۲۰۱۳ - ۲۰۱۵ . نسل اول

مازراتی   ::   گیبلی

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۴۶۱میلی متر

طول

۴۹۷۱میلی متر

عرض

۱۹۴۵میلی متر

کلاس بدنه

سواری

وزن

۱۸۱۰کیلوگرم

تعداد سیلندر

۶عدد

حجم موتور

۲۹۷۹سی.سی

حداکثر توان خروجی

۳۲۶اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۶۳کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۵/۴ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۱۳/۵لیتر در صد کیلومتر

گیبلی اولین خودرو با سیستم چهارچرخ محرک (AWD) تولیدی شرکت مازراتی می باشد. خودرویی که با طراحی خیره کننده‌اش بسیار مورد توجه قرار گرفت. این خودرو در کلاس سدان متوسط و ارزان قیمت این کمپانی قرار می گیرد. شرکت مازراتی این مدل را در نمایشگاه شانگهای سال ۲۰۱۳ رونمایی کرد و بلافاصله فروش این خودرو در سراسر جهان آغاز کرد. مازراتی این خودرو را در سه نوع معمولی، S و دیزل تولید می‌کند که از این میان تنها نمونه معمولی با پیشرانه ۶ سیلندر توربو دوقلو توانسته به ایران راه پیدا کند.

طراحی خارجی

اصالت و جذابیت ایتالیایی در طراحی گیبلی موج می‌زند و علی‌رغم شباهت زیاد با مدل کواتروپورت، از شخصیت مستقلی برخوردار است. خطوط بدنه به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که خشونت و تهاجمی‌بودن خودرو را نمایش دهند. طراحی هواکش روی سپر جلو، جلو پنجره بزرگ با نشان مازراتی و حفره‌های روی گلگیر‌های جلو، در کنار بدنه عضلانی، نشان مازراتی روی ستون عقب و چراغ‌های جذاب عقب و خروجی‌های دوگانه اگزوزها، در نگاه اول بیننده را میخکوب می‌کنند.

گیبلی، نسبت به بنز CLS یا آئودی A۷، فاصله محورهای بزرگ‌تری دارد، ولی هنوز هم در صندلی‌های عقب با مشکل کمبود فضای پا مواجه است. صاحبان خودروهای ایتالیایی بیشتر اوقات از فضای ناکافی برای سرنشینان عقب شکایت داشته‌اند و به نظر می‌رسد که گیبلی نیز همین راه را ادامه می‌دهد.

طراحی داخلی

با وارد شدن به کابین این خودرو، احساس می‌کنید جذابیت طراحی بدنه به داخل کابین نیز نفوذ کرده است. کیفیت پوشش‌های چرمی ‌و ظرافت دوخت چرم‌ها در جای جای کابین خیره کننده است. هم‌چون مدل جدید کواتروپورت، گیبلی از یک صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی TFT روی کنسول جلو بهره می‌برد که این مانیتور کلید بسیاری از عملکردهای داخل کابین، از جمله گرم‌کن‌های صندلی و کنترل نور شیشه عقب را به صورت دکمه‌های مجازی درآورده است.

ساعت آنالوگ روی کنسول جلو در کنار فرمان سه شاخه و دریچه‌های سیستم تهویه، حال و هوای کلاسیکی را داخل کابین رقم زده‌اند. هم‌چنین طراحی دسته دنده نیز بی‌شباهت به دسته دنده محصولات ب‌ام‌و نیست. همان طور که اشاره شد این خودرو با وجود بدنه‌ای به طول ۵ متر، همچنان از فضای محدود برای سرنشینان عقب رنج می برد. در مدل‌های سفارشی مازراتی گیبلی، صندلی‌های جلو و عقب از گرمکن، سرد کن و ماساژور بهره می‌برند.

هم‌چنین سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو گانه این خودرو به سنسور رطوبت مجهز شده است. طراحی و نورپردازی صفحه کیلومتر شمار در کنار شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان، هیجان رانندگی را دو چندان می‌کنند. به علاوه از ارگونومی ‌مناسب کابین و ارتقای سهولت کار با دکمه‌ها و ابزارک‌ها در این خودرو، باید به عنوان یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های مازراتی نسبت به سایر محصولاتش یاد کرد.

مشخصات فنی

پیشرانه ۶سیلندر ۳ لیتری گیبلی به دو توربوشارژر مجهز شده و قادر است ۳۲۶ اسب بخار قدرت تولید کند. این میزان توان تولیدی پیشرانه در کنار گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متری که به محور عقب منتقل می‌شود، سواری هیجان‌انگیزی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. در شرایط عادی، تمام نیرو به چرخ های عقب خودرو منتقل می‌شود ولی در شرایط غیر عادی و سخت، قسمتی از نیرو به چرخ های جلو منتقل می‌گردد؛ حاصل کار یک خودروی سدان است که لذت رانندگی با چرخ های عقب را با چسبندگی و ایمنی سیستم چهار چرخ محرک (AWD) ترکیب می‌کند. البته در این میان از عملکرد فوق‌العاده جعبه دنده ۸ سرعته و هندلینگ بی‌نقص این خودرو نمی‌توان گذشت.

در واقع با این پیکره بندی، گیبلی قادر است ظرف ۵.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد و نهایتا سرعت ۲۸۵ کیلومتر را تجربه کند. بهترین ویژگی و برجستگی گیبلی، سیستم AWD است. رانندگی در جاده های یخی کوه های آلپ ایتالیا، کیفیت فرمان پذیری خودرو و باز خورد مهارتی این سدان را ثابت کرد. این سیستم به دقت اطلاعات مربوط به جاده و آب و هوا را به خودروی دو تنی لوکس شما منتقل می کند. در این مسیر یخی، مازراتی گیبلی گویی بر روی آسفالت خشک حرکت می کند.

این خودرو از ایمنی بسیار محکم و استواری برخوردار است و ایمنی بالایی را برای سرنشینان نیز فراهم می کند. برای دسترسی به یک خودروی محکم و ایمن باید مجموعه ای از فولادها و آلومینیوم های متمایز از هم به کار گرفته شود. از فولاد آب دیده در نواحی بحرانی که نیاز به استحکام بالایی در خودروها هست استفاده می شود از طرف دیگر در نواحی که نیاز به استحکام خاصی نیست و بیشتر موضوع کاهش وزن خودرو برای افزایش سرعت و کارایی بیشتر در میان است آلومینیوم کاربرد دارد. نواحی منحنی شکل جلو و عقب ماشین از آلومینیوم قالبی ساخته شده است. این در حالی است که درها، بخش موتور و بخش صندوق خودرو از جنس آلومینیوم هستند. ناگفته نماند در این خودرو ۷ کیسه هوای استاندارد برای سرنشینان در نظر گرفته شده است.

جمع بندی

در مجموع، باید گفت که برای اینکه خریداران خودرو، گیبلی ایتالیایی را به رقبای آلمانی‌اش ترجیح دهند، مازراتی می‌بایست کارهای بیشتری بر روی این مدل انجام دهد و در مدل‌های آتی، به سبک ایتالیایی، توسعه گیبلی را دنبال کند.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.