تفاوت خودروی دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب

  یکی از مشغولیات فکری برای افرادی که در زمینه خودرو فعالیت دارند و یا علاقه وافری به اتومبیل دارند ، اینست که اتومبیل های دیفرانسیل عقب برتر هستند یا اتومبیل های دیفرانسیل جلو ؟  

شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳:۵۷ |

در اینجا باید اظهار داشت که امروزه خریداران تحت تاثیر تبلیغات وسیع فروشندگان قرار گرفته اند و به همین علت خرید اتومبیل های دیفرانسیل جلو زیادتر بوده و آن را رسما به عنوان نمونه برتر در سطح دنیا پذیرفته اند که این انتخاب کاملا درست نیست . چون فروشندگان بر اساس همین تبلیغات ، هدایت و چسبندگی خودروی دیفرانسیل جلو را بهتر از دیفرانسیل عقب دانسته اند که در بسیاری از موارد خالی از حقیقت است . 

هر کدام از این دو سیستم دارای مزایا و معایب خودشان هستند ولی بد نیست بدانید که بیشتر امتیازات خودروی دیفرانسیل جلو در مواردی غیر از چسبندگی و نحوه حرکت اتومبیل است . مهمترین امتیاز دیفرانسیل جلو افزایش فضای داخلی اتومبیل است چون قرار دادن موتور و جعبه دنده و دیفرانسیل در محفظه موتور باعث جلوگیری از احداث برجستگی میانی در کف اتومبیل می شود ، در نتیجه کف اتومبیل های دیفرانسیل جلو مزاحمتی برای سرنشینان ایجاد نمی کند . از دیگر محاسن اتومبیل های دیفرانسیل جلو موضوع اقتصادی بودن آنها از نظر میزان مصرف بنزین است .
چون در مقایسه با انواع مشابه دیفرانسیل عقب از وزن کمتری ( حدود 10 درصد کاهش وزن ) برخوردارند . 

علاوه بر این به دلیل جمع و جور بودن قطعات مکانیکی امکان بهره گیری از فضای بیشتر را به طراحان در جهت کم کردن ابعاد اتومبیل به خصوص طول آن می دهد . بنابراین کاهش وزن و کوچک شدن اتومبیل تاثیر زیادی در کاهش مصرف سوخت آن دارد . 

شتاب حرکت خودروی دیفرانسیل جلو در حرکت روی برف ، یخ و سطوح لغزنده خیلی خوب است چون وزن بیشتری را در چرخ های محرک جلوی خود خواهند داشت و چون چسبندگی چرخ های جلو به دلیل وزن بیشتر جلوی اتومبیل زیاد است ، شتاب اینگونه اتومبیل ها در سطح لغزنده خوب است . برای پیشرفت خودروها از نظر آیرودینامیکی طراحان به سه مورد توجه بیشتری دارند :

1 - بدنه خودرو از جلو به عقب باید با شیب ملایمی صعود کند . 
2 - انتهای خودرو از جهت عرض رفته رفته باریک شود . 
3 - انتهای خودرو مانند مخروط سربریده باشد ( دم خودرو بریده شود )

یکی از محدودیت های خودروی دیفرانسیل جلو این است که به دلیل انباشتگی قطعات مکانیکی در جلوی خودرو نمی توان این قسمت را با شیب ملایمی ساخت ، در نتیجه بند یک را که یکی از اساسی ترین اصول طراحی است نمی توان خوب برای خودروی دیفرانسیل جلو اجرا کرد و در نتیجه مقاومت خودرو در برابر هوا زیاد است . 

از نظر سرویس و نگهداری به دلیل انباشتگی قطعات روی هم هزینه تعمیر و نگهداری آنها زیاد است . در مسئله شتاب گیری و سرعت عمل در آغاز حرکت عامل تعیین کننده شتاب یک خودروی دیفرانسیل جلو مقدار نیروی عمودی است که به چرخ های دارای نیروی محرک آن وارد می شود . بنابراین دیفرانسیل جلو در هنگام آغاز حرکت به دلیل همین موضوع دارای قدرت سرعت گیری کمتری است .


تفاوت خودروی دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب
دانشنامه

کد محتوا: ۱۰۲۵۶

ارسال: شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳:۵۷

به روز شده: شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸:۴۰

کلید واژه‌‌ها: تفاوت خودروی دیفرانسیل جلو با خودروی دیفرانسیل عقب ٫ انواع دیفرانسیل

نوع: دانشنامه

فرستنده:

منبع:

بازدید: ۹۰۸

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۳۹۷ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.