نسل نو C4 پیکاسو
آیا این مدل انتظار سیتروئن را برآورده می کند؟ 
نسل نو «سیتروئن C4 پیکاسو» بیشتر به یک خودروی هاچ بک شباهت دارد تا یک MPV و به نظر می رسد جذابیت هایی را که مدل قبلی فاقد آنها بود، پیدا کرده باشد. خودرویی کارآمدتر و کم مصرف تر از نسل های قبل که لذت رانندگی با آن، به طور چشمگیری بهبود یافته است. 
با توجه به اینکه «نیسان جوک» و «رنجرور ایووک» به خاطر سبک طراحی جذاب و جسورانه خود با استقبال فوق العاده ای مواجه شدند، طراحان «سیتروئن» نیز با پیروی از چنین رویه ای در شکل دهی C4 Picasso جدید، اتومبیلی با ظاهر گیرا و چشم نواز را به وجود آورده اند. ضمناً، به گفته مسئولین کمپانی، قابلیت های این خودرو بیش از آن چیزی بوده که در ظاهر به چشم می آید و به نظر اکثر کارشناسان، انجام آزمایش رانندگی با نسخه پرطرفدار e-Hdi 115 پیکاسو، این ادعا را به اثبات می رساند. 
از نظر سبک طراحی، نسل نو پیکاسو استاندارد جدیدی را در کلاس خود وضع کرده که از نشانه های مهم آن می توان به چراغ های LED باریک در دو گوشه انتهایی بخش فوقانی پنجره جلو رادیاتور، اشاره کرد. طول بدنه پیکاسوی جدید حدود 40 میلی متر کوتاه تر بوده و ارتفاع آن نیز 40 کم تر است، البته اندازه پهنای بدنه، عملاً بدون تغییر باقی مانده است. با این حال، فاصله بین دو محور این اتومبیل 57 میلی متر افزایش یافته که همین امر، باعث افزایش فضای داخلی شده است. 
کابین پیکاسوی جدید نسبت به مدل قبلی بازتر شده، همچنین برای افزایش جنبه های کاربردی این فرانسوی چند منظوره، ظرفیت بار آن از 500 به 537 لیتر رسیده که در صورت جلو بردن صندلی های کشویی عقب، به 630 لیتر خواهد رسید. به علاوه، هر صندلی به طور جداگانه تا شده و در کف خودرو خوابانده می شود که در این حالت، ظرفیت صندوق بار، به 1709 لیتر افزایش خواهد یافت. هر سه صندلی عقب پیکاسو هم اندازه هستند. 
کمپانی سیتروئن، برای پوشش دادن هر چه بهتر نیازهای مشتریان، مدل بزرگ تر «C4 گرند پیکاسو» را در نظر گرفته که 7 نفر ظرفیت داشته و از همان طراحی جذاب و چراغ های عقب نعل اسبی، سود می برد. 
کابین پیکاسو، به اندازه نمای بیروین شیک و مد روز بوده که از مشخصات بارز آن، می توان صفحه لمسی 7 اینچی و شیشه جلو پانورامیک بزرگ را برشمرد.
مدل های گران قیمت تر C4 Picasso علاوه بر تجهیزات فوق، به نمایشگر رنگی 12 اینچی بزرگ مجهز می شوند که در قسمت بالای داشبورد نصب خواهد شد. 
نسل نو پیکاسو، روی پلت فرم جدید PSA «پژو- سیتروئن» به نام EMP2 ساخته شده که این امر، موجب کاهش وزن اتومبیل به میزان 140 کیلوگرم نسبت به مدل قبلی گردیده است. کاربرد این پلت فرم، همچنین دستیابی به هندلینگ بهتر و آرامش سواری بیشتر با سیتروئن پیکاسو جدید را، به ارمغان آورده، دقت و سرعت واکنش سیستم فرمان نیز، نسبت به نسل قبل افزایش یافته و تعادل آن در سر پیچ ها کاملاً مناسب است، هر چند اگر به دنبال کیفیت رانندگی بهتری در این کلاس هستید، فورد C-Max هنوز هم می تواند انتخاب برتر شما باشد! 
پیشرانه دیزل 4 سیلندر و 6/1 لیتری پیکاسو به قدرت 113 اسب بخار، در مدت زمان 8/11 ثانیه، سرعت اتومبیل را از صفر به 100 کیلومتر در ساعت رسانده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 188 کیلومتر در ساعت به دنبال دارد. این موتور با گیربکس 6 دنده عرضه می شود و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن، حدود 4 لیتر در 100 کیلومتر است. 
نسخه مجهز به پیشرانه 6/1 لیتری این خودرو، از اواخر شهریورماه و با قیمت پایه 37 هزار و 400 دلار به فروش خواهد رسید.