اتومبیلی کوچک که بزرگان را به مبارزه می طلبد! 
کمپانی «کاترهام»، چندی پیش در جشنواره سرعت Goodwood که همه ساله در «بریتانیا» برگزار می شود و میعادگاهی برای خودروهای اسپرت، سوپر اسپرت و گران قیمت است، از جدیدترین مدل سری معروف Seven به نام 620R رونمایی کرد. در مراسم رونمایی از این مدل خاص «چارلز پیک- راننده تیم F1 کمپانی» و «الکساندر رزی- راننده GP2» نیز حضور یافتند تا علاوه بر رانندگی افتخاری با این خودرو، توانایی های بالقوه آن را به رخ سایر رقبا بکشند. 
شاسی این مدل از فلز مقاوم Gunmetal ساخته شده است، همچنین دماغه آن به گونه ای طراحی گردیده تا بتواند هوای مورد نیاز برای خنک کردن پیشرانه را به بهترین شکل ممکن دریافت و به سمت آن هدایت کند. از آنجای یکه نقش سیستم تعلیق در چنین خودروهای اسپرتی، به جهت افزایش پایداری و کیفیت سواری بسیار حیاتی است، مهندسین «کاترهام» برای چرخ های جلوی این ماشین از سیستم تعلیق جناغی دوبل با میله ضد واژگونی و برای چرخ های عقب آن، از سیستم تعلیق ساخت De Dion با فریم های پایینی و اتصالات Watts سود جسته اند که در کنار بهره گیری از تعدیل کننده های روزآمد، رینگ های 13 اینچی از جنس آلیاژ آلومینیوم و تایرهای حرفه ای AVON ZZR به اندازه 55/185 در جلو و 55/215 در عقب، بهترین سطح پایداری را برای 620R تضمین می کند. سیستم فرمان مدل مورد بحث از نوع «رک اند پینتیون» بوده و در 93/1 دور قفل می شود. نظر به اینکه شتاب گیری چنین خودروهایی بسیار سریع است و راننده به جهت کنترل خودرو در مسیر پیست دائماً از ترمز استفاده می کند، ترمز 620R به سیستم اخطار دهنده در صورت کاهش شعاع دیسک مجهز بوده تا راننده همواره از وضعیت دیسک ها، مطلع باشد. 
طراحی داخل کابین، ساده اما در عین حال ارگونومیک است. صندلی های اسپرت خودرو از جنس فیبر کربن هستند و به کمربندهای ایمنی 4 اتصالی مخصوص مسابقه مجهز شده اند. غربیلک فرمان کوچک و اسپرت Q/R طراحی جذابی دارد. به عنوان دیگر شاخصه های ظاهری کابین این ماشین، می توان از مواردی نظیر: جلو داشبورد بسیار ساده فیبر کربنی که سوئیچ های کنترلی آن تصویر کابین هواپیماهای جنگنده را در ذهن تداعی می کنند و اهرم تعویض دنده کوتاه و اسپرت، یاد کرد. 
زیر درپوش موتور کاترهام 620R پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر خطی سوپرشارژر ساخت «فورد» موسوم به Duratec قرار دارد که معادل 311 اسب بخار قدرت (در دور موتور 7700) و 296 نیوتن متر گشتاور (در دور موتور 7350) تولید کرده و از طریق جعبه دنده 6 سرعته غیراتوماتیک با ضرایب تعویض کوتاه، به چرخ های عقب این اتومبیل 520 کیلوگرمی منتقل می کند! نتیجه اینکه، 620R با اتکاء به کارآیی این پیشرانه 8/2 ثانیه پس از آغاز حرکت شتاب اولیه را ثبت کرده و قادر است با حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت، به مسیر خود ادامه دهد.
از میان سایر امکانات سوپر اتومبیل مورد بحث، می توان این موارد را برشمرد: قفل دیفرانسیل، بال های فیبر کربنی، سیستم خنک کننده مسابقه ای، دیسک های ترمز سوراخ دار که سریع تر از نمونه های معمولی خنک شده وتوانایی خود را باز می یابند، سامانه ضد سرقت (ایموبیلایزر) و ...
کاترهام Seven 620R در دو نسخه S و R از اواخر سال جاری میلادی و با قیمت پایه 49 هزار و 995 پاوند (حدود 77 هزار دلار- برای نمونه مونتاژ شده)، وارد بازار خواهد شد. 
در ادامه به بررسی مختصر پیشینه این کمپانی می پردازیم: 
شرکت «کاترهام» در سال 1973 در شهر «ساری- بریتانیا» تأسیس شد و پس از عقد قراردادی با «لوتوس» جهت استفاده از شاسی و پلت فرم مدل Seven (که از 1950 تا 1972 در این کمپانی تولید می شد) کار خود را آغاز کرد. خودروهای «کاترهام» از همان ابتدای کار به دو صورت مونتاژ کامل و KitCar عرضه می شدند (بدین صورت که قطعات با دفترچه راهنما و ابزار لازم برای مشتری ارسال می شد تا شخصاً بتواند نسبت به مونتاژ آن اقدام کند) و به خاطر عملکرد فنی بالا و قیمت پایین نسبت به سایر سوپر اسپرت ها، مورد توجه قرار گرفتند. 
شایان توجه اینکه، کمپانی «کاترهام» از سال 2011 با مدیریت «تونی فرناندز پای» در مسابقات F1 نیز شرکت می کند. هر چند طی دو فصل گذشته دائماً در انتهای جدول جا خوش کرده است!