این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
جیلی امگرند جدید رقیب مهم آریزو ۵ از راه رسید
جیلی به طور رسمی پیش فروش نسل پنجم سدان امگرند خود را آغاز کرده است، با قیمت بین ۹۷۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار که به صورت محدود ارائه می شود. مدل جدید بر پایه پلتفرم ماژولار جهانی BMA Evo ساخته شده و دو گزینه موتور ارائه میدهد: موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی.
خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
علائم روغن سوزی در موتور خودرو چیست؟
در واقع روغن سوزی در موتور خودرو به وضعیتی گفته میشود که روغن در پروسه کاری موتور به اتاق احتراق یا مناطق داغ موتور وارد شده، بنابراین روغن با قرار گرفتن در گرمای زیاد تبخیر می شود و به همراه گازهای خروجی اگزوز از موتور خارج خواهد شد.
اهمیت تمیز بودن انژکتور
وظیفه سیستم انژکتوری (Injector) ترکیب کردن سوخت و هوا به میزان و نسبت لازم و سپس تزریق آن به موتور خودرو است. سیستم انژکتور همان عملکرد مشابه سیستم کاربراتور را دارد اما بنابر ماهیت اجزای تشکیل دهنده آن و برخورداری از سیستم متفاوت، عمل ترکیب کردن سوخت و هوا در آن بسیار دقیق تر می باشد و به ندرت در تنظیمات موتور خودور اختلال ایجاد می کند. نکته مهم اینکه عملکرد مناسب سیستم انژکتور باعث کاهش مصرف سوخت خودرو و همچنین کاهش میزان آلودگی هوا میگردد.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
ده راه کار برای بالا بردن عمر خودرو
طبق آخرین گزارش شرکت معتبر اچ آیاس مارکیت (HIS Markit) تعداد خودروهای موجود در جهان از یک میلیارد دستگاه عبور کرده است. این در حالی است که میانگین سن هر خودرو ۶/۱۱ سال بوده و براساس همین گزارش صاحبان خودروها شش سال و نیم اتومبیلهای خود را نگهداری میکنند.
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
یکشنبه، ۱۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۲
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
نگاهی به تکامل خودروهای عضلانی
شنبه، ۲۵ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
دلالان خشنود، قطعهساز و خودروساز در زیان
دندان لق قیمتگذاری دستوری خودرو را بکشید
دوشنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
بنز E۲۳۰؛ خاطره بازی با نوستالژی دهه ۹۰ + فیلم
چهارشنبه، ۱ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
برترین خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت اول )
چهارشنبه، ۱۴ آبانماه ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
مزایا و معایب گیربکس CVT
یکشنبه، ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
چهارشنبه، ۲۸ آبان ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶:۲۸ |
این فقط یک نمونه بج انجینیرینگ یا تغییر نشان تجاری خودرو است. به عبارت دیگر؛ روگ جدید در اصل همان میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید است که تنها لوگوهای متفاوت و یک جلوپنجره بازطراحی شده دارد تا با محصولات جدیدتر نیسان، مانند سنترا و لیف، هماهنگ شود. نسل سوم روگ پنج سال است که در بازار جهانی حضور دارد، اما تازه حالا نیسان آن را با ترکیب پیشرانهٔ احتراقی و الکتریکی عرضه می کند. هرچند در بیانیه خبری نیسان هیچ اشاره ای به «میتسوبیشی» نشده، اما مشخصات فنی این ارتباط را کاملا آشکار می کند: کافی است کد موتور را ببینید: MMC [Mitsubishi Motors Corporation] ۴B۱۲ روگ ۲۰۲۶ همان مجموعه الکتریکیشده اوتلندر پلاگین هیبرید را حفظ کرده است؛ یعنی یک موتور بنزینی ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی روی هر محور. مجموع توان خروجی دقیقا برابر با میتسوبیشی است: ۲۴۸ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور. بسته باتری لیتیوم-یون ۲۰ کیلووات ساعتی نیز بدون تغییر باقی مانده و همان برد ۶۱ کیلومتری تمام برقی را ارائه می دهد. شارژ کامل آن با یک شارژر خانگی سطح ۲ حدود هفت ساعت و نیم زمان می برد. با احتساب باک بنزین، برد کلی خودرو به ۶۷۶ می رسد که باز هم با همتای میتسوبیشی آن یکسان است. خودرو به صورت استاندارد دارای هفت صندلی است و هفت حالت رانندگی نیز دارد: نرمال، پاور، اکو، آسفالت، شن، برف و گل. تریمها ساده اند و تنها به دو نسخهٔ SL و پلاتینیوم محدود می شوند. هر دو نسخه دارای نمایشگر لمسی ۹ اینچی، صفحهنمایش دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، صندلی های جلوی گرم شونده، فرمان چرمی و چهار پورت USB هستند. ارتقا به تریم پلاتینیوم امکاناتی مانند هدآپ ۱۰ اینچی، سیستم صوتی ۹ بلندگوی بوز، روکش چرمی، سایه بان های دستی ردیف دوم و سانروف پانورامای برقی را اضافه می کند. قیمت گذاری در بازار آمریکا هنوز اعلام نشده، اما میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید با احتساب هزینه های مقصد و تحویل، از ۴۲۶۷۵ دلار آغاز می شود. با وجود این رونمایی ، ممکن است عمر خودرو جدید نیسان در بازارهای جهانی چندان طولانی نباشد. در ماه مارس، نیسان تایید کرد که تولید نسل چهارم روگ در سال مالی ۲۰۲۶ ژاپن آغاز خواهد شد؛ یعنی بین اول آوریل ۲۰۲۶ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۷. وقتی نسل جدید عرضه شود، اولین مدل نیسان در بازار آمریکا خواهد بود که از فناوری e-Power استفاده می کند؛ سامانه ای که در آن موتور احتراق داخلی تنها نقش ژنراتور شارژ باتری را دارد و چرخ ها را حرکت نمیدهد. به عبارت دیگر یک ساختار افزاینده برد حرکتی خواهیم داشت که چینی ها طی چند سال گذشته انواع و اقسام آن حتی با برد ۲۰۰۰ کیلومتر را نیز معرفی کرده اند.
کد محتوا: ۲۲۸۰۷
ارسال: چهارشنبه، ۲۸ آبان ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶:۲۸
به روز شده: چهارشنبه، ۲۸ آبان ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶:۲۸
کلید واژهها: نیسان، نیسان روگ، میتسوبیشی، کلاس اوور
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: عصر ایران
بازدید: ۴۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.