هیوندای النترا یا کیاسراتو

  انتخاب میان دو خودرویی که این بار رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند  

دوشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱:۴۷ |

هیوندای النترا یا کیاسراتو

انتخاب میان دو خودرویی که این بار  رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند، در عین حال که می تواند انتخابی بر اساس پارامترهای مقایسه ای باشد، ممکن است که کاملاً نیز تابع سلیقه باشد چون دو خودرو با تشابه زیاد و با دو نشان تجاری شناخته شده خودروسازی کره که البته در واقع یک گروه خودروسازی هستند، رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند، دو خودرویی که اگر چه یکی از آنها جدید است اما برای بازار خودرو کشورمان هر دو تازگی دارند، این دو خودرو هیوندای النترا و کیاسراتو هستند. 

نسل جدید کیاسراتو در حالی معرفی شده است که در آن سوی این رقابت علیرغم آنکه نسل فعلی النترا از سال 2011 در بازارهای جهانی حضور دارد ولیکن بازگشتش به کشورمان حداقل با این نام پس از وقفه ای دو دهه ای رخ می دهد (هیوندای آوانته تولیدی کرمان موتور در واقع نسل سوم هیوندای النترا بود که البته با نام «آوانته» در کشورمان عرضه شد) النترا هنوز نیامده به واسطه طراحی ظاهری اش که تابع همان امواج مورد علاقه طراحان هیوندای در چند سال اخیر بوده و به دلیل شباهت زیاد به برادر بزرگترش با نام سوناتای کوچک شهرت یافته است و البته این محبوبیت النترا در بسیاری از کشورها با عرضه این نسل آن به دلیل جذابیت های ظاهری رخ داد در حالی که کیا پس از تجربه موفقیت نسل قبلی سراتو در نسل جدید آن باز هم دست به تحولاتی همه جانبه زده است و اگر چه چهره ظاهری النترا به واسطه شباهت با برادران فعلی اش آشناتر به نظر می آید، اما نسل جدید سراتو متفاوت است. 

در طراحی کابین نیز النترا تابع همان سبک سوناتا است. در حالی که سراتو جدید از طراحی کابین کاملاً متحول شده سود می برد و اگر چه از نظر کیفیت کابین سراتو بهتر از النترا است اما طراحی ادوات داشبورد و نشان دهنده ها جذابیت خاصی ندارد، همه این موارد در شرایطی است که سراتو از پیشرانه 6/1 لیتری 130 اسبی و النترا از پیشرانه 8/1 لیتری 149 اسبی بهره می برد و با وجود جعبه دنده هایی با عملکرد شبیه به هم و اختلاف وزن ناچیز طبیعی است که النترا در شتاب گیری و قابلیت های دینامیکی برتر از سراتو باشد اگر چه که می توانید چند سال جدیدتر بودن سراتو را پشت فرمان آن احساس کنید. 

این مشخصات نزدیک و ویژگی های شبیه به هم، در فضای کابین و تجهیزات نیز دیده می شود اما طراحی صندلی ها و غربیلک فرمان سراتو جذاب تر بوده ضمن آنکه تجهیزات بیشتری نیز دارد و البته سبک نوردهی چراغ های جلو و عقب آن نیز نسبت به النترا جذاب تر است اما با تمامی این اوصاف برتری توان پیشرانه النترا به همراه برتر محسوب شدن نام هیوندای نسبت به شریکش کیا و البته خوش نامی النترا که از گذشته در ذهن ها باقی مانده، می تواند برگ های برنده النترا در بازار خودرو کشورمان باشد. خصوصاً که نزدیکی قیمت دو خودرو باعث می شود تا خریدار کاملاً سلیقه ای عمل کند و به نظر می رسد در چنین شرایطی النترا بتواند دست بالا در بازار فروش را داشته باشد اگر چه برای افرادی که یک خوردو را چند سال نگه می دارند از میان این دو خودرو، سراتو را شاید بتوان گزینه بهتر دانست، چون النترا در سال 2015 با نسل جدیدش جایگزین می شود، در حالی که سراتو امسال پوست انداخته و حداقل 5 سال با همین ظاهر در بازار حضور خواهد داشت. 



هيونداي النترا يا كياسراتو
هيونداي النترا يا كياسراتو
هيونداي النترا يا كياسراتو
هيونداي النترا يا كياسراتو


هیوندای النترا یا کیاسراتو
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۰۶۰

ارسال: دوشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱:۴۷

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱:۲۰

کلید واژه‌‌ها: کیا/هیوندای/کیا سراتو/سراتو/النترا/هیوندای النترا

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: سرپرست

منبع: مجله ماشین

بازدید: ۱۲۵۴

زبان: پارسی

(۱ مورد )

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.