۲۰۱۰ - ۲۰۱۵ . نسل اول

مازراتی   ::   گرن کبریو

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۳۵۳میلی متر

طول

۴۸۸۱میلی متر

عرض

۱۹۱۵میلی متر

کلاس بدنه

اسپرت

وزن

۱۹۸۰کیلوگرم

تعداد سیلندر

۸عدد

حجم موتور

۴۶۹۱سی.سی

حداکثر توان خروجی

۴۳۴اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۸۳کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۵/۳ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۱۲لیتر در صد کیلومتر

با موفقیت اولیه گرن توریسمو در بازارهای جهانی، شرکت مازراتی بلافاصله نسخه های بهبود یافته و ارتقا یافته این مدل را تحت عناوین گرن تورسیمو S و گرن توریسمو MC روانه بازار کرد اما آخرین و چشمگیرترین گونه تولیدی این محصول نسخه کوپه آن یعنی گرن کابریو است که در سال ۲۰۰۹ و در جریان نمایشگاه خودرو فرانکفورت به علاقه مندان معرفی شد اما باز هم شرکت مازراتی بیکار نماند و مهندسان این شرکت در مدت زمانی که مشتریان گرن کابریو از انتخاب خود سرمست بودند، آخرین تغییرات را در این مدل اعمال کردند تا اندکی بعد آخرین و پیشرفته ترین محصول شرکت مازراتی متولد شود، آن هم چیزی نبود جز گرن کابریو اسپورت. گرن کابریو اسپورت نخستین با در جریان نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۱ و با تبلیغات محیطی و رسانه ای بسیار به علاقه مندان برند مازراتی معرفی شد. همچنین گرن‌کابریو در دو نمونه معمولی و اسپرت (گرن کابریو S) وارد کشور شده است.

طراحی خارجی

طراحی گرن کابریو هنر دست طراحان پنین فاریناست. فرم خاص چراغ‌ها، جلوپنجره بزرگ با نشان مازراتی و کاپوت کشیده به همراه سقف برزنتی، ظاهری متمایز از سایر کوپه‌های بازار را برای آن رقم زده‌اند. با آنکه چهره ظاهری گرن کابریو با نسخه اسپرت (گرن کابریو S) این خودرو تفاوت چندانی ندارد اما اگر با دقت به چهره گرن کابریو اسپورت بنگریم شاهد تغییرات کوچکی در نمای ظاهری این خودرو خواهیم بود.

نخستین تفاوت را در جلو پنجره حجیم گرن کابریو اسپرت خواهیم دید که طراحان مازراتی با اعمال تغییراتی در ابعاد و گرافیک این قسمت امضای منحصر به فرد نسخه اسپورت را در این نما به ثبت رسانده اند. البته جالب است بدانید تغییرات اعمال شده در نمای جلو خودرو که علاوه بر جلو پنجره، شامل فرم کاپوت پیشرانه می شود که این تغییر، صرف نظر از مسائل مربوط به طراحی و زیباشناسی خودرو ریشه درمهندسی و علم آیرودینامیک نیز دارد. به طوری که با اعمال این تغییرات در نسخه گرن کابریو اسپرت، نتایج وارقام آیرودینامیکی بهتری نسبت به نسخه معمولی حاصل شده است و به این ترتیب طراحان و مهندسان شرکت مازراتی با یک تیر چند هدف را نشانه گرفته اند و علاوه بر متفاوت و زیباتر جلوه دادن گرن کابریو اسپورت، این خودرو را با مقاومت کمتری در مقابل جریان باد عرضه کرده اند.

طراحی داخلی

طراحی کابین هم همچون اکثر محصولات ایتالیایی، ساده ولی در عین حال شیک و زیباست. کیفیت قطعات کابین کاملا قابل لمس است و از نشستن روی صندلی‌های آن سیر نخواهید شد. تنها نکته منفی کابین، دکمه‌ها و ابزارک‌های مختلف است، که در محل قرارگیری آن‌ها دقت بنز و ب‌ام‌و خرج نشده و سرنشین را دچار مشکل می‌کند. البته پس از مدت کوتاهی به آن‌ها عادت خواهید کرد.

در گرن کابریو خبری از دنیایی از حسگرها و سامانه‌های مختلف که در بنز و ب‌ام‌و دیده می‌شوند نیست. ولی سطح امکانات آن قابل قبول است و خریدار را راضی خواهد کرد. تعدادی از امکانات رفاهی به صورت خلاصه عبارتند از صندلی های چرمی ۱۰ حالته با قابلیت تنظیم برقی به همراه دو حافظه، ماساژور، گرمکن و سردکن، چراغ های اتوماتیک، سیستم تهویه دوگانه با قابلیت تنظیم برای سرنشینان پشتی، ساعت آنالوگ مازراتی در میانه کنسول، سنسورهای پارک، صفحه نمایش رنگی ۷ اینچی برای دسترسی به GPS و تنظیمات ساعت و سیستم صوتی، درگاه USB و AUX، سیستم صوتی با کیفیت Bose به همراه ۱۲ بلندگو و ۲ عدد سابووفر، سیستم تشخیص صدا، کنسول میانی برای سرنشینان پشتی با دسترسی به درگاه USB و خروجی ۱۲ ولتی، آینه های برقی گرم شونده و کامپیوتر سفری.

مشخصات فنی

گرن کابریو معمولی و اسپورت دارای پیشرانه و جعبه دنده مشترکی هستند. پیشرانه گرن کابریو معمولی با حجم دقیق ۴۶۹۱ سی سی که در قالب هشت سیلندر با آرایش ۹۰ درجه انجام وظیفه می کند توانایی تولید ۴۵۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۷۰۰۰ دور در دقیقه و همچنین توانایی تولید بیشینه گشتاوری معادل ۵۱۰ نیوتن متر را داراست اما نکته قابل توجه اینجاست که با برنامه ریزی رایانه مرکزی پیشرانه ۸۰ درصد گشتاور تولیدی در دور موتور ۲۵۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می گیرد و تنها ۲۰ درصد باقی مانده در دورهای بالاتر از ۴۷۵۰ دور در دقیقه تولید می شود.

برای مدل گرن کابریو اسپرت همین پیشرانه با اعمال تغییراتی در جهت دمیدن روح اسپرت بیشتر برای این نسخه از گرن کابریو، دارای قدرت ۴۶۰ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر می باشد. طبق اعلام رسمی شرکت سازنده، گرن کابریو اسپرت را در عرض ۵ ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد که این رقم برای مدل عادی گرن کابریو معادل ۵.۲ ثانیه است.
علاوه بر آن دسترسی به سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت به کمک پیشرانه مذکور برای گرن کابریو عادی و اسپورت امکانپذیر بوده و هردو مدل می توانند بدون هیچ زحمتی سرعت خود را در عرض ۳ ثانیه از مرز ۸۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برسانند. هردو مدل از یک جعبه دنده منحصر به فرد بهره می برند. این جعبه دنده شش سرعته خودکار ساخت شرکت ZF آلمان بود و توانایی تعویض دنده به حالت اتوماتیک و دستی را برای راننده مهیا می سازد.

سیستم تعلیق گرن کابریو اسپورت نیز از آخرین فناوری ابداعی در این زمینه بهره مند است. این فناوری جدید که Skyhook Active Suspension نام دارد می تواند رفتارهای فرمان، گاز و ترمز را تحت نظر گرفته و با آنالیز آنها در هر لحظه عکس العمل متفاوتی را با توجه به شرایط رانندگی از خود نشان دهد. همچنین حالت های مختلفی از جمله Auto Normal, Auto Sport, Manual Normal, Manual Sport و حالت I.C.E (جهت رانندگی در سطوح کم اصطکاک) برای سبک رانندگی درنظر گرفته شده است. هرگاه راننده راننده حالت ICE را فعال کند، حالت اسپرت خودرو به صورت خودکار غیر فعال (در صورتی که فعال بوده باشد) می شود و سیستم مدیریت پایداری مازراتی یا MSP مجددا فعال می شود (چنانچه غیر فعال بوده باشد) تا از هرزگردی چرخ های جلوگیری شود و تعویض دنده بین دور موتورهای ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ انجام می گیرد تا کشش خودرو به حد مطلوب برسد.

سواری گرن کابریو اندکی خشک است و تکان ها را به کابین منتقل می‌کند. این رفتار از ذات اسپرت این خودرو سرچشمه می‌گیرد. اما هنگام گاز خوردن و تعویض دنده‌ها با شیفترهای بزرگ پشت فرمان، شنیدن صدای تیز و جذاب سیستم اگزوز که شنونده را به یاد سایر خودروهای اسپرت ایتالیایی، نظیر فراری می اندازد، همه این نکات منفی را فراموش خواهید کرد.

نکته جالب راجع به تعمیرات مازراتی در ایران این است که تعمیرات حتما باید در نمایندگی های مجاز انجام گیرد و در غیر این صورت در موقع فروش با مشکل مواجه خواهید شد! همچنین باید گفت که سرویس های دوره ای و تعویض روغن و لنت ها ، هزینه ای در حدود ۵ میلیون تومان در هر دوره روی دست مالک می گذارد. گفتنی است که قطعاتی از خودرو که در نمایندگی موجود نباشد حدود یک ماه زمان میبرد تا به کشور ارسال شود که شامل ۸% مالیات گمرکی نیزخواهند شد. همچنین ۸۰ درصد مبلغ قابل پرداخت باید پیش از تحویل قطعات تقبل شود.

جمع بندی

اگر از آن دسته اشخاصی هستید که می‌خواهید متمایز از دیگران باشید و قصد لذت بردن از طراحی و اصالت ناب ایتالیایی را دارید، قطعا مازراتی گرن‌کابریو را انتخاب کنید. در غیر این صورت دلیلی ندارد که چشم روی بنز و ب‌ام‌و مملو از امکانات و تکنولوژی ببندید و سراغ این ایتالیایی پر خرج بروید. مازراتی گرن کابریو همچون دو رقیب دیگرش، در تعداد محدودی وارد ایران شده است. اما جذابیت‌های ظاهری و لذت سواری با آن سبب شده تا همین تعداد محدود با استقبال خوبی در ایران مواجه شوند.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.