دیدار با سوبارو لگاسی ۲۰۱۶

  سوبارو لگاسی ۲۰۱۶ با موتور ۲.۵ لیتری بهترین سدان متوسط برای اکثر مردم است. بااینکه این بخش بازار فوق‌العاده رقابتی است و خودروهای بسیار محبوبی چون تویوتا کمری و هوندا آکورد در آن حضور دارند اما لگاسی را هم به‌هیچ‌عنوان نباید دست‌کم گرفت.  

دوشنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۲۵ |

سوبارو لگاسی 2016 با موتور 2.5 لیتری بهترین سدان متوسط برای اکثر مردم است. بااینکه این بخش بازار فوق‌العاده رقابتی است و خودروهای بسیار محبوبی چون تویوتا کمری و هوندا آکورد در آن حضور دارند اما لگاسی را هم به‌هیچ‌عنوان نباید دست‌کم گرفت. اگر به دنبال خودروی چهاردر فوق‌العاده ایمن، کارآمد و مقرون‌به‌صرفه هستید، سوبارو لگاسی بهترین انتخاب است.

محاسن

بر روی کاغذ هیچ سدان متوسطی بهتر از لگاسی وجود ندارد. این خودرو به‌صورت استاندارد مجهز به سیستم چهارچرخ محرک عالی سوبارو است. آپشنی که اگر در دیگر سدان‌های متوسط وجود داشته باشد به‌راحتی برای سفارش آن باید چند هزار دلار اضافه پرداخت کنید. بعلاوه باوجود یک محور محرک اضافی، لگاسی دومین خودروی کم‌مصرف کلاس خودش است (لگاسی با مصرف 7.8 لیتر بنزین به‌صورت ترکیبی مصرفی مشابه مزدا 6 داشته و تنها با 0.25 لیتر اختلاف پشت سر نیسان آلتیما و شورلت مالیبو قرار دارد)؛ و درنهایت لگاسی خودرویی فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه است چراکه جهت خرید سدان دیگری با سطح تجهیزات مشابه سوبارو لگاسی 2.5i پریمیوم باید 7 تا 10 هزار دلار بیشتر هزینه کنید.

اجازه دهید در اینجا کمی درباره سیستم EyeSight سوبارو صحبت کنیم. این مجموعه سوبارو شامل سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای شامل هشدار برخورد از جلو، ترمز اتوماتیک پیش از برخورد و… است؛ یعنی این سیستم می‌تواند به‌طور کامل خودرو را متوقف کند که این امر به جلوگیری از برخورد به‌طور کامل و یا حداقل کاهش صدمات کمک شایانی می‌کند. موسسه ایمنی بزرگراه‌های ایالات‌متحده EyeSight را به‌عنوان یکی از بهترین سیستم‌های ایمنی در نوع خود اعلام کرده است که تنها با 1495 دلار برای تمامی تیپ‌های لگاسی غیر از تیپ پایه قابل سفارش است. اگر شما لگاسی خود را با صرف هزینه‌ای ناچیز به این سیستم مجهز کنید می‌تواند جانتان را نجات دهد.

لگاسی از یک گیربکس CVT استفاده می‌کند که واقعاً خوب است. البته این گیربکس توجه راننده را به خود جلب نمی‌کند اما بهتر از گیربکس CVT نیسان آلتیما است چراکه موجب کاهش سروصدای موتور می‌شود. مثلاً وقتی‌که به‌شدت پدال گاز را فشار می‌دهید، مانند یک گیربکس سنتی عمل کرده و به‌صورت مصنوعی حس تعویض دنده را القا می‌کند. این تفاوت کوچک، تغییر بزرگ در رانندگی لگاسی نسبت به دیگر خودروهای مجهز به گیربکس CVT ایجاد کرده است.

معایب

لگاسی 2.5i پریمیوم یک تیپ میانی است که بسیاری از تجهیزاتی را که خریداران در این قیمت انتظار دارند ارائه می‌کند مانند دوربین دید عقب، کنترل تهویه دو منطقه‌ای و یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با صفحه‌نمایشی بزرگ؛ اما بااین‌وجود دو آپشن مهم و کاربردی در لگاسی وجود ندارد: استارت دکمه‌ای و سیستم کی‌لس که موقعی که کلید خودرو در جیب یا کیف راننده است و به خودرو نزدیک می‌شود قفل درها را به‌صورت خودکار باز می‌کند. البته این دو مورد را می‌توان با خرید تیپ گران‌تر اسپرت به دست آورد.

لگاسی در سال 2015 به‌طور کامل از نو طراحی شد و درنتیجه طراحی بیرونی جدید و زیبایی دارد؛ اما سوبارو به زیبایی مزدا 6 یا فورد فیوژن نیست. در بهترین حالت می‌توان گفت سوبارو لگاسی زشت نیست و شاید حتی زیبا هم باشد اما واقعاً جذاب و گیرا نیست.

رانندگی لگاسی در کلیه موارد هم‌طراز دیگر سدان‌های متوسط بازار است به‌جز یک مورد: دریچه گاز آن حساس است و هیچ راهی برای جلوگیری از حرکت تند و سریع روبه‌جلوی آن وجود ندارد زیرا همان‌طور که گفته شد پدال گاز آن فوق‌العاده حساس بوده و نمی‌توان جلوی شتاب بالای آن‌را گرفت حتی زمانی که من سعی در انجام یک رانندگی روان، آرام و بدون تنش داشتم.

در ایران شرکت سیف‌خودرو نمایندگی سوبارو را در اختیار دارد و محصولات مختلف این شرکت ژاپنی ازجمله همین سدان لگاسی را به‌صورت وارداتی به بازار عرضه می‌کند. لگاسی توسط سیف‌خودرو با قیمت بسیار بالای 227 میلیون تومان عرضه می‌شود. این در حالی است که لگاسی هم‌کلاس خودروهایی چون کیا اپتیما، هیوندای سوناتا و تویوتا کمری است اما از بالاترین تیپ خودروهای مذکور در بازار ایران حدود 30 تا 40 میلیون گران‌تر است. لگاسی حتی از سدان لوکس رنو تالیسمان که به‌تازگی به بازار ایران عرضه شده هم بیش از 40 میلیون تومان قیمت بیشتری دارد و همین امر موجب استقبال کم و فروش پایین آن در بازار ایران شده است.

رقبا

شورلت مالیبو، کرایسلر 200، فورد فیوژن، هوندا آکورد، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، مزدا 6، نیسان آلتیما، تویوتا کمری و فولکس‌واگن پاسات



ديدار با سوبارو لگاسي 2016
ديدار با سوبارو لگاسي 2016
ديدار با سوبارو لگاسي 2016


دیدار با سوبارو لگاسی ۲۰۱۶
نقد و بررسی

کد محتوا: ۵۱۸۸

ارسال: دوشنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۲۵

به روز شده: دوشنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۵۰

کلید واژه‌‌ها: سوبارو ٫ لگاسی ٫ سوبارو یگاسی ۲۰۱۶ ٫ سوبارو لگاسی ۲۰۱۵

نوع: نقد و بررسی

فرستنده:

منبع: مجله پدال

بازدید: ۱۶۱۵

زبان: پارسی

(۱ مورد )

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.