۲۰۰۹ - ۲۰۱۳ . نسل پنجم GTS

مازراتی   ::   کواتروپورته

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۴۳۸میلی متر

طول

۵۰۹۷میلی متر

عرض

۱۸۸۵میلی متر

کلاس بدنه

سواری

وزن

۱۹۹۰کیلوگرم

تعداد سیلندر

۸عدد

حجم موتور

۴۶۹۱سی.سی

حداکثر توان خروجی

۴۴۰اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۸۵کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۵/۱ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۱۵/۷لیتر در صد کیلومتر

بدون شک مدلهای مازراتی ،‌جزو خاص ترین و گرانترین خودروهای موجود در بازار داخلی هستند . اگرچه از چند سال گذشته و با توجه به محدودیتهای تعیین شده روند واردات انها به کشور به کندی انجام می شود اما همچنان قیمت نمونه های دست دوم ان با برخی خودروهای لوکس صفر کیلومتر یا کم کارکرد برابری می کند . بنابراین شاید این روزها توجه خیلی از مشتریان خودروهای لوکس به سمت مدلهای جدید و پر اپشنی چون ب ام و ۷۳۰i و یا شاسی بلندهای لوکس مانند ولوو XC۹۰ و پورشه ماکان جلب شده باشد اما علاقمندان به خودروهای ۸ سیلندر و پرقدرت و البته مشتریانی که طالب مدلهای خاص و کمیاب باشند ،‌ باید به سراغ گزینه های دست دوم و نسبتا قدیمی تر مانند مازراتی کواترپورته مدلهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ بروند که هنوز هم می تواند با ذات اسپرت و ویژگیهای منحصر به فردش رقیب قابل توجهی برای دیگر خودروهای لوکس موجود در بازار داخلی باشد .

طراحی ظاهری

مازراتی کواترپورته با مدل 2010 وارد ایران شد که در واقع همان فیس لیفت مدل 2009 است . از جمله تغییرات ان نسبت به مدل های قبل از فیس لیفت می توان به طرح متفاوت سپرها و جلوپنجره ، ‌اینه های جانبی نسبتا بزرگ تر ، تغییر در گرافیک داخلی چراغهای عقب و بهره گیری از لامپهای LED برای انها و همچنین اضافه شدن نوار LED رانندگی در روز به کاسه چراغهای جلوی ان اشاره کرد .همچنین مدلهای GTS از لحاظ ظاهری تفاوت خاصی با مدلهای معمولی ندارند ، جز اینکه جلو پنجره انها کمی متفاوت است و ضمنا تفاوتهایی چون تزیینات مشکی رنگ بدنه ( به جای کروم ) ، چراغهای دودی جلو و عقب ،‌رنگ کلیپرهای ترمز و همچنین نوع رینگها نیز جزو اپشن های این خودرو بوده اند .

کابین و امکانات رفاهی 

در کابین کواترپورته با تلفیقی از ویژگیهای کلاسیک و اسپرت رو به رو می شوید و البته نا گفته نماند که احتمالا در نگاه اول تعداد زیاد کلیدهای تعبیه شده روی پنل مرکزی و سبک چیدمان انها اندکی شما را سردرگم می کند و عادت کردن به انها کمی زمان بر خواهد بود . از طرفی رابط کابری و فرم منوهای کامپیوتر ان نیز نسبتا پیچیده تر از سیستم موجود در خودروهایی چون مرسدس بنز یا ب ام و به نظر می رسد اما در کل پیشنهاد ما این است که به جای تمرکز روی این مسائل ، ویژگیهایی چون دوخت های منحصر به فرد صندلی و رودری ها ،‌ کیفیت خوب متریال و هارمونی مناسب تریم های داخلی را در نظر بگیرید و فراموش نکنید که معمولا پوشش های چرم طبیعی و همچنین جیر ( الکانترا ) مورد استفاده در در کابین مازراتی ، جهت حفظ کیفیت و دوام نیازمند نگهداری ویژه و مراقبت های خاص هستند . 
فضای ردیف عقب کواترپورته علیرغم طول 5 متری بدنه و در مقایسه با اکثر رقبای همکلاس خود نسبتا محدودتر است اما همانند دیگر سدان های لوکس و مجلل ، تجهیزات و امکانات رفاهی متنوعی از جمله تنظیم برقی صندلی های جلو با حافظه ، تنظیم برقی صندلی های عقب ، گرمکن و تهویه صندلی های جلو و عقب ، ماساژور صندلی ها ، تهویه مطبوع اتوماتیک 4 نقطه ای ، پرده شیشه های عقب ، سیستم صوتی BOSS ، سیستم مالتی مدیا و نمایشگر ردیف عقب ، دوربین عقب ، کروز کنترل هوشمند و همچنین سیستم هشدار حرکت بین خطوط را در اختیار شما قرار می دهد که البته برخی از انها فقط در مدلهای فول اپشن دیده می شود .

سواری و مشخصات فنی 

هر دو مدل وارد شده از کواترپورته یعنی مدلهای معمولی و GTS دارای پیشرانه 8 سیلندر تنفس طبیعی هستند ، با این تفاوت که پیشرانه GTS با توجه حجم بالاتر ، 40 اسب بخار قویتر است و 30 نیوتن متر گشتاور بیشتری را تولید می کند و به همین ترتیب شتاب اولیه ان نیز حدود 0/5 ثانیه سریع تر از مدل معمولی است . اما از اعداد و ارقام تئوری که بگذریم باید گفت که سواری کواترپورته با توجه به ذات اسپرت مازراتی به اندازه خودروهایی چون لکسوس LS ، مرسدس بنز S-Class و ب ام و نرم نیست و در واقع واکنش سیستم تعلیق ،‌عملکرد گیربکس و همچنین پاسخگویی تیز و سریع پیشرانه ان به فشار روی پدال گاز ( خصوصا در صورت فعال بودن حالت Sport ) تا حد زیادی شما را به یاد خودروهای اسپرت مانند مدل گرن توریزمو می اندازد ، خصوصا اینکه در هر دو مدل ان صدای غرش گوش نواز منبع اگزوز لذت رانندگی را دو چندان می کند . 
در نهایت اگر کواترپورته معمولی یا GTS را برای خرید انتخاب کردید ، به خاطر داشته باشید که هزینه سرویس ها و قیمت قطعات انها تا حد قابل توجهی بالاتر از دیگر رقبای موجود در بازار داخلی است .




در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.