خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
علت خاموش شدن خودرو در حین رانندگی
شاید تابحال برایتان پیش آمده باشد که در حین رانندگی در جاده ها و خیابان ها ناگهان خودروی شما خاموش شده و از کار می افتد. این اتفاق اصلا خوشایند رانندگان نیست و سبب آن می شود تا در وسط خیابان و جاده گیر بیفتید، در این مطلب قصد داریم نگاهی به علت خاموش شدن خودرودر حین رانندگی بیندازیم و مهمترین علل توقف ناگهانی خودرو را به اطلاع شما برسانیم.
انواع مایع خنککننده موتور و علت تفاوت رنگ آنها
آشنایی با انواع مایع خنککننده موتور خودرو: چرا خنککنندهها رنگهای گوناگونی دارند؟ تفاوت آنها چیست و چه افزودنیهایی دارند؟
مواردی که دانستن آنها خوشایند تعمیرکارها نیست!
اکثر رانندگان با اتکا به نظر مکانیکها، خودروهای خود را به دست آنها میسپارند تا ایرادهای آن را پیدا کرده و برطرف کنند. اما برخی نکات هستند که مکانیکها به هیچ عنوان دوست ندارند که رانندگان از آن مطلع شوند تا حتما برای رفع ایراد به آنها مراجعه شود.
اتومبیلها چگونه نامگذاری میشوند؟
نامگذاری اتومبیل ها به اندازه نامگذاری افراد مهم است. کارخانههای اتومبیل سازی نیز همواره سعی دارند با انتخاب نامهای مناسب بر فروش خود بیافزایند. در این میان آمریکاییها بیشتر ماشین خود را با اسم نامگذاری میکنند مانند فورد موستانگ، شورولت کامارو، شورولت مالیبو که اولی به معنی اسب وحشی، دومی بدون معنی و سومی نام سواحلی در اقیانوس آرام در نزدیکی لس آنجلس است.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
۶ دلیل برای آنکه ام وی ام x۲۲ را نخریم
چهارشنبه، ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
معرفی رولزرویس گوست ۲۰۲۱؛ بازآفرینی یک سوپرسدان با پلتفرم مستقل از ب ام و
چهارشنبه، ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
۱۵ خودرو اسپرت کلکسیونی ارزشمند برای سرمایه گذاری در بازار جهانی
جمعه، ۱۲ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
۱۰ کراس اوور بزرگ با موتورهایی کوچک
یکشنبه، ۹ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
نگاهی به پیشرانههای کلاسیک چندکاربراتوری آمریکایی
سهشنبه، ۹ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
تست رانندگی کیا K۴ مدل ۲۰۲۵
درست بیرون آستین تگزاس در یک جاده دوطرفه باریک، نزدیک بود تصادف کنیم. من در صندلی سرنشین کیا K۴ GT-Line مدل ۲۰۲۵ بودم که یک تویوتا راو ۴ در بالای تپه ظاهر شد. شاسی بلند به سرعت در حال نزدیک شدن به ما بود و کاملا در شرایط شاخ به شاخ شدن قرار داشتیم.
شنبه، ۱ دی ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹:۳۰ |
با دست راستم دستگیره در را گرفتم، در حالی که با دست چپم کمربند ایمنی را روی سینهام محکم گرفته بودم. راننده ترمز گرفت و خودرو را کمی منحرف کرد تا راه برای راو ۴ باز شود. به سختی از تصادف قسر در رفتیم، در حالی که راو ۴ چرخید و از دید ما خارج شد. حتی در چنین شرایط سخت و وحشتناکی، K۴ کاملا قابل کنترل بود و ما را از مرگ نجات داد. خوشبختانه، در بقیه مسیری که کیا برای ما انتخاب کرده بود، حادثه دیگری رخ نداد. در واقع ما جان خود را مدیون سیستم تعلیق عقب چنداتصالی اسپرت GT-Line و کمکفنرهای سوپاپی SFD۳ جلوی کیا هستیم، که در حین جلوگیری از برخورد با خودروی روبهرویی، K۴ را به خوبی کنترل کرد. این سیستم ناهمواریهای مختلف جاده در بقیه مسیر را نیز جذب کرد. اما GT-Line اسپرتترین تیپ K۴ نیست. موتور ۲ لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی در کنار گیربکس متغیر پیوسته، توان ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۳۲ پوند فوت تولید میکند. این خودرو حتی در بزرگراههای خارج از مرکز تگزاس ضعیف به نظر نمیرسد، اما چندان سریع هم نیست. با توجه به مصرف سوخت ۴۰ مایل در هر گالن در بزرگراه، واضح است که K۴ کارایی را به جذابیت ترجیح میدهد. حالت اسپرت با فرمانپذیری سفتتر و واکنش بهتر دریچه گاز تجربه رانندگی بهتری ارائه میدهد، اما اجازه نمیدهد فراموش کنید که یک گیربکس متغیر پیوسته بین موتور و چرخها قرار دارد. به همین دلیل تیپ GT-Line Turbo وجود دارد. این نسخه از K۴ دارای موتور ۱.۶ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ و یک گیربکس هشتسرعته اتوماتیک معمولی است که با انتخاب حالت اسپرت، امکان تعویض دنده را در بالاترین محدوده دور موتور فراهم میکند و به راننده اجازه میدهد تا از نهایت قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۳ پوند فوت بهره ببرد. مدل توربو از همتای غیرتوربوی خودش سریعتر است، اما خیلی هم سریع نیست. K۴ GT-Line Turbo در سرعتهای عادی و دور موتور پایین، هیجانانگیز و جذاب است، اما قدرت آن در دور موتور بالاتر به سرعت افت میکند. در داخل کابین کمی نویز به گوش میرسد، اما شیشهها و تایرهای آکوستیک به خوبی فضای داخلی را آرام نگه میدارند. GT-Line با پکیج پریمیوم و نسخه توربو که من با آن رانندگی کردم دارای تمام امکانات، از جمله صندلیهای جلو با تهویه در نسخه بالارده و سه صفحه نمایش شامل دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی پنل ابزار و سرگرمی و یک صفحه نمایش سوم بین آنها برای اطلاعات تهویه بود. اما حتی لیست استاندارد امکانات با اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم بسیار عالی به نظر میرسد. خوشبختانه K۴ هنوز هم از کلیدهای فیزیکی برای سیستم تهویه در زیر ردیفی از دکمهها برای کنترل نمایشگر سرگرمی بهره میبرد. اما متاسفانه محل قرارگیری فرمان، بیشتر صفحه نمایش جذاب آن را از دید راننده مخفی میکند. K۴ طویلتر و عریضتر از مدل فورته است که جایگزین آن میشود و بخش زیادی از این فضای اضافی به سرنشینان عقب تعلق میگیرد. کیا ادعا میکند که این سدان جدید با ۳۸ اینچ فضای پا و ۳۷.۳ اینچ فضای سر در عقب، از این نظر بهترین عملکرد را در بین رقبا دارد. من فضای زیادی پشت صندلی راننده داشتم، اما حضور سرنشینان قدبلند در صندلی جلو این فضا را کاهش میدهد و صندلیهای جلوی پلاستیکی را به زانوهای سرنشین عقب فشار میدهد. کیا K۴ با وجود بزرگ شدن هنوز هم یک سدان جمعوجور است، بنابراین به طور کلی از کمبودهای این کلاس رنج میبرد. دستگیره در که در لحظات نزدیک به تصادف آن را گرفتم حس خوبی القا میکرد، اما در کنار پلاستیک مشکی قرار داشت که شیشه و قفلها را احاطه کرده بود. کیفیت آن خیلی پایین به نظر نمیرسید، اما از کیفیت بالایی هم برخوردار نبود. در حالی که هنوز پلاستیک زیادی در سراسر کابین وجود دارد، اما کیا برای جبران این کمبود فناوریهای موردنیاز مشتریان جوان را به آن اضافه کرده است. شیشهها و تایرهای آکوستیک میتوانند علاوه بر ایجاد حس لوکس بودن، معایب ناشی از کیفیت پایین مواد داخل کابین را مخفی کنند، اما اکثر خریداران احتمالا این آپشنها را سفارش نخواهند داد. کیا K۴ دارای نمایشگرهای بزرگ، اتصال بیسیم، مجموعهای جذاب از تجهیزات ایمنی استاندارد (هشت کیسه هوا، دستیار حفظ مسیر، اجتناب از برخورد از جلو، هشدار برخورد از عقب و غیره) است و مصرف سوخت بسیار خوبی دارد. صندلیهای مجهز به گرمکن در تیپ GT-Line با قیمت اولیه ۲۶۳۴۵ دلار موجود هستند. این پکیج نظر خریداران جوانتری که بیشتر از عملکرد به دنبال امکانات فراوان هستند را جلب میکند. تنها چیزی که میتواند خریداران بالقوه را ناامید کند، طراحی ظاهری خودرو است. در پشت سقف، ستون C و رکابها یک چینخوردگی در بدنه به چشم میخورد که از زوایای خاصی ناموزون و زشت به نظر میرسد. چراغ عقب سراسری بین چراغهای عمودی در گوشهها ظاهر پهنتری به خودرو میدهد و به لطف پوشش مشکی در پایین، باعث میشود ارتفاع خودرو کمتر از واقعیت به نظر برسد. بهترین زاویه K۴ نمای عقب آن است، به ویژه با چینهای ظریفی که در پشت سقف دیده میشود. کیا فروش K۴ را از چند ماه پیش در آمریکا آغاز کرده است. البته شرکت ژاپنی تاکنون فقط تیپهای پایینرده این سدان کامپکت را عرضه کرده است. مدلهای جذاب GT-Line و GT-Line Turbo به تازگی در حال ورود به نمایندگیهای سراسر ایالات متحده هستند.
کد محتوا: ۲۲۷۲۴
ارسال: شنبه، ۱ دی ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹:۳۰
به روز شده: شنبه، ۱ دی ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲:۳۷
کلید واژهها: کیا، کیا K۴ مدل ۲۰۲۵
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: خودرو بانک
بازدید: ۲۵۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.