۲۰۱۳ - ۲۰۱۵ . طرح جديد نسل سوم

لکسوس   ::   RX

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل


هیچ مقداری ثبت نشده است.

کراس آور لوکس سری RX از سال ۱۹۹۷ تاکنون تولید می‌شود و یکی از محبوب‌ترین خودروهای حال حاضر لکسوس و از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت می‌باشد. لکسوس RX۳۵۰ یکی از متفاوت‌ترین و پروفروش‌ترین SUV های بازار ایران است، که واردات آن به ایران از سال ۲۰۱۰ آغاز شد. ظاهر متفاوت و زیبای این خودرو یکی از مهم‌ترین عوامل فروش بالای آن در ایران است، البته محبوبیت این خودرو در طراحی زیبای ظاهری خلاصه نشده و عواملی چون کیفیت بالای قطعات و فهرست کامل تجهیزات ایمنی و رفاهی نیز در آن تاثیرگذار بوده‌اند.

طراحی داخلی و خارجی

مدل ۲۰۱۳ لکسوس RX در طراحی بدنه دستخوش تغییراتی از جمله تغییر حالت چراغ‌ها، سپرها و جلو پنجره شده‌است، تا بتواند با ظاهری زیبا و به روزتر به موفقیت‌های نسل قبل ادامه دهد. قطعات با کیفیت کرومی به کار رفته در بدنه،خبر از ماهیت لوکس RX می‌دهد، همچنین مدل ۲۰۱۳، خط مشی طراحی سایر محصولات جدید لکسوس را دنبال می‌کند که از مهم‌ترین المان‌های آن می‌توان به طراحی جدید جلو پنجره اشاره کرد.

طراحی کابین RX همچون طراحی بدنه منحصربه فرد و در برخی نقاط بهتر است بگوییم عجیب و غریب است. محصولات لکسوس به کیفیت بسیار بالا شهرت دارند و RX۳۵۰ هم از این قاعده مستثنی نیست. استفاده از چوب، چرم و آلومینیوم در ساخت کابین، جلوه لوکسی به این قسمت بخشیده است. فرم صفحه کیلومترشمار بسیار هیجان انگیز است و محل قرار گیری دسته دنده در نوع خود جالب است. صندلی‌ها بسیار نرم و راحت هستند و با توجه به ابعاد بزرگ بدنه، فضای داخل کابین RX جادار است.

در کابین RX هیچ خبری از سرو صداهای اضافی نیست و هم‌چون سایر محصولات لکسوس، عایق‌بندی کابین بی‌نظیر است و صدای پیشرانه خیلی سخت به گوش می‌رسد. صندلی‌ها و رودری‌ها از چرم طبیعی پوشیده شده‌اند و کیفت قطعات آلومینیومی و چوبی در بالاترین سطح قرار دارند. فهرست امکانات RX بسیار کامل و راضی کننده است، که همین عامل باعث شده پس از افزایش شدید قیمت هم، ارزش پرداخت این مبلغ بالا را داشته باشد. تنظیمات صندلی‌ها به صورت برقی انجام می‌شود، همچنین صندلی از گرمکن، سردکن و سیستم حافظه نیز بهره می‌برند.

در مدل جدید RX از سامانه هد آپ دیسپلی نیز استفاده شده است،که اطلاعات خودرو را روی شیشه جلو به نمایش می‌گذارد. همچنین این خودرو از رادار نیز بهره می‌برد، که فاصله را با خودروی جلویی کنترل می‌کند. فرمان و صندلی‌ها به صورت برقی تنظیم می‌شوند و به سیستم حافظه مجهز شده‌اند. نکته جالب اینکه، موقعیت فرمان برای سهولت در سوار و پیاده شدن، تغییر می‌کند. شیشه‌ها به فیلتر اشعه UV مجهز شده‌اند و در محیطی فوق‌العاده آرام و بی‌تنش، می‌توانید از گوش دادن به صدای موسیقی پخش شده از سیستم صوتی مارک لونیسون با ۱۵ بلندگو لذت ببرید. درب صندوق بار به صورت برقی باز و بسته می شود و دوربین دید عقب، مشکل کمبود میدان دید عقب را مرتفع ساخته است. از دوربین‌های جانبی که جداول خیابان را نشان می‌دهند نیز نباید غافل شد.

مشخصات فنی

پیشرانه ۳٫۵ لیتری RX همانند سایر محصولات لکسوس، کاملا بی‌صدا روشن می‌شود و ۲۷۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. سواری این خودرو بسیار نرم است و برخی تکان‌هایی که در سایر شاسی بلند‌ها احساس می‌شود را ندارد. علی‌رغم نرمی سیستم تعلیق، این خودرو از فرمان‌پذیری و هندلینگ عالی برخوردار است و از این نظر در سطح X۳ قرار می‌گیرد. مصرف سوخت ۱۰٫۷ لیتری RX برای یک خودروی SUV با موتور ۳٫۵ لیتری مناسب است. شتاب‌گیری با RX فراتر از حد تصور است و از این نظر خودروی تیز و چالاکی به شمار می‌آید. جعبه‌دنده ۶ سرعته فوق هوشمند نیز عملکرد بی‌نظیری دارد.

عایق‌بندی اتاق خودرو بسیار خوب است و آرامش را در سرعت‌های زیر ۱۶۰ کیلومتر برای شما آماده می‌کند. سیستم تعلیق ماشین کمی اسپرت است اما این خصلت خیلی هم بد نیست چون باعث افزایش واکنش و هندلینگ خودرو در پیچ‌ها و پایداری آن می‌شود.

جمع بندی
 
در پایان باید اظهار کرد که RX۳۵۰ خودرویی کارآمد، کم استهلاک، قدرتمند و باکیفیت است. بعد از برانداز کردن این ماشین متوجه می‌شوید که هر چه از یک SUV سایز متوسط لوکس بخواهید را در اختیارتان خواهد گذاشت. باید عنوان کنیم رویکرد لکسوس در این تیپ از خودروها موجب بوجود آمدن یک رده میانه برای اتومبیل های شاسی بلند شده است که خریداران پرو پا قرصی نیز دارد.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.