برادر خوانده نیسان قشقایی 
مدل «روگ» نخستین بار در سال 2008 وارد بازار شد و در همین مدت کم، توانست با برطرف کردن نیازهای کاربردی مشتریان و ارائه ارزش های لازم، نقش اساسی برای موفقیت «نیسان»، در بازار رقابتی خودروهای کراس اوور جمع و جور (CUV) ایفا کند.
حال این اتومبیل برای سال 2014 به روزرسانی شده و آماده است تا به عنوان نخستین خودرویی که روی پلت فرم جدید CMF رنو/ نیسان ساخته شده و باری اولین بار با اتاق 7 نفره و سه ردیف صندلی ارائه می گردد، موفقیت های نسل قبل را ادامه دهد.
چراغ های هالوژن با لامپ های روشنایی روز و قابلیت تنظیم اتوماتیک سطح نور، به همراه خطوط برجسته روی درپوش موتور و سپر عضلانی، ظاهری جذاب به قسمت جلو بخشیده اند. 
شیشه های دودی عقب نیز در کنار باربند سقفی و رینگ های 17 اینچی، به زیبایی نمای جانبی کمک می کنند. به لطف بهبود طراحی آینه های جانبی و ستون جلو، ضریب پسای بدنه به 33/0 رسیده و صدای باد نیز تا حد زیادی تقلیل یافته است. 
همچنین، تعبیه اسپویلر روی سقف و بهبود طراحی چراغ ها، باعث عبور بهینه جریان هوای آشفته در قسمت عقب شده که البته در این میان، نباید نقش تجهیزات آیرودینامیک شامل: قاب بسته سپر عقب، دیفیوزر، باله منحرف کننده جریان هوای درب باک، باله های منحرف کننده هوا در محفظه چرخ های جلو، پوشش سیستم تعلیق عقب، پوشش زیر محفظه موتور و اسپویلر صدا خفه کن منبع اگزوز را نادیده گرفت.
حداکثر فضای صندوق بار معادل 1980 لیتر بوده که کاملاً ایده آل به نظر می رسد، سیستم جدید EZ Flex نیز امکان تا شدن را برای تمامی صندلی ها فراهم آورده و امکان حمل بار با حداکثر اندازه 5/2 متر را میسر می سازد. 
کابین «روگ» در مقایسه با نسل قبلی تغییرات متعددی را تجربه کرده که از میان مهمترین آنها می توان به این موارد اشاره داشت: انتقال کنسول میانی به جلو، کاهش ارتفاع صندلی ها، بهبود یافتن پشت سری های صندلی های جلو از نظر میزان ارتفاع، در نظر گرفتن امکان حرکت رو به جلو و عقب برای صندلی های ردیف دوم و سوم و کوچک تر شدن محفظه بلندگوی روی در عقب، به جهت افزودن به فضای پای سرنشینان. صندلی های جلو، یک تکه طراحی شده اند و علاوه بر سود بردن از سامانه گرم کننده Quick Comfort قابلیت تنظیم برقی در 6 جهت مختلف (4 جهت برای صندلی سرنشین) را دارند.
قوای محرکه نسل نو «روگ» توسط یک پیشرانه 4 سیلندر 5/2 لیتری تأمین می شود که قدرت و گشتاوری معادل 170 اسب بخار و 237 نیوتن متر تولید کرده و از طریق گیربکس روزآمد Xtronic CVT با سامانه تعویض دنده مستمر و نسبت دنده متغیر، به چرخ های جلو یا هر چهار چرخ انتقال می دهد. 
این سیستم جدید گیربکس، با امکان تنظیم روی حالت اسپرت، سامانه کنترل الکترونیکی جدید و نسبت دنده بیشتر، حدود 10 درصد بازدهی بیشتری نسبت به گیربکس CVT نسل قبل دارد. میزان مصرف سوخت مدل مورد بحث به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش در شهر و بزرگراه، به ترتیب معادل 9 و 2/7 لیتر بوده که کاهش 18 درصدی نسبت به قبل را نشان می دهد.
مهندسین «نیسان»، برای نسل نو «روگ» فهرست بلندبالایی از تجهیزات و امکانات را در نظر گرفته اند که از میان مهم ترین آنها می توان این موارد را برشمرد: سیستم تعلیق مستقل در هر چهار چرخ، فرمان هیدرولیک برقی، کیسه های هوای روبه رو، جانبی و پرده ای با سنسور واژگونی، کمربند ایمنی سه نقطه ای با پیش کشنده و حسگر کلاس بندی سرنشینان، نمایشگر میزان فشار باد تایرها، سیستم کنترل کشش و پایداری، سامانه های کمکی شروع حرکت در سربالایی و سراشیبی، سیستم های کنترل ردیابی فعال (ATC)، ترمز موتور فعال (AEB)، کنترل سواری فعال (ARC) و کنترل دینامیک وسیله نقلیه (VDC) که در مواقع لزوم (هنگام عبور از پیچ ها، رسیدن به دست انداز، ترمزگیری های ناگهانی و ...)، با تنظیم قدرت و گشتاور پیشرانه و کنترل عملکرد سیستم ترمز به بهود سواری و پایداری کمک می کنند، سیستم هشدار نقطه کور جانبی، سامانه کنترل تعویض خط حرکت، سیستم هشدار برخورد از جلو، سامانه Advanced Driver Assist با صفحه نمایش 5 اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک دو ناحیه ای، سیستم صوتی BOSE با 9 بلندگو، سامانه ناوبری Nissan Connect با نمایشگر 7 اینچی لمسی، امکان دریافت فرامین صوتی و قابلیت مخابره لحظه ای وضعیت ترافیک و آب و هوا، سانروف پانوراما، در صندوق برقی و امکان سفارش هفت رنگ متفاوت برای بدنه.  
این خودرو در سه تیپ S، SL و SV ارائه شده و قیمت پایه آن 23 هزار و 350 دلار است.