معرفی مرسدس بنز یونیماگ سفارشی: غول بیراههنوردی
واحد Mercedes-Benz Special Trucks نسخهای خاص و لوکس از خودروی افسانهای Unimog را معرفی کرده است؛ کامیونی ۴×۴ که به تواناییهای خارقالعاده در آفرود شهرت دارد، اما اینبار با امکانات رفاهی کمنظیر وارد میدان شده است.
استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
معرفی تویوتا GR GT کانسپت: سوپراسپرت هیبریدی
تویوتا با رونمایی از GR GT Concept، چشمانداز خود برای ساخت نسل تازهای از خودروهای پرفورمنس با ریشه کاملاً مسابقهای را نشان داده است. این مدل بههمراه نسخه مسابقهای خود یعنی GR GT۳، پرچمداران جدید برند Toyota Gazoo Racing (TGR) محسوب میشوند؛ خودروهایی که فلسفه «ساختن خودروهای بهتر از طریق مسابقه» در آنها کاملاً متجلی است.
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
تا به حال فکر کردهاید رنگ خاص خودرویتان چگونه خلق شده؟ سفری به فرآیند پیچیده، طولانی و هنرمندانه تولد یک رنگ، از ایده تا تولید نهایی.
هنگام ترکیدن لاستیک خودرو، مناسب ترین واکنش چیست؟
به طور کلی چرخ ها و لاستیک های خودرو یکی از استراتژیک ترین و مهم ترین اجزای تشکیل دهنده یک وسیله نقلیه محسوب می شوند و بروز حادثه ای برای این قسمت، قطعا ایمنی خودرو و وضعیت حرکت ان را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
شیوه صحیح تعویض دنده خودرو در جهت افزایش عمر موتور چگونه است؟
یکی از اقداماتی که عمر موتور و گیربکس را افزایش میدهد، نحوه تعویض دنده خودرو است که می تواند ضربه سنگینی به خودرو وارد کند.
کروز کنترل چیست و چگونه کار میکند؟
یکی از قابلیتهایی که سالهاست در خودروها تعبیه میشود، کروز کنترل یا کنترل کننده سرعت است که در برخی از خودروهای بازار دیده می شود.
نشانه های خرابی کمک فنر چیست؟
کمک فنرها یکی از مهم ترین بخش های خودرو محسوب می شوند و در صورت بی توجهی به آنها ممکن است با عواقب جبران ناپذیری مواجه شوید.
شنبه، ۲۹ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۲
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
نگاهی به ۱۱ سدان اسپرت با قیمت زیر ۴۰,۰۰۰ دلار
چهارشنبه، ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
برترین خودروهای چینی برای آمریکا
دوشنبه، ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
۶ دلیل برای آنکه چانگان CS۳۵ بخریم
چهارشنبه، ۲۴ مهرماه ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲
۱۰ ابرخودرو جدید، با بالاترین قیمت ها در طول تاریخ
سهشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
با کراس اوورهای کوچک و محبوب اروپا آشنا شوید
دوشنبه، ۱۷ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
یادی از فورد موستانگ مکوان ۱۹۶۹، شروع انفجاری نامی بزرگ
مکوان هرچند از لحاظ شهرت و محبوبیت زیر سایه مدلهای شلبی و باس قرار دارد ولی یکی از جذابترین نسخههای نسل اول موستانگ محسوب میشود.
دوشنبه، ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱:۱۹ |
فورد برای اولین بار در سال ۱۹۵۹ از نام مکوان برای یک خودروی کانسپت شناور بدون چرخ استفاده کرد. هشت سال بعد، کانسپت دیگری با نام مکوان معرفی شد که این بار موستانگی با بدنهای جدید بود که قصد داشت عناصر طراحی آینده را به نمایش بگذارد. درنهایت، در سال ۱۹۶۹ مکوان به نسخه پرفورمنس جدیدی برای موستانگ تولیدی تبدیل شد. مکوان با ارائه طیف گستردهای از آپشنها، ماسل کار جذاب و درعینحال مناسبی برای هر بودجهای بود. عرضه نسخه مکوان تا پایان عمر نسل اول موستانگ در سال ۱۹۷۳ ادامه یافت و سپس برای موستانگ کوچک نسل دوم هم ارائه شد. از سال ۱۹۷۸ با معرفی نسل سوم موستانگ اما این نام از خانواده ماسل کار فورد محو شد و باید ۲۵ سال میگذشت تا مکوان دوباره بهعنوان نسخهای میان رده در نسل چهارم موستانگ برای مدت کوتاهی در سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ بازگردد. آخرین و جدیدترین مکوان هم در سال ۲۰۲۱ در نسل ششم موستانگ بهعنوان جایگزینی برای شلبی GT۳۵۰ عرضه شد. بااینحال، از بین تمام موستانگهایی که نام مکوان داشتند، موفقترین و مشهورترین آنها سری اولیه مدل ۱۹۶۹ بود. هرچند امروز مکوان از دید علاقهمندان موستانگ زیر سایه مدلهای باس ۳۰۲، باس ۴۲۹ و شلبی GT۵۰۰ قرار دارد ولی در سال ۱۹۶۹ از همه آنها فروش بیشتری داشت و به یکی از نمادهای عصر طلایی ماسل کارها تبدیل شد. یک اسب برای هر نیاز در سال ۱۹۶۹، جنگ اسب بخار به اوج رسیده بود و اکثر برندهای دیترویتی چندین خودروی عضلانی مختلف را برای پاسخگویی به طیف گستردهای از خریداران خودروهای اسپرت عرضه میکردند. فورد نیز با دومین بازطراحی بزرگ نسل اول موستانگ، به این رقابت شدید پاسخ داد. خبر مهمتر اما گسترش نسخههای پرفورمنس موستانگ تحت فلسفه جدیدی با شعار «یک اسب برای هر نیاز» بود. در سال ۱۹۶۹، غیر نسخه GT که ترکیبی از پرفورمنس و راحتی را ارائه میکرد، فورد برای موستانگ نه یکی بلکه سه نسخه پرفورمنس جدید را معرفی کرد. اولین و چشمگیرترین مدل از بین این سه، باس ۴۲۹ بود که به خاطر هومولوگیشن موتور ۷ لیتری V۸ برای مسابقات نسکار ساخته شد. دومین مدل، باس ۳۰۲ با موتور ۴.۹ لیتری و ۲۹۰ اسب بخار قدرت بود که برای مسابقات ترنس ام ساخته شد. آخرین مدل از این سه هم مکوان بود که بهتر از همه شعار یک اسب برای هر نیاز را تحقق بخشید زیرا برخلاف مدلهای باس، با پیشرانههای V۸ مختلفی عرضه میشد. ظاهر جذاب هرچند باس ۴۲۹ ظاهر سادهای داشت که هرگز موتور قدرتمند زیر کاپوت را نشان نمیداد و صرفاً با دریچه هوای بزرگ روی کاپوت از دیگر نسخههای موستانگ متمایز میشد اما باس ۳۰۲ و مکوان با الهام از خودروهای مسابقهای، تغییرات قابلتوجهی را تجربه کردند. تغییرات ظاهری مکوان شامل آینههای مسابقهای، برچسبهای مشکی بدنه، پینهای کاپوت، دریچههای غیرکاربردی روی کاپوت، لاستیکهای گودیر و در باک کرومی بود که بهصورت استاندارد ارائه میشد. علاوه بر این کرکره شیشه عقب، بال عقب، اسپویلر زیر سپر جلو و دریچه بزرگ روی کاپوت هم قابل سفارش بود که آپشنهای بسیار محبوبی بودند. مکوان که صرفاً در نسخهٔ فستبک عرضه میشد، در داخل نیز با برخورداری از صندلیهای اسپرت پشت بلند، تریم طرح چوب و عایقهای صوتی بیشتر، فضای لوکستری داشت. علاوه بر این تغییرات، سیستم تعلیق مکوان هم ارتقا پیدا کرده بود که میزان این ارتقاء به نوع پیشرانه انتخابی بستگی داشت. بهعنوانمثال، با موتور V۸ استاندارد، ارتقاءها شامل میل موجگیر قویتر در جلو و کمکفنرهای سفتتر عقب میشد درحالیکه نسخههای مجهز به موتور بلوک بزرگ از میل موجگیر قطورتر، تقویت زیر و بند و فنرها و کمکفنرهای هوی دیوتی بهره میبردند. موتور V۸ برای هر بودجهای هرچند تغییرات ظاهری مکوان نمای چشمگیری را ایجاد کرد ولی جذابیت اصلی این مدل به خاطر ارائه مجموعه متنوعی از موتورها بود که برای هر بودجهای گزینهای مناسب داشت. موتور استاندارد یک نمونه ۵.۸ لیتری ویندسور با کاربراتور دو دهنه و ۲۵۰ اسب بخار قدرت بود که هرچند با پیشرانههای پرفورمنس موستانگ فاصله زیادی داشت ولی علاقهمندان را قادر میساخت با بودجه کمتر هم بتوانند یک مکوان بخرند. برای کسانی که خواهان قدرت بیشتری بودند نیز فورد سه موتور V۸ سفارشی را ارائه میکرد که با نسخه کاربراتور چهار دهنه همان موتور ۵.۸ لیتری آغاز میشد و قدرت را به ۲۹۰ اسب بخار افزایش میداد. موتور بعدی ۶.۴ لیتری با ۳۲۰ اسب بخار قدرت بود اما جذابترین موتور مکوان، نیروگاه ۷ لیتری مشهور کبرا جت بود که ۳۳۵ اسب بخار قدرت داشت و با رم ایر یا بدون رم ایر قابل سفارش بود. برای این نسخه، امکان سفارش پکیج درگ هم وجود داشت که با ارتقاءهای مختلفی، موتور را به سوپر کبرا جت تبدیل میکرد. مکلارن با موتور کبرا جت یا سوپر کبرا جت به هیولایی ترسناک تبدیل میشد که میتوانست ۴۰۰ متر را در محدوده ۱۳ ثانیه طی کند. پرفروشترین موستانگ پرفورمنس در سال ۱۹۶۹ مکوان مدل ۱۹۶۹ به موفقیت فوقالعادهای دست پیدا کرد و ۷۲,۴۵۸ دستگاه فروخت که حدود یکچهارم کل فروش موستانگ در سال ۱۹۶۹ بود. برای مقایسه، موستانگ GT تنها ۵,۹۵۸ دستگاه و باس ۳۰۲ فقط ۱,۶۲۸ دستگاه فروختند. با چنین موفقیت چشمگیری، فورد تصمیم به خاتمه تولید GT گرفت و در سال ۱۹۷۰، مکوان که تغییراتی ظاهری را تجربه کرد، همچنان پرفروشترین نسخه پرفورمنس موستانگ باقی ماند. بااینحال، مکوان نه در سال ۱۹۷۰ و نه سالهای بعد هیچگاه نتوانست به فروش مدل ۱۹۶۹ نزدیک شود. بهطورکلی، با اینکه مکوان تحتالشعاع مدلهایی مثل باس ۴۲۹ و شلبی GT۵۰۰ قرار دارد ولی بدون شک بازی را برای فورد تغییر داد و نام خود را در تالار مشاهیر خودروهای عضلانی ماندگار کرد.
کد محتوا: ۲۲۷۳۷
ارسال: دوشنبه، ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱:۱۹
به روز شده: دوشنبه، ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷:۰۶
کلید واژهها: فورد، فورد موستانگ
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۳۶۷
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.