تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
تفاوت خودروی دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب
یکی از مشغولیات فکری برای افرادی که در زمینه خودرو فعالیت دارند و یا علاقه وافری به اتومبیل دارند ، اینست که اتومبیل های دیفرانسیل عقب برتر هستند یا اتومبیل های دیفرانسیل جلو ؟
در مورد رانندگان حرفه ای و بادی گاردها بیشتر بدانید
قهرمانان اغلب نوجوانان، عموماً افراد تفنگ به دست با عضلاتی ورزیده هستند که حتی یک قطره خون هم از دماغشان نمی ریزد و یا رانندگانی که بدون آسیب دیدن اتومبیل خود، با سرعت تمام از دست پلیس یا تروریست ها فرار کرده و خود را به مقصد می رسانند!
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
روش های ساده تیونینگ خودرو
سیستم پیشرانه خودرو که از موتور و قطعات مربوطه تشکیل شده به مرور دچار کاهش عملکرد می شود. در این صورت تقویت موتور به منظور افزایش بازده و عملکرد آن امری ضروری تلقی می شود. افزایش بازده و عملکرد موتور علاوه بر این که موجب بالا رفتن توان آن می شود، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شده، آلایندگی کاهش می یابد و هم چنین استهلاک آن نیز کمتر می شود.
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
سواری کوتاه با مزدا ۳ مدل ۲۰۱۹+فیلم
چهارشنبه، ۲۴ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
قفل فروش خودروسازان شکسته می شود؟
قیمت جدید ۲۷ خودرو
پنجشنبه، ۱۸ آذرماه ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
تأثیرگذارترین خودروها در فرهنگ عمومی
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
معرفی برترین خودروهای سوئدی در همهی زمانها
چهارشنبه، ۸ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
برترین خودرو های ساخت برند SRT
سهشنبه، ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
رولزرویس کامارگ در ۵۰ سالگی، از گرانترین خودروی جهان تا کلاسیک خوش قیمت
رولزرویس کامارگ، گرانترین خودروی تولیدی نیمقرن پیش، حالا به خودروی کلاسیکی تبدیل شده که با قیمتی کمتر از یک بامو سری ۳ نو، رؤیای مالکیت رولزرویس را محقق میکند.
دوشنبه، ۵ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۶:۳۴:۰۲ |
رولزرویس در طول تاریخ خود برخی از بهترین و انحصاریترین خودروهای جهان را تولید کرده و به همین دلیل، بهعنوان خودرویی دیده میشود که تنها افراد بسیار ثروتمند میتوانند از پس هزینههای آن برآیند؛ اما این تصور چندان درست نیست، زیرا مدلهای کلاسیک متعددی وجود دارند که رؤیای مالکیت رولزرویس را با هزینهای بسیار کمتر از تصور عموم محقق میکنند. یکی از این کلاسیکها، کامارگ است که ۵۰ سال پس از معرفی، شایسته توجه جدی برای کسانی است که میخواهند بدون صرف ثروت، یک رولزرویس داشته باشند. پرچمدار دوران بحران رولزرویس در اوایل دهه ۱۹۷۰، شرکت اصلی رولزرویس لیمیتد به دلیل مدیریت ضعیف توسعه موتور توربوفن RB۲۱۱ در آستانه فروپاشی قرار گرفت. برای نجاتبخش سازندهٔ موتور هواپیما که از نظر استراتژیک مهم بود، دولت بریتانیا شرکت را ملی کرد اما بهعنوان بخشی از این توافق، بخش خودروسازی از شرکت اصلی جدا شد و در سال ۱۹۷۳ بهصورت مستقل وارد بازار سهام شد. این فرآیند، رولزرویس موتورز را با کمبود بودجه مواجه کرد. برای بهبود وضعیت، مدیریت تصمیم گرفت یک مدل پرچمدار جدید معرفی کند؛ اما با بودجه محدود و بحران نفتی که صنعت خودرو را تحت تأثیر قرار داده بود، شرکت مجبور به کاهش هزینهها شد. نتیجه، رولزرویس کامارگ بود که بهجای طراحی کاملاً جدید، نسخهای بازطراحیشده از سیلور شادو و کورنیش بود. طراحی ایتالیایی برای اولین بار در تاریخ رولزرویس، طراحی بدنه به شرکت ایتالیایی پینینفارینا سپرده شد. پائولو مارتین، طراح برجسته، این پروژه را هدایت کرد. مارتین درحالیکه به سنت طراحیهای ساده و باشکوه رولزرویس وفادار ماند، سعی کرد عناصر نوآورانهای مانند جلوپنجرهای با زاویه ۷ درجه (بهجای عمودی کامل) به این کوپه دودر اضافه کند. روی کاغذ، کامارگ جذاب به نظر میرسید، اما پس از مذاکرات طولانی درباره برخی ویژگیها، نتیجه نهایی که در سال ۱۹۷۵ رونمایی شد، به دلیل ظاهر بیشازحد ساده و حتی کسلکننده موردانتقاد قرار گرفت. ۵۰ سال بعد، طراحی بیرونی کامارگ همچنان تأثیرگذار نیست و یکی از جنجالیترین مدلهای رولزرویس محسوب میشود. با وجود ابهت قابلتوجه، تناسبات آن کمی نامتعادل به نظر میرسد و ظاهر کلی، فاقد ظرافت بینظیر معمول رولزرویس است. کابین کاملاً متفاوت اگرچه کامارگ در سال ۱۹۷۵ و طی نیمقرن گذشته به دلیل ظاهر بیرونیاش موردانتقاد قرار گرفته، اما کابین کامارگ، چه در زمان معرفی و چه حالا، یک پرچمدار واقعی رولزرویس است. این کوپهٔ بریتانیایی عنوان اولین خودروی تولیدی مجهز به سیستم تهویه دو منطقهای را یدک میکشد. داشبورد با چرم پوشیده شده، آمپرهای الهامگرفته از هوانوردی، تزئینات فراوان چوب گردوی براق و صندلیهای عریض و فوقالعاده راحت، فضایی لوکس ایجاد کردهاند. اگرچه یک کوپه دودر است اما کامارگ با ۵,۱۶۹ میلیمتر طول و ۱,۹۱۸ میلیمتر عرض، کابینی جادار با فضای پای قابلقبول برای سرنشینان عقب فراهم میکند. ابعاد بزرگ خودرو همچنین به صندوق عقب عظیم ۷۰۸ لیتری منجر شده که کامارگ را برای سفرهای طولانی ایدهآل میکند. رفتار جادهای بینقص همانطور که اشاره شد، کامارگ بر پایه پلتفرم سیلور شادو و کورنیش ساخته شد. درنتیجه، پیشرانه نیز بدون تغییرات عمده منتقل شد، اما این لزوماً نکته منفی نبود. کامارگ از موتور معروف ۶.۷۵ لیتری V۸ رولزرویس، با گیربکس سه سرعته اتوماتیک TH۴۰۰ جنرال موتورز استفاده میکند. مدلهای اولیه با کاربراتورهای بزرگتر SU مجهز بودند که بعداً با نمونههای سولکس جایگزین شدند. در سال ۱۹۸۰ نیز موتور به سیستم انژکتوری بوش جترونیک مجهز شد. این موتور با حدود ۲۰۰ اسب بخار، چندان قدرتمند نیست، اما کامارگ هرگز برای اسپرت بودن طراحی نشده بود. بهعنوان یک کروزر فوق لوکس، ویژگی اصلی آن رفتار جادهای بینقص است که تحسین جهانی رسانهها و مالکان را به دنبال داشته است. در طول ۱۱ سال تولید، هندلینگ خودرو با افزودن سیستم فرمان هیدرولیک و تعلیق عقب مستقل بهتر شد. یکی از ارزانترین رولزرویسها کامارگ با هدف بازار صادراتی، بهویژه آمریکا، با قیمت ۲۹,۲۵۰ پوند معرفی شد که آن را در سال ۱۹۷۵ به گرانترین خودروی تولیدی جهان تبدیل کرد. با احتساب تورم، این مبلغ برابر با ۳۱۳ هزار پوند یا ۴۱۸ هزار دلار در سال ۲۰۲۵ است. با وجود قیمت بالا که در طول عمر این مدل افزایش یافت، کامارگ بهاندازه کافی سودآور بود تا ۱۱ سال در بازار بماند؛ اما از ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۶، تنها ۵۳۱ دستگاه ساخته شد که آن را به یکی از کمتیراژترین پرچمداران رولزرویس تبدیل کرد. با وجود قیمت اولیهٔ بالا و تولید پایین، ارزش متوسط کامارگ اکنون حدود ۵۳ هزار دلار است و حتی با کمی شانس و صبر، میتوان نمونهای در شرایط عالی را با قیمت کمتر خرید. کامارگ هرچند ۵۰ سال پس از معرفی ممکن است یک شکست تلقی شود اما اکنون یک کلاسیک دستکم گرفتهشده است که مالکیت رولزرویس را برای طیف وسیعتری از افراد ممکن میکند.
کد محتوا: ۲۲۷۵۹
ارسال: دوشنبه، ۵ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۶:۳۴:۰۲
به روز شده: دوشنبه، ۵ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۶:۵۰:۵۸
کلید واژهها: رولزرویس، بامو
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۳۹۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.