
مدل R۱۰۷ از کلاس SL مرسدس بنز که تولید آن از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۹ ادامه یافت، به دلیل دوره طولانی ساخت خود یک رکورد در این شرکت ثبت کرد. این مدل برای اولین بار، موتورهای قدرتمند V۸ را به خط تولید SL اضافه کرد و با زبان طراحی و امکانات ایمنی جدید، تأثیر بسزایی بر مدلهای بعدی مرسدس بنز گذاشت.

در سال ۱۹۷۱، مدل R۱۰۷ با زبان طراحی و امکانات ایمنی جدیدی معرفی شد که بعدها به دیگر مدلهای مرسدس بنز نیز راه یافت. این مدل برای اولین بار در کلاس SL، با موتورهای V۸ عرضه شد. R۱۰۷ با طولانیترین دوره تولید (از ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۹)، یکی از معدود خودروهایی است که بیشترین زمان تولید را در تاریخ مرسدس بنز داشته است.

R۱۰۷ در سال ۱۹۷۲ یک بهروزرسانی جزئی را با افزودن آینههای جانبی با لبه لاستیکی (مشابه W۱۱۶) دریافت کرد و در سال ۱۹۸۵ نیز برای مدل سال ۱۹۸۶، یک بهروزرسانی عمده را تجربه نمود. گزینههای پیشرانه نیز در سال ۱۹۸۰ (برای مدل سال ۱۹۸۱) با موتورهای جدید V۸ آلومینیومی که از مرسدس بنز کلاس S (W۱۲۶) گرفته شده بودند، بهروزرسانی شدند؛ در حالی که موتور شش سیلندر خطی ۲.۸ لیتری حفظ شد. این موتورها مجدداً در سال ۱۹۸۵ برای مدل سال ۱۹۸۶ بهروز شدند و شامل موتور جدید شش سیلندر خطی ۳.۰ لیتری (مشابه W۱۲۴) و موتورهای V۸ حجیمتر ۴.۲ و ۵.۵ لیتری بودند، در حالی که موتور V۸ پنج لیتری نیز باقی ماند.

در طول دوره تولید طولانیمدت خود، SL تنها رودستر عرضه شده توسط مرسدس بنز بود. مدل C۱۰۷/SLC، نسخه چهارنفره کوپه با سقف ثابت و سانروف کشویی فولادی انتخابی بود که در سال ۱۹۷۱ جایگزین مدل W۱۱۱ کوپه شد و سپس در سال ۱۹۸۱ جای خود را به کوپه کلاس S (C۱۲۶) داد.