رقیب جدید کراس اوورهای لوکس کوچک

  «لینکلن»، با معرفی مدل جدید MKC قصد حضوری قدرتمند در رو به رشدترین بخش صنعت خودرو، یعنی کراس اوورهای لوکس کامپکت را دارد. این در حالی بوده که میزان فروش این خودروساز به عنوان برند لوکس «فورد»، در بازاری که ۸ درصد رشد داشته، کمتر از رقبای آلمانی، ژاپنی و آمریکایی بوده و حتی طی ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۱۳ حدود ۳ درصد کاهش یافته است.  

دوشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵:۵۶ |


رقیب جدید کراس اوورهای لوکس کوچک

«لینکلن»، با معرفی مدل جدید MKC قصد حضوری قدرتمند در رو به رشدترین بخش صنعت خودرو، یعنی کراس اوورهای لوکس کامپکت را دارد. این در حالی بوده که میزان فروش این خودروساز به عنوان برند لوکس «فورد»، در بازاری که 8 درصد رشد داشته، کمتر از رقبای آلمانی، ژاپنی و آمریکایی بوده و حتی طی 10 ماهه نخست سال 2013 حدود 3 درصد کاهش یافته است. 

MKC در بازاری به رقابت خواهد پرداخت که نبض آن در اختیار اتومبیل هایی مانند آکورا RDX، آئودی Q5، مرسدس بنز GLK و ب ام و X3 قرار دارد، ضمن اینکه مدل های جدید پورشه، لکسس و کادیلاک نیز به زودی وارد این بازار خواهند شد. اهمیت تولید کراس اوورهای لوکس کوچک وقتی مشخص می شود که بدانیم، طبق بررسی های مؤسسه HIS Automotive میزان فروش این بخش بازار، از رقم تقریبی 204 هزار و 472 دستگاه در سال 2013 به بیش از 289 هزار و 202 دستگاه در سال 2017 افزایش خواهد یافت. 

بر اساس پیش بینی مسئولین لینکن، مدل جدید MKC با توجه به مشخصات و ویژگی هایی که دارد، طرز فکر مردم نسبت به این برند قدیمی را تغییر خواهد داد، همچنین، تحلیلگران بازار خودرو تخمین می زنند، میزان فروش آن در سال 2014 به 22 هزار و 490 دستگاه و در سال 2015 به 25 هزار و 546 دستگاه برسد. 

MKC پس از نسخه اصلاح شده سدان MKZ که از چندی پیش وارد بازار شده، دومین خودرو در دوره احیای لینکلن محسوب می شود. هر چند، مسئولین این برند بر این باورند که فضای بارزتری در بخش کراس اوورهای لوکس کامپکت، نسبت به سدان های لوکس متوسط وجود دارد، زیرا طبق تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان این کمپانی، بخش کراس اوورهای لوکس کامپکت از سال 2009 بیش از 200 درصد و از سال 2012 حدود 25 درصد رشد کرده و سلیقه خریداران نیز به سمت این گونه خودروها، تغییر یافته است. 

با وجود اینکه MKC روی پلت فرم مشترک با فورد Escape ساخته می شود، تیم توسعه محصول لینکن، از ابتدا چنین تصمیم گرفت تا این دو اتومبیل به خاطر شباهت های بی مورد، با هم اشتباه گرفته نشوند! Escape در حال حاضر از نظر کیفیت و سطح تجهیزات، هم سطح با برخی مدل های گذشته لینکن شده اما مسئولین این برند، اکنون با داشتن تیم مهندسی و استودیوی طراحی مستقل، سعی در متمایز ساختن محصولات خود از مدل های تولیدی فورد داشته و تا حد زیادی نیز در این راه موفق بوده اند. 

MKC حدود 4/25 میلی متر از Escape پهن تر بوده که باعث شده در مجموع، کوتاه تر و پهن تر از همتای خود به نظر برسد، ضمن اینکه موقعیت نشستن سرنشینان در هر دو اتومبیل، متفاوت  است. خودروی مورد بحث، برای فروش در بازارهای «چین» و «آمریکای شمالی» طراحی شده و نخستین عضو خانواده فورد بوده که از پیشرانه 4 سیلندر 3/2 لیتری جدید EcoBoost نیرو می گیرد. 

یکی از متمایزترین ویژگی های طراحی خودروی مورد بحث، درب عقب دورگرد این اتومبیل بوده که از نسخه مفهومی آن برگرفته شده است. طبق اعلام «لینکلن»، چنین طرحی، دید وسیعی را در اختیار راننده می گذارد. این مدل، همچنین به سیستم تعویض دنده دکمه ای مجهز شده که نخستین بار در سدان MKZ به کار رفت و اکنون به یکی از مشخصات اصلی محصولات این خودروساز تبدیل شده است. 

یکی از تحلیلگران بازار خودرو، ضمن تمجید از تلاش های طراحان و مهندسین «لینکلن» در انتخاب یک راه درست، ابراز اطمینان کرد که مدل جدید MKC اتومبیل موفقی در بخش خود خواهد بود. به گفته وی، این اتومبیل از هر جهت (ظاهر، سیستم تعلیق، ترمزها و پیشرانه) نسبت به فورد Escape تفاوت دارد و این مهم، همان نقطه قوت محصول جدید لینکلن است. 

MKC با حق انتخاب دو پیشرانه 4 سیلندر از خانواده EcoBoost عرضه خواهد شد که یکی 2 لیتر و دیگری 3/2 لیتر حجم دارد.

این در حالی بوده که برخلاف اکثر خودروهای حاضر در این بخش از بازار، پیشرانه 6 سیلندر خورجینی فورد، از فهرست گزینه های انتخابی این اتومبیل حذف شده است. اگر چه قدرت این پیشرانه های 4 سیلندر هنوز به طور رسمی اعلام نشده اما پیش بینی می شود نمونه 3/2 لیتری آن بتواند قدرتی در حدود 275 اسب بخار با حداکثر گشتاور 406 نیوتن متر (تقریباً مشابه پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر ب ام و X3) تولید کند! 
قیمت پایه این اتومبیل، معادل 33 هزار و 995 دلار بوده و قرار است از اواخر بهار 2014 به فروش برسد. 



رقيب جديد كراس اوورهاي لوكس كوچك
رقيب جديد كراس اوورهاي لوكس كوچك
رقيب جديد كراس اوورهاي لوكس كوچك
رقيب جديد كراس اوورهاي لوكس كوچك


رقیب جدید کراس اوورهای لوکس کوچک
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۱۱۸

ارسال: دوشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵:۵۶

به روز شده: دوشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵:۵۶

کلید واژه‌‌ها: لینکلن/رقیب جدید کراس اوور/لوکس/لوکس کوچک

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: سرپرست

منبع: مجله ماشین

بازدید: ۸۴۱

زبان: پارسی

(۱ مورد )

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.