مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
صدای سیستم ترمز و چگونگی رفع آن
یکی از آزار دهنده ترین صداها در خودرو، صدای جیغ لنت های ترمز در هنگام توقف است که به دلایل متعددی به وجود می آید. آنچه که صدای جیغ لنت ترمز نامیده می شود...
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
روش های ساده تیونینگ خودرو
سیستم پیشرانه خودرو که از موتور و قطعات مربوطه تشکیل شده به مرور دچار کاهش عملکرد می شود. در این صورت تقویت موتور به منظور افزایش بازده و عملکرد آن امری ضروری تلقی می شود. افزایش بازده و عملکرد موتور علاوه بر این که موجب بالا رفتن توان آن می شود، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شده، آلایندگی کاهش می یابد و هم چنین استهلاک آن نیز کمتر می شود.
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
بزرگان دنیای فناوری با چه خودروهایی رانندگی میکنند
دوشنبه، ۱۴ بهمنماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
محبوبترین رنگهای بدنهی خودرو در بازار جهانی
شنبه، ۱۶ فروردینماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
سواری کوتاه با مزدا ۳ مدل ۲۰۱۹+فیلم
چهارشنبه، ۲۴ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
نگاهی کوتاه به مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۹ + فیلم
چهارشنبه، ۸ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
با سریعترین سدانهای حال حاضر دنیا آشنا شوید
شنبه، ۱۸ اردیبهشتماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
چینی ها دنیا را شگفت زده کردند
بوگاتی و مک لارن به دنبال یانگ وانگ یو۹ اکستریم
خودرو یانگ وانگ یو۹ اکستریم از شرکت بی وای دی (BYD) توانست به سرعت حیرت انگیز ۴۹۶.۲ کیلومتر بر ساعت در پیست آزمایشی آ.ت.پ پاپِنبورگ آلمان دست پیدا کند و رسما عنوان سریع ترین خودروی تولید انبوه جهان را از بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس بگیرد.
دوشنبه، ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۴:۴۶ |
یو۹ اکستریم رکورد ۴۹۰.۵ کیلومتر بر ساعت بوگاتی را که در سال ۲۰۱۹ ثبت شده بود شکست و اولین خودرو تولیدی شد که توانست مرز ۴۹۵.۷ کیلومتر بر ساعت را پشت سر بگذارد. این رکورد تاریخی توسط راننده حرفه ای مسابقات آلمانی، مارک باسِنگ به ثبت رسید و او را وارد باشگاه فوق العاده محدود کسانی کرد که در یک خودروی خیابانی قانونی، از سرعت ۴۸۲.۸ کیلومتر بر ساعت عبور کرده اند. یانگ وانگ یو۹ اکستریم؛ یک جهش فنی بزرگ آمار و ارقام پشت این دستاورد واقعا شگفت انگیز است. یو۹ اکستریم دارای ۲۹۷۸ اسب بخار قدرت است که از چهار موتور الکتریکی با توان چرخش تا ۳۰۰۰۰ دور در دقیقه تامین می شود یعنی بیش از دو برابر قدرت مدل استاندارد یو۹ که خودش ۱۲۸۸ اسب بخار دارد. بی وای دی این هیولا را بر پایه یک پلتفرم انقلابی ۱۲۰۰ ولتی با ولتاژ فوق العاده بالا ساخته است. پلتفرمی که برای اولین بار در تولید انبوه به کار رفته، در حالی که بیشتر خودروهای الکتریکی از معماری ۸۰۰ ولتی استفاده می کنند. آن چه این موفقیت را حتی چشم گیرتر می کند، جهش بزرگ مهندسی آن است. بی وای دی از قطعات سوپر سیلیکون فوق نازک با ضخامت تنها ۰.۱ میلیمتر استفاده کرده است که به هر موتور اجازه میدهد به تنهایی ۷۵۷ اسب بخار تولید کند. باتریهای بلِید از نوع لیتیوم-آهن-فسفات می توانند با نرخ ۳۰C تخلیه شوند یعنی ده برابر سریع تر از خودروهای الکتریکی معمولی در حالی که لاستیک های نیمه اسلیک مخصوص پیست، نیروهایی را تحمل می کنند که لاستیک های عادی را نابود می کند. این رکورد تنها یک افتخار ساده نیست، بلکه معنای بسیار عمیق تری دارد. کمتر از یک ماه پیش، همین خودرو رکورد سرعت خودروهای برقی را با عدد ۴۷۲.۵ کیلومتر بر ساعت ثبت کرده بود و حالا بر کل دنیای خودروسازی سلطه پیدا کرده است. تنها ۳۰ دستگاه از یو۹ اکستریم در سراسر جهان تولید خواهد شد که هرکدام تبدیل به قطعه ای از تاریخ سرعت خواهند شد و ارزشی چند میلیون دلاری خواهند داشت. بزرگان سرعت در شوکی که یک چینی ایجاد کرد اکنون برندهای مشهور اروپایی مانند بوگاتی، مک لارن و کونیگ زگ ناگهان خود را در حال تعقیب یک خودروی الکتریکی چینی می بینند خودرویی که قیمتش بخش کوچکی از مدل های پرچمدار آن ها است، اما عملکردی را ارائه می دهد که تا چند سال پیش غیرممکن به نظر می رسید.
کد محتوا: ۲۲۷۹۲
ارسال: دوشنبه، ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۴:۴۶
به روز شده: دوشنبه، ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۵:۳۱
کلید واژهها: بوگاتی، مکلارن
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: عصر ایران
بازدید: ۳۶۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.