۲۰۱۵ - ۲۰۱۸ . E2

رنو   ::   تلیسمان

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۴۶۳میلی متر

طول

۴۸۴۸میلی متر

عرض

۲۰۸۱میلی متر

کلاس بدنه

سواری

وزن

۱۴۴۴کیلوگرم

تعداد سیلندر

۴عدد

حجم موتور

۱۶۱۸سی.سی

حداکثر توان خروجی

۱۹۰اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۳۷کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۷/۷ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۵/۶لیتر در صد کیلومتر

مدت گارانتی

۶۰ماه

Talisman (تالیسمان یا تلیسمان) مانند تلفظ خیلی از ماشین های دنیا، نحوه خواندنش متفاوت است. اگر به صورت انگلیسی بخوانید تالیسمن و یا تالیزمن درست است. ولی اگر به زبان فرانسه بخوانید، داستان عوض میشود و باید این ماشین لوکس رنو را تلیسمان نام ببرید.

در زبان لاتین، معنی کلمه تلیسمان جادو و سحر کردن می باشد و به قول جناب کارلوس گوسن مدیرعامل نابغه رنو که لبنانی الاصل می باشد و در برزیل متولد شده است، شما میتوانید در اسم تلیسمان مفهوم ایمنی و قدرت را بیابید. اگر به گذشته رجوع کنید، متوجه می شوید که برند فرانسوی رنو در سال 2001 میلادی یک بار از نام تلیسمان استفاده کرده است و آن هم در خودرویی مفهومی و با طراحی عجیب و متفاوت بوده، که در کلاس خودروهای کوپه قرار داشت و نحوه ی چیدمان صندلیهای آن 2+2 بود.

 هدف اصلی از ساختن رنو تلیسمان توسط رنو، جذب مشتریان ماشین های نیمه لوکس میباشد. کاری که در گذشته، رنو به لاگونا و لتیتود سپرده بود و آنها رنو را سرافکنده کردند.

ولی داستان رنو تلیسمان خیلی متفاوت است. تلیسمان رنو دومین ماشین سدان سایز متوسط رنو بعد از رنو 18، که در دهه 70 میلادی متولد شد، می باشد و همین قضیه نشان دهنده اهمییت بالای رنو تلیسمان برای برند رنو فرانسه میباشد.

  رنو تالیسمان جدیدترین مخلوق کمپانی فرانسوی رنو بازگو کننده زبان طراحی جدید این شرکت میباشد؛ که از هر نظر خودروی جدیدی محسوب می شود که به راحتی میتواند تجربه ای گیراتر از رنو لتیتیود را در اختیار خریدار ایرانی قرار دهد.

خبرها از ورود این جواهر زیبا به خیابان های کشور حکایت میکنند. به جرات میتوان گفت که با توجه به مشخصات فنی و رفاهی و ظاهر فراتر از حد تصور، این سدان مجلل و با پرستیژ میتواند تبدیل به قاتل بی رحم سدان های کره ایی شود.

با توجه به قیمت جهانی این الماس خوش تراش  پیش بینی میشود در بازار ایران حدود 180 میلیون تومان قیمت گذاری شود؛ که بدین ترتیب میتواند رقابت نزدیکی با سدان های کره ایی نظیر کیا اپتیما و هیوندای سوناتا و حتی خودروهای خوشنامی مانند کمری داشته باشد.

رنو تالیسمان با پیشرانه تنفس طبیعی و مجهز به پرخوران عرضه خواهد شد؛ که دارای توان های خروجی 150 و 200 اسب بخار خواهند بود.  نسخه 150 اسب بخاری رنو تلیسمان دارای شتاب اولیه 9.9 ثانیه و نسخه 200 اسب بخاری آن دارای شتاب اولیه 7.9 ثانیه می باشد.

یکی از نکات مثبت تالیسمان گیربکس پیشرفته 7 سرعته دو کلاچه اش میباشد؛ که دارای کمترین لگ و تاخیر در تعویض دنده ها میباشد. در بحث ایمنی نیز رنو تالیسمان موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه euroNCAP شده است. ودارای استاندارد آلایندگی یورو6 می باشد.

به جرات میتوان گفت با توجه به امکانات رفاهی انبوه، نظیر سیستم های پیشگیری از تصادف و مشخصات فنی برجسته، این سدان فرانسوی با فروش خوبی روبرو خواهد شد.

نکات مثبت رنو تلیسمان :
طراحی بسیار زیبا - عملکرد بسیار خوب پیشرانه - امکانات رفاهی بالا - فضای مناسب داخل کابین.

نکات منفی رنو تلیسمان :
قبول نکردن برند رنو توسط عموم مردم به عنوان یک خودروساز لوکس

امنیت رنو تلیسمان
در بحث ایمنی رنو تالیسمان ، رنو برای تلیسمان چیزی کم نگذاشته است. در رنو تالیسمان امکاناتی بروز و جذاب مانند کروز کنترل هوشمند، هشداردهنده تغییر لاین ماشین و نقاط کور، هشداردهنده سرعت بیش از حد، سیستم پیشرفته تابلوخوان، از ویژگی های قابل سفارش بر روی رنو تالیسمان می باشد.

  رنو تالیسمان موفق شده ازEuro NCAP سخت گیر 5 ستاره ایمنی و امتیازاتی بالا به شرح زیر دریافت کند. رنو تالیسمان در قسمت حفظ جان سرنشین ها 86 از 100، در حفظ جان کودکان 84 از 100 و در حفظ سلامت عابران پیاده 68 از 100 امتیاز دریافت کرده است. تمامی سیستم‌های ایمنی رنو تالیسمان امتیاز 76 از 100 دریافت کرده اند.

 

 
نقد کارشناسی رنو تلیسمان
بدون شک رنو تلیسمان با ورود به بازار خودوری ایران، یکی از جذاب ترین خودروهای بازار ایران خواهد بود. تلیسمان رنو رقیب مستقیم کیا اپتیما2016 و هیوندای سوناتا 2016 خواهد بود؛ که به دلیل طراحی منحصر به فرد و جدیدش می تواند به فروش خوبی دست یابد.

مهندسین رنو برای اثبات بهترین بودن تالیسمان در بخش فنی هم نهایت علم و تکنولوژِی را به کار برده اند؛ تا بیش از پیش اثبات کنند که تالیسمان قرار است سرنوشت جدیدی را برای رنو رقم بزند. قلب تپنده رنو تالیسمان یک پیشرانه 4 سیلندر است که 1618 سی سی حجم دارد و توسط سیستم توربو شارژر تغذیه میگردد. پیشرانه رنو تالیسمان 200 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 260 نیوتن متر  گشتاور در دور موتور 2500 دور در دقیقه را در اختیار راننده قرار می دهد.

تالیسمان با این پیشرانه پرتوان و پرکشش جزء چابک ترین خودروهای کلاس خودش میباشد؛ به طوری که تنها در 7.7 ثانیه تالیسمان به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند. علاوه بر این چابکی، مزیت عالی دیگر تالیسمان مصرف سوخت اقتصادی اش است؛ زیرا با سوزاندن 6.2 لیتر بنزین در 100 کیلومتر خیال مالک خود را از بنزین زدن های پی در پی راحت میکند و این نشان از کم استهلاک بودن رنو تالیسمان است.

برای انتقال قدرت تالیسمان هم رنو از یک گیربکس 7 سرعته دبل کلاچ EDC استفاده کرده است؛ که قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان را نیز دارا می باشد. گیربکس پیشرفته رنو تالیسمان که یکی از نقاط قوتش محسوب می شود، با موتور خودرو کاملا هماهنگ بوده و تعویض دنده هایی نرم، سریع، دقیق و لذت بخش را به شما ارائه می کند.

در بخش سواری هم تالیسمان یک تجربه ی جدید از لذت سواری با رنو را به شما می دهد. نرمی و سواری تالیسمان عالی است. فرمان پذیری خوب و دقیقی دارد. ارتفاعش نیز مناسب است. در حقیقت شما می توانید دو حس سواری لوکس و اسپرت را در تالیسمان تجربه کنید و از همه مهم تر ترمزهای ایمن و پر قدرت تالیسمان هستند که باعث می شود تا شما در هر سرعتی با خیال مطمئن به ادامه مسیر بپردازید.

رنو تالیسمان یک خودروی بی نظیر از هر نظر است که استاندارد جدیدی را در کلاس خود به ثبت رسانده است و با توجه به قیمت مناسبش ارزش خرید کاملا بالایی دارد. تنها کافیست شما یک نگاه به مشخصات کلی رنو تالیسمان بیاندازید؛ تا فکر شما از همه ی گزینه های دیگر برگشته و تنها بر روی این رنوی بی نظیر تمرکز کنید.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.