۲۰۱۳ - ۲۰۱۶ . 2.5 ليتر LE

رنو   ::   سفران

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۴۸۳میلی متر

طول

۴۸۹۷میلی متر

عرض

۱۸۳۲میلی متر

کلاس بدنه

سواری

وزن

۱۶۰۰کیلوگرم

تعداد سیلندر

۶عدد

حجم موتور

۲۴۹۶سی.سی

حداکثر توان خروجی

۱۷۷اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۰۹کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۱۰/۷ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۹/۷لیتر در صد کیلومتر

مدت گارانتی

۶۰ماه

رنو سفران انتخاب مناسبی برای خانواده هاست. از پلت فرمی مشترک با نیسان تیانا بهره می برد و درواقع سفران، تیانایی است که در شرکت رنو از گروه خودروسازی رنو-نیسان تولید و عرضه شده است. نسل سوم از این خودروی رنو توسط نگین خودرو وارد کشورمان شد و آن را می توان با نام های لتیتود و رنو سامسونگ SM۵ نیز در دیگر کشورها پیدا کرد. سفران وارداتی به ایران فیس لیفت نسل سوم آن بود و از کره می آمد.

طراحی

رنو در بخش تجهیزات برای سفران سنگ تمتم گذاشته و طیف وسیعی از امکانات رفاهی را روی آن نصب کرده است. هر دو مدل PE و LE از امکاناتی نظیر سیستم کروز کنترل،فرمان برقی، چراغ های زنون، سنسور نور و باران، چراغ های LED مخصوص روز، آینه میانی الکتروکرومیک، قابلیت خم شدن آینه جانبی در هنگام دنده عقب بهره می برند. علاوه بر این ها برای مدل فول یعنی LE امکاناتی مانند ترمز دستی برقی، سیستم تهویه مطبوع سه گانه همراه با تصفیه کننده و خوشبو کننده هوا،نویگیشن به همراه صفحه نمایش 7 اینچی، دوربین عقب، روکش چرمی صندلی ها، سقف پانوراما و رینگ های 18 اینچی نصب خواهد شد.

تجربه رانندگی

سفران با دو پیشرانه 2 و 2.5 لیتری عرضه شد. مدل 2.5 لیتری این دو رگه فرانسوی ژاپنی که از پیشرانه ای یکسان با تیانا بهره می برد، می تواند 177 اسب بخار  را در 6000 دور در دقیقه تولید کند که 5 اسب بخار کمتر از برادر ژاپنی اش است. مصرف سوخت این پیشرانه نیز در شهر 13.4 لیتر، در خارج از شهر 7.7 لیتر و به صورت ترکیبی 9.7 لیتر در هر کیلومتر است که با توجه به حجم آن و در مقایسه با حریفان خود مخصوصا هوندا آکورد  با مصرف ترکیبی 7.5 لیتر کمی زیاد به نظر می رسد. وقتی پشت سفران قرار می گیریم تا سیستم تعلیق  و هندلینگ آن را به چلش بکشیم، در خواهیم یافت که سیستم تعلیق سفران در عین استحکام و یکپارچگی عملکرد انعطاف پذیری دارد و ضربات و تکان های آزار دهنده به خصوص در محور عقب خبری نیست تا جایی که نشستن در صندلی های عقب بسیار لذت بخش بوده و ضعفی از این بابت مشاهده نمی شود و این مساله با سابقه خوبی که از سیستم تعلیق رنو مگان در ذهن داریم به خوبی مطابقت دارد. البته در فرمان دادن های سریع، سیستم تعلیق در کنار فرمان حساس به سرعت (که در سرعت های بالا واکنش آن کند می شود)، انجام مانورهای سریع را تا حدودی با مشکل روبرو می سازد و به ویژه هنگام تعویض خطوط با سرعت زیاد، کمی محور عقب را دچار آشفتگی می سازد ولی خللی در هندلینگ به وجود نمی آورد و آنقدر نیست که چسبندگی خوب سفران را به چالش بکشد.

در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.