آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

رییس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعه‌سازان پاسخ داد؛

چرا خودروهای داخلی کیفیت خوبی ندارند؟

  ابراهیم دوست‌زاده، رئیس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعه‌‌‌سازان کشور در مورد برنامه‌‌‌ریزی برای جلوگیری از حوادث ناشی از حریق خودرو بیان کرد:  

شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۱:۲۱ |

متاسفانه عواملی از قبیل تعدد تامین‌‌‌کنندگان، عدم توجه به مهندسی مرغوبیت، تولید و کیفیت موجب شده خودرو کیفیت مطلوبی نداشته باشد. در هیچ جای دنیا، تعداد تامین‌‌‌کنندگان قطعات زیاد نیستند و قطعا تعدد آن منجر به کاهش کیفیت قطعات می‌‌‌شود. در یک دهه اخیر، توجه کمی به طراحی خودرو شده است. خودروسازی که قطعات خودروی قدیمی را برای خودروی جدید استفاده می‌‌‌کند باید تمام ملاحظات را در نظر بگیرد که متاسفانه شاهد آن نیستیم.

وی در مورد تولیدات داخلی تاکید کرد: باید نظام منسجمی برای انتخاب تامین‌‌‌کنندگان از سمت خودروسازان و حتی موسسه استاندارد اجرا شود. ورود قطعه‌‌‌سازان فاقد اعتبار و کیفیت لازم به زنجیره تولید خودرو باید ممنوع شود. تفکیک قطعه‌‌‌سازان معتبر و فاقد اعتبار وظیفه خودروساز بوده و سازمان استاندارد نیز باید بر این روند نظارت داشته باشد.

رئیس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعه‌‌‌سازان کشور در مصاحبه با رادیو گفت‌‌‌وگو در مورد نقش رانندگان در پیشگیری از آتش‌‌‌سوزی بیان کرد: در هر جامعه‌‌‌ای انسان خطاکار یافت می‌‌‌شود. اما زمانی که در طراحی تست‌‌‌ها و قابلیت اطمینان از حد و حدود استاندارد عبور کرده و نادیده گرفته شود، نمی‌‌‌توان چندان ایرادی از رانندگان گرفت. اما ریشه اصلی اشکال در جای دیگری است.

دوست‌زاده یادآور شد: خودرویی مانند ال ۹۰ بیش از یک دهه است در داخل کشور بالای ۶۵ درصد خودکفا شده بود و کیفیت خودرو به‌‌‌قدری بالاست که هیچ فردی حاضر به فروش آن نیست. چرا که قراردادها و تعهدات با طرف فرانسوی دوطرفه بوده است. اما امروز پس از ۱۰ سال به‌‌‌جای رشد در این حوزه، دچار افت شده‌‌‌ایم؛ بنابراین باید مشکلات به‌‌‌صورت زیر‌بنایی حل شوند؛ چرا که توانایی لازم در بدنه زنجیره تامین وجود دارد که بتوانند قطعات با کیفیت تولید کنند.


رییس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعه‌سازان پاسخ داد؛
چرا خودروهای داخلی کیفیت خوبی ندارند؟
گزارش

کد محتوا: ۲۲۷۵۳

ارسال: شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۱:۲۱

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۷:۲۳:۳۹

کلید واژه‌‌ها: خودرو داخلی، قطعه‌سازان

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

بازدید: ۳۱

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.