هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
کاربرد ترمز اضطراری اتوماتیک پیش از تصادف
ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) چیست؟ میتوان این تکنولوژی را به عنوان سیستمی تعریف کرد که احتمال وقوع تصادف با وسیله نقلیه دیگر یا یک انسان را در پیشروی خودرو تشخیص داده و به راننده کمک میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت وقوع آن را کاهش دهد. ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) بدین گونه عمل میکند که ابتدا سیگنالهایی را به راننده برای اصلاح عملکردش ارسال میکند و اگر پاسخ راننده مناسب نبوده و یا راننده سرعت عمل کافی نداشته باشد، این سیستم به صورت اتوماتیک، ترمزها را به منظور اجتناب از تصادف فعال خواهد کرد.
اجزای جلوبندی خودرو و علائم خرابی آن ها
جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که در قسمت جلو و زیرین خودرو قرار دارد. وظیفه مجموعه قطعات آن راحتی در رانندگی و ایجاد تعلیق یا هندلینگ خودرو به هنگام عبور از سطوح ناهموار همانند دست اندازها و چاله ها است. قطعات جلوبندی شامل سیبک ها، دستگاه تعلیق، اکسل، سیستم فرمان، کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، طبق، میل تعادل و میل موجگیر است.
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
گرمای تابستان با تایر خودرو چه میکند؟!
از آنجا که گرما، اثر جدی در خالی شدن باد یا ترکیدگی تایرها دارد؛ بدین سبب کارشناسان تصریح زیادی بر توجه رانندگان به این مقوله به ویژه در فصل تابستان دارند. ترکیدگی لاستیک در هوای گرم یکی از شایع ترین عواملی است که خطرات زیادی برای خودروها ایجاد میکند؛ به صورتی که یکی از عوامل اصلی خیلی از تصادفات جاده ای در فصل تابستان ترکیدگی لاستیک به علت های گوناگون است.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
کراس اوور دو درب بوگاتی با قدرت ۱,۰۰۰ اسب بخار
چهارشنبه، ۲۱ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
برترین خودروهای چینی برای آمریکا
دوشنبه، ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
خودروهایی که رنگهای خاصشان،ارزش آن ها را بالا برده است!
یکشنبه، ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
بزرگان دنیای فناوری با چه خودروهایی رانندگی میکنند
دوشنبه، ۱۴ بهمنماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
برترین خودرو های ساخت برند SRT
سهشنبه، ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
چرا رنو ۵ در بازار آمریکا شکست خورد؟
رنو ۵ از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳ با نام لوکار در آمریکای شمالی عرضه شد ولی با استقبال چندانی مواجه نشد و نهایتاً در سال ۱۹۸۷ رنو بازار آمریکا را ترک کرد.
دوشنبه، ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲:۵۱ |
سالها است که خودروهای رنو، پژو و سیتروئن در بازار آمریکا حضور ندارند ولی در دوران کوتاهی، آمریکاییها میتوانستند خودروهای فرانسوی را در جادههای سراسر کشورشان ببینند. سیتروئن در سال ۱۹۷۴ پس از ممنوعیت عرضهٔ خودروهای بزرگترش توسط NHTSA به خاطر سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم ارتفاع، از بازار آمریکا خارج شد زیرا خودروهای کوچکترش در این کشور محبوبیتی نداشتند. رنو اما کمی بیشتر در آمریکا دوام آورد و تا سال ۱۹۸۷ خودروهای خود را در ایالاتمتحده عرضه کرد. یکی از خودروهایی که این برند فرانسوی به آمریکا فرستاد، رنو ۵ مشهور بود که با نام لوکار (LeCar) در این کشور عرضه شد. این خودرو در سال ۱۹۷۶ ابتدا با همان نام اصلی رنو ۵ راهی بازار ایالاتمتحده شد با این امید که بتواند از محبوبیت رو به رشد خودروهای کوچک در آمریکای شمالی بهره ببرد زیرا به دلیل وقوع بحران نفتی، سلیقهٔ بازار آمریکا به سمت خودروهای کوچکتر در حال تغییر بود. بااینحال، رنو ۵ فروش ناامیدکنندهای داشت و درنتیجه فرانسویها عجولانه نام این هاچبک کوچک را در سال ۱۹۷۷ به لوکار تغییر دادند تا شاید بتوانند شرایط را بهتر کنند. در سال ۱۹۷۹ نیز رنو با AMC شراکتی را آغاز کرد تا خودروهای خود را از طریق نمایندگیهای این شرکت آمریکایی در بازار ایالاتمتحده عرضه کند. بدین ترتیب، رنو که تنها ۲۵۰ نمایندگی در آمریکای شمالی داشت، حالا به ۱,۳۰۰ نمایندگی AMC دسترسی پیدا کرد. ناکامی رنو ۵ در بازار آمریکا تصمیم عجیب رنو که در شکست لوکار در بازار آمریکا نقش پررنگی داشت، عدم عرضهٔ این خودرو در کالیفرنیا و نادیده گرفتن نمایشگاه خودروی لسآنجلس بود یعنی نمایشگاهی که بهطور خاص روی خودروهای وارداتی تمرکز داشت. اگر یک ایالت در آمریکا میتوانست رنو ۵ را به موفقیت برساند، کالیفرنیا بود، جایی که خریداران بهتر از نوآوری استقبال میکردند و قانونگذاران در تلاش برای کنترل آلودگی هوای لسآنجلس بودند. بااینحال، خوشبختانه تغییر نام رنو ۵ به لوکار باعث افزایش فروش هاچبک کوچک فرانسویها در آمریکا شد و درحالیکه این خودرو در سال ۱۹۷۶ تنها حدود ۶,۸۰۰ دستگاه فروخته بود، در سال ۱۹۸۲ این رقم به ۳۷ هزار دستگاه رسید. حتی ادارهٔ پلیس واشنگتن نیز سه دستگاه لوکار خرید تا هزینهٔ سوخت خودروهای خود را کاهش دهد. هرچند فروش لوکار در اوایل دههٔ ۸۰ در آمریکا بسیار بیشتر از سالهای ابتدایی عرضه شده بود و برخلاف ایالاتمتحده، در کانادا فروش خوبی داشت ولی این برای عرضهٔ نسل دوم رنو ۵ در آمریکای شمالی کافی نبود و درنتیجه، در سال ۱۹۸۳ واردات لوکار از فرانسه خاتمه یافت و سدان جدید رنو آلیانس جایگزین آن شد. در سال ۱۹۸۷ نیز رنو بهطور کامل از بازار آمریکای شمالی خارج شد. تفاوتهای لوکار با رنو ۵ رنو ۵ یا لوکار از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۰ فقط بهصورت سهدر در آمریکا عرضه شد تا اینکه در سال ۱۹۸۱ نسخهٔ پنجدر هم راهی نمایندگیهای فروش آمریکا شد. لوکار اما برای مطابقت با قوانین ایمنی آمریکا، در بیرون تغییراتی را نسبت به رنو ۵ تجربه کرده بود. یکی از این تغییرات، سپرهای برجستهتر در جلو و عقب بود تا بتواند قانون مقاومت سپر در برابر تصادفاتی با سرعت ۸ کیلومتر بر ساعت را رعایت کند. علاوه بر این، به گلگیرهای جلو و عقب نیز چراغهای نشانگر جانبی اضافه شد و چراغهای جلو هم دایرهای شدند. البته در سال ۱۹۸۰ طراحی نمای جلوی لوکار بروز شد و چراغها مستطیلی شدند ولی هنوز هم با چراغهای اصلی رنو ۵ تفاوت داشتند. لوکار در بازار آمریکا با یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر عرضه شد که ۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۵ نیوتن متر گشتاور داشت. مزیت اصلی لوکار در دوران بحران سوخت، مصرف بنزین پایین ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر بود. علاوه بر این، هاچبک کوچک رنو به خاطر اتاق جادار، سواری نرم و پیشرانهٔ روان نیز در آزمونهای جادهای نشریات آمریکایی تحسین شد. لوکار در بازار آمریکا باید با فورد فییستا، فولکسواگن گلف و هوندا سیویک رقابت میکرد ولی درحالیکه این خودروها همگی تا چند دهه بعد همچنان در آمریکا عرضه شدند و میشوند، لوکار عمر کوتاهی داشت. چرا خودروهای فرانسوی در آمریکا محبوبیتی نداشتند؟ دلیل اصلی این موضوع، اندازهٔ کوچک خودروهای فرانسوی است درحالیکه آمریکاییها علاقهای به استفاده از خودروهای کوچک ندارند. البته فضای کابین و صندوق رنو لوکار در حد هوندا سیویک زمان خود بود ولی تصور آمریکاییها از خودروهای فرانسوی همواره ماشینهایی کوچک و تنگ بود که باعث شد علیرغم موفقیت خودروهای کوچک اروپایی و ژاپنی مثل گلف و سیویک در بازار آمریکا، همتایان فرانسوی توفیقی کسب نکنند.
کد محتوا: ۲۲۷۳۵
ارسال: دوشنبه، ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲:۵۱
به روز شده: دوشنبه، ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲:۳۹
کلید واژهها: رنو، رنو ۵
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۲۴۷
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.