خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
ده راه کار برای بالا بردن عمر خودرو
طبق آخرین گزارش شرکت معتبر اچ آیاس مارکیت (HIS Markit) تعداد خودروهای موجود در جهان از یک میلیارد دستگاه عبور کرده است. این در حالی است که میانگین سن هر خودرو ۶/۱۱ سال بوده و براساس همین گزارش صاحبان خودروها شش سال و نیم اتومبیلهای خود را نگهداری میکنند.
شیشه گرم کن عقب
شیشه گرم کن در واقع یک المنت است که با برقراری جریان در آن شروع به گرم کردن شیشه میکند.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
روغنهایی که دشمن سیستمهای الکترونیکی خودرو میشوند
یکی از چالشهای تولیدکنندگان روغنموتور، یک استارت راحت و بیدردسر در هوای سرد است. اما یکی از این چالشها، انتقال نیروی برق زیادی است که در حرکت اولیه موتور و از طریق روغن به بدنه خودرو و پس از آن به سایر تجهیزات الکتریکی موتور منتقل میشود.
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
راهنمای خرید صندلی ماشین برای کودکان
سهشنبه، ۸ تیرماه ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
خودروهای کلاسیک آمریکایی که زمانی در ایران محبوب بودند
چهارشنبه، ۲۰ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
برترین خودروهای ۸ سیلندر ساخت ایتالیا
دوشنبه، ۳۰ فروردینماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
مکلارن و رویای شکستن رکورد سرعت زمینی در دهه ۹۰؛ روایتی خواندنی از یک پروژه نافرجام
شنبه، ۱۱ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
خودروهای رولز-رویس بینظیری که با تیونینگ به سرحد پتانسیل خود رسیدهاند
شنبه، ۱۹ بهمنماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
پورشه ۹۹۳ اسپیدستر تک ساخت با ۳۰۰ اسب بخار قدرت معرفی شد
پورشه ۹۹۳ اسپیدستر خودرویی تک ساخت و سفارشی است که از پیشرانه ۶ سیلندر با ۳۰۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند.
دوشنبه، ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸:۱۷ |
برنامه سفارشی ساز پورشه به مشتریان بسیار خاص این شرکت اجازه میدهد تا با طراحان و مهندسان روی هر چیزی که میخواهند کار کنند. لوکا ترازی طراح ایتالیایی خواهان یک دستگاه ۹۹۳ برای کلکسیون اسپیدسترهای خود بوده اما پورشه هرگز چنین خودرویی را بهصورت رسمی تولید نکرده و تنها نسخههای خاصی را برای فری پورشه و جری سینفلد توسعه داده و یک مدل دیگر را نیز به عنوان بخشی از فرایند ارتقای کارخانه خود تولید نموده است. حالا میخواهیم شما را با چهارمین پورشه ۹۹۳ اسپیدستر دنیا آشنا کنیم. ترازی به طراحان پورشه در تولید این خودرو کمک کرده است. ۹۹۳ اسپیدستر بر پایه مدل کررا کابریوله توسعه یافته و از شیشه جلوی جدید و بخش پشتی منحصربهفرد برخوردار است. از دیگر جزئیات خاص خودروی یاد شده میتوان به رینگهای ۱۸ اینچی تیره، آینههای طرح کلاسیک، تریم پرچم شطرنجی زرد و مشکی روی صندلیها و چراغهای جلو با طراحی محصولات مدرن پورشه اشاره کرد. رنگ زرد منحصربهفرد بدنه هم اوتو نام دارد که از روی نام سگ ترازی انتخاب شده است. قطعاتی همچون اسپویلر جلو، رکابهای جانبی و پانلهای پشتی از خودروی ۹۹۳ توربو الهام گرفتهاند. محافظ تیغه کوسه بالای رینگهای عقب هم اشاره جذابی به ۹۱۱ اسپیدستر سال ۱۹۸۹ دارند. قوای محرکه و بخش سختافزاری خودرو شامل پیشرانه، شاسی و ترمزها همگی از ۹۹۳ کررا RS گرفته شدهاند و نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری تخت خودرو ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. پورشه ۹۹۳ اسپیدستر در هفته خودرویی مونتری به نمایش درآمده و سپس راهی اروپا خواهد شد تا به دست ترازی برسد. پورشه در خلال ساخت این محصول سفارشی به ترازی اجازه داده تا فرایند گالوانیزه شدن بدنه را تماشا کند و حتی بخشی از بدنه را خودش رنگآمیزی نماید. بخش سفارشی ساز پورشه چندین دهه مشغول فعالیت بوده و پروژههای تک ساخت و سفارشی را نیز تولید میکند اما پورشه این فرایند را فقط برای مشتریان خاص خود در نظر گرفته است. با اینکه بخش سفارشی ساز پورشه در سال ۲۰۲۲ خودروی تک ساخت ۹۹۶ اسپرت کلاسیک را تولید و حراج کرد اما این ۹۹۳ اسپیدستر اولین محصول تک ساخت برای مشتری شخصی است. پروژههایی همچون خودروی موردبحث از پایه قیمت ۱۰۰ هزار دلار شروع میشوند اما مشخص است که مبلغ نهایی بسیار بالاتر خواهد بود. البته در دنیایی که افراد زیادی خواهان دستیابی به محصولات خاص و انحصاری پورشه هستند، هزینه پرداختی آخرین چیزی است که به ذهنشان میرسد…
کد محتوا: ۲۲۶۹۰
ارسال: دوشنبه، ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸:۱۷
به روز شده: دوشنبه، ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶:۱۹
کلید واژهها: پورشه
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۲۶۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.