لوکانو ۵ / چری جیکو؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند وارداتی ماموت

  ماموت خودرو برای واردات لوکانو ۵ به عنوان نسخه‌ی کوچک‌تر و ارزان‌تر لوکانو ۷ آماده می‌شود. این کراس‌اور رقیب X۵۵ مدیران خودرو، چانگان CS۳۵ سایپا و ری‌را ایران خودرو خواهد بود.  

شنبه، ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳:۱۰ |


باتوجه به ضعف اقتصادی مردم در بازار ایران و عدم توانایی مالی برای خرید خودرو با قیمت بالا، نیاز به واردات مدل‌های ارزان‌ به شدت احساس می‌شود. این شرایط، همراه با عوارض و مالیات سنگین بر انواع خودرو، فشار مضاعف بر اقشار مختلف جامعه دارد. از سویی دیگر، بازار مدل‌های زیر یک میلیارد تومان، انحصارا در اختیار سایپا و ایران خودرو باقی مانده است تا شرکت‌های واردکننده، مجبور به فعالیت در کلاس قیمتی بالاتر شوند.

از اواسط دهه‌ی ۹۰ خورشیدی، ماموت خودرو با واردات مدل‌های نسبتا گران ساخت فولکس واگن، بازار ایران را تحت تاثیر قرار داد و سال گذشته، محصولاتی از برند جتا (زیرمجموعه فولکس در چین) را وارد کشورمان کرد. حالا ماموت برای عرضه‌ی خودروهای زیربرند چری با نام لوکانو (jaecoo) آماده می‌شود تا محصولات جدید با قیمت یک تا ۲ میلیارد تومان نیز داشته باشد. بعید نیست سال آینده، شاسی بلند پهن‌پیکر جیکو ۹ هم به نام لوکانو ۹ توسط ماموت وارد ایران شود.

چری در کنار جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال، یکی از خودروسازان برتر چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. محصولات جدید چری علاوه‌بر امکانات رفاهی متنوع و نزدیک به استاندارد جهانی، ظاهر جذاب و عامه‌پسند دارند که فراتر از انتظار عامه‌ی مردم است. بازار ایران در سال‌های گذشته، میزبان انواع محصولات چری شامل کراس‌اورهای  X۲۲ X۳۳، تیگو ۵ و X۵۵ و تیگو ۷ در کنار سدان آریزو ۵ و آریزو ۶ بود. با ‌این ‌اوصاف، می‌توان چری را مهم‌ترین برند خودروسازی چین در بازار کشورمان دانست.

برندهای متنوع زیرمجموعه‌ی چری فعالیت می‌کنند. بعضی از این محصولات با نام‌های مختلف، مشخصات فنی و حتی ظاهر مشابه دارند. لوکانو ۷ که قرار است توسط ماموت خودرو در ایران عرضه شود هم، با برند جیکو (جائکو jaecoo j۵) و چری و تانسو (Tansuo) از سال ۲۰۲۳ تاکنون تولید می‌شود. تمام این خودروها، در چین مونتاژ می‌شوند و تفاوت خاصی ندارند. پلت فرم  لوکانو ۷  با چری تیگو ۷ پرو موجود در ایران مشابه است.

طراحی بیرونی و نمای بدنه لوکانو ۵
شباهت جیکو j۵ و جیکو J۷ که در ایران لوکانو ۵ و لوکانو ۷ نام دارند، بسیار زیاد است. اگر ابعاد این خودروها را فراموش کنیم، جزئیات ساده در سپرها متفاوت است و فرم چراغ‌ها با جلوپنجره، فرق خاصی ندارند.

در  نگاه اول،  بزرگی جلوپنجره توی ذوق می‌زند. هرچند که می‌توان سبک طراحی این خودرو را در کلاس کراس‌اورهای چینی، بسیار خوب و جذاب توصیف کرد؛ اما عدم هماهنگی بین اجزای مختلف، مثل چراغ‌های کوچک و حفره‌های بزرگ طرفین سپر، ناپختگی را نشان می‌دهند. ظاهرا طراحان خودرو تلاش کرده‌اند تا حس لوکس برای لوکانو ۵ مشخص شود.

از نمای جانبی، الگوبرداری از محصولات رنجرور دیده می‌شود. تیرگی قاب پنجره‌ها، شیب ملایم سقف و خطوط صاف در برش‌های در، این موضوع را نشان می‌دهد. رینگ‌های  ۱۷ اینچ آلومینیوم هم طراحی ساده دارند. آینه بغل بزرگ هم‌رنگ بدنه و دستگیره‌های معمولی، برای لوکانو ۵ استفاده شده است. این خودرو برخلاف لوکانو ۷، چندان وابسته به ادوات پلاستیکی در گلگیرها نیست؛ اما همچنان بدون حجم‌دهی پیچیده در بدنه ارایه می‌شود.

در نمای پشت، چراغ‌های پیوسته و باریک با طرح LED و شطرنجی، مشابه لوکانو ۷ استفاده شده‌اند؛ اما تاکید بسیار زیادر برحجم‌دهی بدنه و فقدان خطوط عمیق به شدت احساس می‌شود. در مجموع می‌توان از طراحی عقب لوکانو ۵ رضایت داشت؛ هرچند که  بخش‌هایی از سپر، پلاستیکی هستند؛ اما اسپویلر عقب و محل نصب پلاک، به خوبی حس اسپرت این کراس‌اور را تقویت می‌کنند.

لوکانو ۵ با طول ۴,۳۸۰ و عرض ۱,۸۶۰ و ارتفاع ۱,۶۵۰ و فاصله محوری ۲,۶۲۰ میلی‌متر عرضه می‌شود. با این شرایط، کراس‌اور وارداتی ماموت، کمی بزرگ‌تر از X۵۵ مدیران خودرو است.

طراحی داخلی و نمای کابین لوکانو ۵
طراحی ساده و کم‌هیجان، در ادوات داشبورد لوکانو ۵ دیده می‌شود. سازنده تلاش کرده است با مانیتور بزرگ در بخش میانی، فناوری‌های مدرن را توی چشم بیاورد اما خطوط کاملا صاف روی داشبورد، همراه با مواد خشک پلاستیکی، جذابیت چندانی فراهم نمی‌کنند. کابین لوکانو ۵  برای افراد علاقه‌مند به سبک طراحی کمینه‌گرا (مینیمال) جالب است.

فرمان D شکل با برجستگی در پایین، ترکیبی از حس اسپرت و آینده‌نگر دارد. نمایشگر استفاده شده برای پنل پشت فرمان، چندان بزرگ نیست؛ اما برای مانیتور سیستم سرگرمی، نمونه‌ی ۱۳/۲ اینچ دیده می‌شود که در کلاس کراس‌اورهای کوچک، بسیار نادر است. در کابین، کلیدهای کنترلی بسیار کم‌تعداد هستند و استفاده از امکانات خودرو، وابستگی کامل به دکمه‌های روی فرمان و لمس مانیتور دارد. طراحی دسته‌دنده، محل جالیوانی، کلیدگردان و کنسول میانی، جذاب به نظر می‌رسد.

صندلی‌های لوکانو ۵ تمام چرم هستند و راحتی بسیار خوب فراهم می‌کنند. این کراس‌اور برای ۴ سرنشین بلندقد مناسب است و از نظر بزرگی کابین، تفاوت خاصی با تیگو ۷ پرو مدیران خودرو ندارد. برای صندوق عقب، ۴۸۰ لیتر فضای حمل بار دیده می‌شود که البته در کلاس کراس‌اور، قابل قبول است.

پیشرانه و تجهیزات فنی لوکانو ۵
موتور و گیربکس لوکانو ۵ با لوکانو ۷ مشترک است و هردو مجهز به سیستم دو دیفرانسیل هستند. پیشرانه‌ی ۱/۶ لیتر توربوشارژ برای محصول وارداتی ماموت، ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این کراس‌اور ۱۲۵۰ کیلوگرمی در زمان ۸  ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت، ۶ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. این احتمال وجود دارد که نسخه‌ی تک دیفرانسیل لوکانو ۵ نیز وارد ایران شود.

امکانات رفاهی جیکو ۵ سفارشی در چین، سقف پانورامای برقی، تهویه اتوماتیک دوکاناله، روشنایی روزLED ،  سنسور نور و باران، کاهش نور بالا اتوماتیک، صندلی های جلو برقی، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، حافظه صندلی راننده، سیستم پاکسازی هوای کابین، نور پردازی ملایم داخل اتاق، ترمز پارک برقی (دکمه‌ای)، کروز کنترل تطبیقی با افزایش و کاهش سرعت اتوماتیک، استارت دکمه ای با قابلیت روشن شدن خودرو از راه دور، دید ۳۶۰ درجه و دوربین ثبت وقایع را شامل می‌شود.

قیمت لوکانو ۵ در بازار جهانی و پیش‌بینی برای ایران
حدود قیمت لوکانو ۵ در چین، ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار است. با این شرایط، نسخه‌ی دو دیفرانسیل با امکانات اضافی، حدود ۲ میلیارد تومان برای خریدار ایرانی، هزینه خواهد داشت و لوکانو ۵ را وارد رقابت با فونیکس FX خواهد کرد که صرفا محرک جلو است. همچنین، مدل تک دیفرانیسل لوکانو ۵ با حدود قیمت ۱/۵ میلیارد تومان، می‌تواند خریداران X۵۵ مدیران خودرو را جذب کند.


لوکانو ۵ / چری جیکو؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند وارداتی ماموت
گزارش

کد محتوا: ۲۲۷۰۸

ارسال: شنبه، ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳:۱۰

به روز شده: شنبه، ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲:۲۸

کلید واژه‌‌ها: لوکانو ۵، چری، کراس اوور، چانگان

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: پدال

بازدید: ۶۲

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.