانی منجر خواهد شد. همچنین باید توجه داشت که سدان های چینی نظیر بسترن B۳۰ ،آریزو ۵ ،بی وای دی F۳ با قیمتی به مراتب پایین تر از لوکسژن در حال عرضه بوده و آرمان موتور کویر را در شریطی سخت قرار خواهد داد. اما به واقع باید گفت که لوکسژن با توجه به اصالت در طراحی ،و همکاری با برند های معتبر خودرویی کاملا جذاب خواهد بود و می تواند به گزینه مشکل پسندان تبدیل گردد.
کد محتوا: ۱۳۴۰۶
ارسال: یکشنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵:۴۳
به روز شده: دوشنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷:۲۶
کلید واژهها: لوکسژن، لوکسژن S۳، لوکسژن اس ۳،مشخصات لوکسژن S۳، بررسی لوکسژن S۳، خودروی تایوانی، قیمت لوکسژن S۳، زمان عرضه لوکسژن S۳
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: پردیس خودرو
بازدید: ۱۳۳۷
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.